tk päivystyksestä
Olipa käynti :-( suhtautuminen hoitajalla ja lääkärillä oli jopa avoimen väheksyvää ja ylimielistä, vaikka en todellakaan mennyt turhaan. Kuume on 39 asteessa ja kurkku niin kipeä, ettei syömään pysty. Soittaessa sanoivat itsekin, että kannattaa tulla käymään. Arvelin itsekin, että kyseessä on mitä todennäköisimmin virusperäinen tauti, mutta usein angiinan sairastaneena kävin poissuljettamassa sen, sillä kipu kurkussa on niin kova. Yritin kyllä tsekata kurkkua kotona, ettei mulle nurista vo:lla "turhasta" käynnistä, mutta en onnistunut siinä riittävän hyvin. Miksi siis pitää olla inhottava ja alentuva, kun en kuitenkaan minkään pikku nuhan takia mennyt? Ja ette arvaa, mikä riemu repes viimestään siinä vaiheessa kun kysyin Codesan reseptiä ärsytysyskään. Kärsin hengitystieinfektioiden yhteydessä tosi helposti pahasta ärsytysyskästä, johon ei monien kokeilujen jälkeen ole oikein auttanut muu kuin tuo em. valmiste ja sitä on pakko käyttää jos meinaa saada kurkkua ollenkaan rauhoittumaan. No, lääkärin ja hoitajan asenne oli selvästi se, että jaahas sitä halutaan vahvimmat "mömmöt" mitä löytyy jne. Siis miksi sitä edes valmistetaan jos se on niin kauheaa ja kiellettyä ja kuinka moni muka oikeasti käyttää huvikseen jotain helvetin yskänlääkettä!! En taatusti pyytäisi tuota jos en jo tietäisi mitä on yskiä niin, että tuntuu että kyljet repeää ja kurkku on sen jälkeen kuin raspilla raastettu!
Jäi kyllä tosi paha mieli, sillä vältän lääkäriin menoa aina viimeiseen asti, jopa liian pitkään, niin sitten kohdellaan noin. Muutenkin tuntuu, että aina saa vaan paskaa niskaan joka paikassa ja suurinosa ihmisistä on ilkeitä ja väheksyviä, niin ei sitä tarvitsisi sentään vielä tk vo:lla käydä niin kun on ammatti-ihmiset vielä kyseessä. Miten vaikeaa se on suhtautua toisiin ihmisiin edes neutraalisti jos ei ystävällisyys mitenkään onnistu?! Täälläkin alkaa varmaan taas vaan haukkuminen, jota en nyt todellakaan enää jaksa eli en välttämättä tule tänne nyt uudestaan. Halusin silti kertoa tämän, koska tuo oli kurjaa ja täysin tarpeetonta. Miettikää vähän siellä hoitoalalla ja muutenkin. Mistä lähtien toisten ihmisten huonosti kohteleminen on ollut ok ja mitä asioita sillä muka edistää muuta kun vain pahoinvoinnin lisääntymistä?
Kommentit (4)
Hyvä kirjoitus ja ymmärrän tilanteesi.
Eihän tuo asiallista ollut ja sietoraja se jokaisella. Pahoinvointi on lisääntynyt. Ei tiedä auttaako tämä, mutta jos joku tiuskii aiheetta niin silloin on kyse sen toisen pahasta olosta - ei sinusta.
Tuo, jos mikä oli aiheetonta "asiakaspalvelua" enkä ymmärrä miksi aiheellinen käynti ja yskälääkepyyntö aiheutti heissä tuollaisen reaktion - se kertonee heistä ja heidän ongelmista.
Uskoa, että jatkossa asiat menisivät oikeammin 💛
Kolmiolääkkeet saattavat aiheuttaa psykoottisia oireita... lääkärille, jolle potilas ne mainitsee.
Vierailija kirjoitti:
Päivystyksessä ei kirjoiteta Codesania. Seinällä lukee lappu jossa tämä asia kerrotaan narkkareille.
On tämä maailma surullinen paikka, onnea sinäkin typerä ilkimys. Ei olis pitänyt uskoa ja toivoa tämän parempaa ja tulla kurkkaamaan. Niin ja kirjottivat kyllä mulle, sillä en ole narkkari ja huomasivat kuitenkin ilmeisesti, että tiedän mistä puhun ja oikeaan tarpeeseen tulee. Niin, kukapa nyt ei omia asioitaan tietäisi...mutta eihän kehenkään voi muka luottaa.
PS miten sä muuten edes kehtaat paljastaa tuon mun kirjoituksen jälkeen noin suoraan oman pohjattoman typeryytesi ja hävyttömyytesi? Mä en kehtais...tulla nyt oikein ensimmäisenä huutamaan että se olen minä se ilkein ja hölmöin...
Päivystyksessä ei kirjoiteta Codesania. Seinällä lukee lappu jossa tämä asia kerrotaan narkkareille.