Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vieläkö joku tilaa tai muuten lukee Hesaria?

Vierailija
06.01.2019 |

Minä lopetin tilaamisen vuonna 2011 ja nytven edes klikkaa otsikoita.

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaan ja luen ja jatkan samaa rataa.

Vierailija
2/65 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö osaa googlata? Saat vastauksen, jos haet sanomalehtien levikkiä. HS on Suomen suurin lehti, joten siitä voi jo päätellä, että kyllä joku vielä sitä tilaa ja lukee. https://www.sanomalehdet.fi/sanomalehtitieto/levikki 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin viimeksi joskus 90-luvulla. Nyt luen vain muiden vinkkaamia juttuja, jos ovat luettavissa, eikä vain tilaajille. Kertaakaan ei ole tullut mieleen maksaa hesarista enää.

Vierailija
4/65 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä luen valtamedian uutisia. En halua elää tynnyrissä.

Vierailija
5/65 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö osaa googlata? Saat vastauksen, jos haet sanomalehtien levikkiä. HS on Suomen suurin lehti, joten siitä voi jo päätellä, että kyllä joku vielä sitä tilaa ja lukee. https://www.sanomalehdet.fi/sanomalehtitieto/levikki 

Johtuisikohan siitä, että se toimii tiuhaan asutetulla pk-seudulla? Kyllä täällä maallakin ihmiset vielä tilaavat paikallislehtiä, vaikka ne ovat vielä Hesariakin huonompia, ohuita lituskoja.

Vierailija
6/65 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johtuisikohan siitä, että se toimii tiuhaan asutetulla pk-seudulla? Kyllä täällä maallakin ihmiset vielä tilaavat paikallislehtiä, vaikka ne ovat vielä Hesariakin huonompia, ohuita lituskoja.

Voiko sinusta kunnon sanomalehteä ja kerran tai kaksi kertaa viikossa ilmestyvää paikallislehteä verrata keskenään sisältönsä tai hintansa puolesta? Minusta ei oikein voi. Paikallislehdessä ja sanomalehteä, joissa on toimitukset eri osa-alueille (kotimaan, ulkomaan, poliitiikan toimitus jne.), ei oikein voi verrata keskenään. Ei ainakaan meidän seudun paikallislehdessä ole ajankohtaisia uutisia muualta kuin lähiseudulta.

Vierailija
7/65 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesari on paikallislehti.

Vierailija
8/65 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin hienosti perusteltu, että ei mitään vastaansanomista! Ei kun hetkinen, eihän tuossa viestissä ollut ainuttakaan perustelua! No, kirjoita ne toki tähän viestini alle.

Vierailija
9/65 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tappeluksi meni tämäkin. Ei mistään voi enää puhua asiallisesti.

Ehkä siksi luenkin paljon asiallisia lehtiä enkä huutokansan iltiksiä.

Vierailija
10/65 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erehdyin tilaaman tarjouksessa kun oli, mutta lopetan heti kun päättyy jakso. Varsinaista yhden katsantokannan propagandaa. Ei todellakaan ole tiedonlähteenä puolueeton julkaisu nykyään.

Puolensivun kuvia ja varsinaiset jutut vain pari palstaa.  Kuolinilmoitukset ja kulttuuriosiot parhaita. Viihdelehti, ei vakavasti otettava uutismediajulkaisu.

Vierailija
11/65 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaan ja luen.

Vierailija
12/65 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko sinusta kunnon sanomalehteä ja kerran tai kaksi kertaa viikossa ilmestyvää paikallislehteä verrata keskenään sisältönsä tai hintansa puolesta? Minusta ei oikein voi. Paikallislehdessä ja sanomalehteä, joissa on toimitukset eri osa-alueille (kotimaan, ulkomaan, poliitiikan toimitus jne.), ei oikein voi verrata keskenään. Ei ainakaan meidän seudun paikallislehdessä ole ajankohtaisia uutisia muualta kuin lähiseudulta.

Paikallislehdetkin ilmestyvät joka päivä. Niissä ilmestyy kaikissa valtakunnallisesti samat valtakunnalliset uutiset, niillä on joku sopimus, että kaikki julkaisevat sama jutut. Eihän niistä paikallisista uutisista riittäisi lehdeksi.

Vierailija
13/65 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin Hesaria jo lapsuudenkodissa. Kun muutin omilleni, tilasin Hesarin. Luin sitä 35 vuotta, odottaen sitä tehtäisiin minulle, keskivertokansalaiselle. Lopulta annoin periksi, koska sitä tehdään lähinnä punavihreille, akateemisille, sinkkunaisille, enkä kuulu mihinkään mainittuun kohderyhmään.

Vierailija
14/65 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paikallislehdetkin ilmestyvät joka päivä. Niissä ilmestyy kaikissa valtakunnallisesti samat valtakunnalliset uutiset, niillä on joku sopimus, että kaikki julkaisevat sama jutut. Eihän niistä paikallisista uutisista riittäisi lehdeksi.

