Hävettää olla siivooja
Miten tällaisista tunteista pääsee eroon? Olen siivooja ja hävettää. Hävettää kertoa muille ammattinsa. Tulee sellainen olo, että olen vaan pelkkä siivooja. Pelkään myös, että parisuhteessa ammattini koituu esteeksi.
Siivoan esimerkiksi kouluja. Monissa paikoissa ei ole enää siivoojille omaa taukotilaa kellarissa kuten ennen vaan vietämme tauot muiden kanssa koko henkilökunnan yhteisissä taukotiloissa. Se on tietysti hyvä muutos, mutta jotenkin nolottaa olla siellä.
Työni on ihan mukavaa, mutta itsetuntoni on huono ja minulla on jatkuva alemmuudentunto.
Kommentit (63)
oletkohanprovo kirjoitti:
Mietin, että oletkohan pelkkä provo...Koko maa kärsii ihan järkyttävästä työttömyydestä, ja jokainen, jolla on tällä hetkellä edes jonkinlainen työpaikka, on siitä ylpeä. Oli sitten siivooja, tai mikä tahansa muu ammatti kyseessä, niin ihmisten asenne on sellainen, että "sulla on sentään työpaikka"..."Mopin varteen" on myös tarttunut moni maisteri, kun oman alan työtä ei ole löytynyt. Eikä sitä olla yhtään halveksittu missään, ei kouluissa, eikä muuallakaan.
ÄLÄ NYT JAUHA JASKAA. EIHÄN TOI OLE TOTTA.
Vierailija kirjoitti:
Sanon monesti lapsilleni sormella siivojaa osoittaen, tuollainen sinustakin tulee, jollet opiskele. Toimit varoittavana esimerkkinä lapsilleni. Eli sinullakin on funktio. Lol! 😂
Elätte lutikkaisessa asunnossa ja lastesi vaatteet löyhkäävät kuselle.
Pääsee. Mä maksoin asuntolainani siivoamalla, nykyään keikkailen syys-toukokuun välillä. En firmassa vaan aina julkisella. Kesät vietetään Norjassa. Mies on pienellä tk-eläkkeellä. Eivät mun suunnitelmani ole koskaan olleet arvostuksesta kiinni, ehkä sitten niillä, joilla on kunnianhimoa.