Vieläkö joku tilaa tai muuten lukee Hesaria?
Minä lopetin tilaamisen vuonna 2011 ja nytven edes klikkaa otsikoita.
Kommentit (65)
Luin tänään Tervon pakinan ja sain siitä herätyksen liittyä nyt vaalivuonna Perussuomalaisten jäseneksi. Tervo on kehittänyt muinoin Uutisvuodossa sukkelan persu-nimityksenkin. Juri on sukkela veikkonen.
Vierailija kirjoitti:
Tilaan ja luen ja jatkan samaa rataa.
Sama täällä!
Vierailija kirjoitti:
Keski-ikäinen mies kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin Hesaria jo lapsuudenkodissa. Kun muutin omilleni, tilasin Hesarin. Luin sitä 35 vuotta, odottaen sitä tehtäisiin minulle, keskivertokansalaiselle. Lopulta annoin periksi, koska sitä tehdään lähinnä punavihreille, akateemisille, sinkkunaisille, enkä kuulu mihinkään mainittuun kohderyhmään.
Sama juttu. Paitsi että olen akateeminen ja nyttemmin sinkku.
Lisäksi minua aina harmitti kulttuuriosio. Kun esimerkiksi U2 myi kolme kertaa stadionin täyteen, se oli riviuutisen arvoinen juttu. Kun joku nimetön laulaja esiintyi puolityhjälle musiikkitalolle, se oli sivun arvoinen sensaatio.
Se on kai sitä propagandaa. Tai en tiedä, olisiko jotain erikoisuuden tavoittelua. Itse ainakin olen niin tavallinen, että luen ihan mielelläni massoille suunnattuja juttuja. Ja olen kiinnostunut myös siitä, mistä massat tykkäävät.
Ja voihan olla että joku musiikkitoimittaja haistaa, että jostain oudosta hepusta tulee tulevaisuudessa suosikki. Vrt. keissit Stig ja Paleface.
Muistan, kuinka lapsena NYT-liite oli hyvä ja mielenkiintoinen, oikein odotin sen juttuja ja valokuvia. En tiedä, mitä tapahtui. Kasvoimmeko erilleen, minä ja Hesari. Nyt luen pakotettuna eri medioita, että pystyn muodostamaan jonkinlaisen keskiarvon ja kokonaiskuvan sieltä jostain medioiden välittämien uutisten puolivälistä. Nauran kovin väritetyille mutu-jutuille, ne on vähän niinkuin huumoria minulle.
Lisäksi minua aina ihmetytti, kun Hesari väitti olevansa puolueeton lehti. Silti monet jutut etenkin taloudesta ja politiikasta ovat toimittajien mielipiteillä värittyneitä. Mistähän löytyisi oikeasti puolueeton tiedotusväline kun Ylessä on sama vika kuin nykyhesarissa?
Meille maalle tulee Hesari ja kuukausiliite.
Kyllä posti kuljettaa minne tilataan.
Ei asuta lähelläkään Helsinkiä.
Tilaan ja luen paperisena ja diginä. Oululainen
Luen, en tilaa enkä maksa. Enkä maksaisi. Kaipaan takaisin kokeneita talouselämän toimittajia ja muutenkin eri näkökantoja tuovia kirjoittajia. Nyt on nuoria naisia liikaa toimituskunnassa ja se heijastuu yksipuolisesti juttujen näkökulmaan. Kaipaan itse faktatietoa, en valmiiksi pureksittuja mielipiteitä. Muodostan kyllä mielipiteeni ihan itse - olen sen verran koulutettu nainen.
Luen hyvin paljon uutisia erilaisista lähteistä.
Analysoin ja huomioin näkökulmia ja asenteita. Luen siis myös Hesaria.
Asuttiin pari vuotta ulkomailla. Silloinkin meille tuli Hesari.
Hesari oli vuosikymmen sitten laadukas sanomalehti. Nyt- ja kuukausiliite olivat viikon ja kuukauden kohokohtia, sillä journalismi oli laadukasta ja toimittajat asiallisia ja uudistusmielisiä.
Sitten jotain tapahtui ja mitä enemmän aikaa kului, lehdestä tuli propagandan suoltaja, Nyt liitteestä tuli yhden asian ajaja, jonne sijoitettiin törkein propaganda, etteivät ihmiset pääseet esittämään mielipidettään edes lukijapalautteen muodossa.
Luen edelleen netin ilmaisversiota, lähinnä nähdäkseni uutisten lukijakommentit, vaikka ymmärrän senkin aika turhaksi toiminnaksi, sillä ennakkosensuuri toimii voimakkaana ja agendanvastaisia mielipiteitä ei päästetä julkisuuteen.
Media mokasi samalla tavalla aikoinaan sotien aikana, antautuessaan hallituksen äänitorveksi, jossa kansalaisille syötettiin propagandaa jokaisesta lehdestä ja radiosta.
Toisen maailmansodan jälkeen luottamus tiedonvälitykseen romahti ja ihmiset alkoivat ymmärtää sen tarkoitusperät propagandan tuottajana ja mielipidevaikuttajana.
Vuosikymmenten maineenpalautustyö on hukattu muutamassa vuodessa ja lukijoiden älykkyyttä halvennetaan mitä ilmeisemmällä tavalla ja media, Hesari muiden mukana saa syyttää vain itseään menneestä loistostaan.
Joskus 15 vuotta siten otin kotiini laajakaista ja sen jälkeen en ole enää tilannut yhtään lehteä. Sanomalehteä meille tuli ennen tuota satunnaisesti, yleensä jos oli joku tutustumistarjous tms. Netissä on maksutonta luettavaa ja uutisia ihan omiksi tarpeiksi.
Kyllä lukee. Raivokampanjanne ei tehoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö osaa googlata? Saat vastauksen, jos haet sanomalehtien levikkiä. HS on Suomen suurin lehti, joten siitä voi jo päätellä, että kyllä joku vielä sitä tilaa ja lukee. https://www.sanomalehdet.fi/sanomalehtitieto/levikki
Levikki ei tarkoita lukijoita. Vain määrä ekstralehtiä, tilauslehtiä ja ilmaislehtiä sekä yhdistelmä lehtiä (tilaat x saat x ja hesarin). Sisältäen myös sähkoiset versiot.
Maassa on joku 400 kuntaa joihin menee ihan vaan viran puolesta ja virallisen aseman puolesta kymmeniä tuhansia kunnan elimiin ja kirjastoihin jne. Sama koskee firmoja ja niiden auloissa odottavia asiakkaille.
Ilmaisirtolehdet erikseen joita jaellaan helposti useampi kymmentuhatta päälle. Ja ties jaetaankin myös joidenkin koulujen oppilaille että saisivat heistä ehkä tilaajia tai ainakin lukijoita.Niijoo ja tuosta puuttuu levikkitieto.
Mutta jos 2017 alussa oli 230k, niin nykyään enää nimellinen 150.000kpl (käyttäen 20% kutistusta per vuosi joka oli standardi sitten 2014), joista tosin puolet johonki virastoihin ja kirjastoihin yms. Eli just ja just 80.000 ihmistilaajaa. Ja nekin lienee vanhuksia. Ei sinänsä ettikö vanhukset ois hienoja ihmisiä. Mutta ei ne loputtomiin elä joten 30v päästä hesari taitaa olla kuopattu viimeisten ihmistilaajien kanssa.
Levikki ei tosiaan tarkoita lukijoita. Jos johonkin talouteen tulee hs sen voi lukea helposti kolme neljä ihmistä tai enemmänkin.
Tai sitten sitä ei lue kukaan, mutta lehti tulee koska on aina tullut.
Minä lopetin 25 vuotta kestäneen tilauksen viime vuonna. Alkoi liikaa pännimään se valejuutisointi.
Käyn about päivittäin sivuilla, mutta aina on AdBlocker päällä. Ei juurikaan virtuaalivaluuttaa tule sitä kautta.
Paperihesari loppuu alle kymmenessä vuodessa.
Sanoma Oyjkin on kutistunut mediajätistä kääpiösarjaan.
Saan tältä palstalta kaiken tiedon, aina on täällä totta ja oikeaa tietoa, ei väritettyjä juttuja eikä mielipiteitä tai provokaatiota. Kiitos vauva.fi.
Mä luen netistä vielä niitä juttuja mitä ilmaiseksi voi lukea. Joskus käyn kirjastossakin lukemassa jos mulla on aikaa, harvemmin viime aikoina on ollut. Tilaisin kotiinkin, jos mulla olisi varaa.
Kyllä tilaan ja luen.
Nyt-liitteestä olen samaa mieltä kuin pari muutakin kirjoittajaa. Ravintola-arvostelut ovat mielenkiintoisia, mutta muuten se läpyskä ei enää iske. Hesarikin taitaa pohtia, mitä sille tehdään, koska syksyllä vastasin gallupkyselyyn Nytin sisällöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä lopetin 25 vuotta kestäneen tilauksen viime vuonna. Alkoi liikaa pännimään se valejuutisointi.
Käyn about päivittäin sivuilla, mutta aina on AdBlocker päällä. Ei juurikaan virtuaalivaluuttaa tule sitä kautta.
Paperihesari loppuu alle kymmenessä vuodessa.
Sanoma Oyjkin on kutistunut mediajätistä kääpiösarjaan.
20 vuotta sitten Hesarilla oli 600 000 tilaajaa, nyt alle 200 000 ja joka vuosi vähenee 20 000 tilaajaa.
10 vuoden aikana sanoma irtisanoi 15 000 ihmistä. Jatkoon karsiutui Maria Eriksson, Pöllänen ja saarikosket.
Koska on siis punainen valemedia, en halua tukea eurollakaan. Alpakkamedia, viiltohaavoja kaulassa, husun ystävät pahoinpideltiin koomaan -media. Malmön monikulttuyrinen helvetti.
Ohis, mutta tuo punainen vasemmisto Hesarin yhteydessä särähtää korvaan, sillä Hesari on hallituksen äänitorvi joka noudattaa kovaa äärioikeistolaista (oikeammalle ei enää pääse, ettei kutsuta fasismiksi) polittiikkaa, jossa vai rikkaiden etua ajetaan keinoja kaihtamatta.
Olen aiemminkin ihmetellyt suomalaisen ns. vasemmiston ja oikeiston yhteisiä päämääriä suomalaisen kulttuurin ja arvojen tuhoamiseksi, enkä ymmärrä kuinka niille on voinut muodostua yhteinen agenda, valta ja sensuurikäytännöt valtamedioissa.
Luin Hesaria jo lapsuudenkodissa. Kun muutin omilleni, tilasin Hesarin. Luin sitä 35 vuotta, odottaen sitä tehtäisiin minulle, keskivertokansalaiselle. Lopulta annoin periksi, koska sitä tehdään lähinnä punavihreille, akateemisille, sinkkunaisille, enkä kuulu mihinkään mainittuun kohderyhmään.
Mitä lehteä sinulle tehdään?
Levikki ei tosiaan tarkoita lukijoita. Jos johonkin talouteen tulee hs sen voi lukea helposti kolme neljä ihmistä tai enemmänkin.