Enkä puhu nyt mistään ilmaisjakelulehdistä. Täällä maksaa paikallislehti noin 384 euroa vuosi. Hesarin vuositilauksen hintaa en löytänyt.

Vierailija
15/65 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikäinen mies kirjoitti:

Luin Hesaria jo lapsuudenkodissa. Kun muutin omilleni, tilasin Hesarin. Luin sitä 35 vuotta, odottaen sitä tehtäisiin minulle, keskivertokansalaiselle. Lopulta annoin periksi, koska sitä tehdään lähinnä punavihreille, akateemisille, sinkkunaisille, enkä kuulu mihinkään mainittuun kohderyhmään.

Sama juttu. Paitsi että olen akateeminen ja nyttemmin sinkku.

Vierailija
16/65 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nuori aikuinen noin kymmenen vuotta sitten kun aloin huomaamaan että viimeistään sunnuntailiitteessä oli aukeaman kokoinen musta lapsi tuijottamassa kärpästen reunustamin silmin ja osoittamassa sormeaan kohti tekstissä muotokuvailtua luomakunnan pahinta syyllistä - suomalaista VHM:ää.

Nyttemmin aikuistuneena, suomalaisena VHM:nä en pieraisekaan hesariin päin.

Vierailija
17/65 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin hienosti perusteltu, että ei mitään vastaansanomista! Ei kun hetkinen, eihän tuossa viestissä ollut ainuttakaan perustelua! No, kirjoita ne toki tähän viestini alle.

Nimi.

Ja kahvipöydässä selanneena muunpaikkakuntalaisena voin kertoa, että sisältö oli hyvin Helsinki-keskeistä.

Ohis

Vierailija
18/65 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Levikki ei tarkoita lukijoita. Vain määrä ekstralehtiä, tilauslehtiä ja ilmaislehtiä sekä yhdistelmä lehtiä (tilaat x saat x ja hesarin). Sisältäen myös sähkoiset versiot.

Maassa on joku 400 kuntaa joihin menee ihan vaan viran puolesta ja virallisen aseman puolesta kymmeniä tuhansia kunnan elimiin ja kirjastoihin jne. Sama koskee firmoja ja niiden auloissa odottavia asiakkaille.

Ilmaisirtolehdet erikseen joita jaellaan helposti useampi kymmentuhatta päälle.  Ja ties jaetaankin myös joidenkin koulujen oppilaille että saisivat heistä ehkä tilaajia tai ainakin lukijoita.

Niijoo ja tuosta puuttuu levikkitieto.

Mutta jos 2017 alussa oli 230k, niin nykyään enää nimellinen 150.000kpl (käyttäen 20% kutistusta per vuosi joka oli standardi sitten 2014), joista tosin puolet johonki virastoihin ja kirjastoihin yms. Eli just ja just 80.000 ihmistilaajaa. Ja nekin lienee vanhuksia. Ei sinänsä ettikö vanhukset ois hienoja ihmisiä. Mutta ei ne loputtomiin elä joten 30v päästä hesari taitaa olla kuopattu viimeisten ihmistilaajien kanssa.

Vierailija
19/65 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi minua aina harmitti kulttuuriosio. Kun esimerkiksi U2 myi kolme kertaa stadionin täyteen, se oli riviuutisen arvoinen juttu. Kun joku nimetön laulaja esiintyi puolityhjälle musiikkitalolle, se oli sivun arvoinen sensaatio.

Vierailija
20/65 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi minua aina harmitti kulttuuriosio. Kun esimerkiksi U2 myi kolme kertaa stadionin täyteen, se oli riviuutisen arvoinen juttu. Kun joku nimetön laulaja esiintyi puolityhjälle musiikkitalolle, se oli sivun arvoinen sensaatio.

Se on kai sitä propagandaa. Tai en tiedä, olisiko jotain erikoisuuden tavoittelua. Itse ainakin olen niin tavallinen, että luen ihan mielelläni massoille suunnattuja juttuja. Ja olen kiinnostunut myös siitä, mistä massat tykkäävät.

Ja voihan olla että joku musiikkitoimittaja haistaa, että jostain oudosta hepusta tulee tulevaisuudessa suosikki. Vrt. keissit Stig ja Paleface.

Muistan, kuinka lapsena NYT-liite oli hyvä ja mielenkiintoinen, oikein odotin sen juttuja ja valokuvia. En tiedä, mitä tapahtui. Kasvoimmeko erilleen, minä ja Hesari. Nyt luen pakotettuna eri medioita, että pystyn muodostamaan jonkinlaisen keskiarvon ja kokonaiskuvan sieltä jostain medioiden välittämien uutisten puolivälistä. Nauran kovin väritetyille mutu-jutuille, ne on vähän niinkuin huumoria minulle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän