Mikä ammatti on suurin turn-off miehellä tai naisella?
Tiedän että kaikkia ammatteja kuuluisi arvostaa mutta on kieltämättä olemassa niitä joihin jotenkin suhtautuu todella kielteisesti.
Kommentit (468)
manaaja eli "pappi", mediapersoona, taiteilija, jobbari, kiinteistönvälittäjä...
Vierailija kirjoitti:
Sosiaali- ja terveysalan ammatti
Nämä ovat henkisiä hyväksikäyttäjiä.
Monet täällä mainitut ammatit ovat selvää arvon kieltämistä: ette kelpaisikaan ammatin edustajille, joten käännätte asian päässänne kuin te muka olisitte se, joka tekee valinnan.
Jännä että jollekulle KOKKI on turn off-ammatti. Minusta on aina hienoa, kun mies osaa ja tykkää kokata. Minkään avuttoman pizzalla eläjän kanssa en suostuisi elämään.
Oletteko muuten huomanneet, että kokeista huomattavan suuri osa on miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Monet täällä mainitut ammatit ovat selvää arvon kieltämistä: ette kelpaisikaan ammatin edustajille, joten käännätte asian päässänne kuin te muka olisitte se, joka tekee valinnan.
Psykiatriko vastasi 😁
”Mutta eihän ihmistä arvoteta ammatin mukaan, me olemme kaikki ”samanarvoisia”!”
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turkistarhaaja, poliisi, psykologi. Kummallakin sukupuolella.
Haah itse olen psykologimies ja kaikki tuntemani miespuoliset sinkkupsykologit ovat samaa mieltä ettei ammattitaustaansa kannata kovin nopeasti kertoa. Jostain syystä psykologi naisille välitön turn off, vaikka tutkija olisi.
Naiset eivät halua, että mies ymmärtää heitä. Tavallinen mies ei ainakaan ymmärrä millä arvalla minkäkin minuutin tunnetila on valittu. Vaihtuu ainakin laidasta toiseen arvaamattomasti
Vierailija kirjoitti:
ei kukaan oikeassa elämässä arvostele ihmisiä ammatin mukaan :D
Ammatti on vähän samanlainen määre, kuin mikä on vaikka jonkun kengännumero tai onko vasen- tai oikeakätinen.
Sinä olet joko jossain ökyammatissa ja toivot sinisilmäisesti ihmisten olevan tasa-arvoisia tai sitten olet jossain pohjasakka-ammatissa ja kieltäydyt uskomasta olevasi pohjasakkaa ja että ihmiset näkevät sinun sisäisen kauneutesi ja älykkyytesi surkeasta duunista huolimatta
Ehkä lääkäri (mies). Sivusta seuranneena aika moni on haksahtanu näihin tyrkkyhoitajiin, toiset useampiinkin.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä lääkäri (mies). Sivusta seuranneena aika moni on haksahtanu näihin tyrkkyhoitajiin, toiset useampiinkin.
Pikkujouluissa kuusikymppisen setämieskirurgin polvella heiluu haisulipeppuinen parikymppinen lähäri. Ammatti se ei takaa ihmisyyttä - päin vastoin. Lääkärit ovat tosi turn off.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä joo. Mua just niin kismittää kun en "kelpaa" turkistarhaajalle, poliisille tai poliitikolle :D Kaikista kolmesta ammatista on joku sankari minua vongannut. Karkuun ja lujaa.
Ps. Anna kun arvaan, olet psykologi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä joo. Mua just niin kismittää kun en "kelpaa" turkistarhaajalle, poliisille tai poliitikolle :D Kaikista kolmesta ammatista on joku sankari minua vongannut. Karkuun ja lujaa.
Ps. Anna kun arvaan, olet psykologi?
Luultavasti hän on psykoterapeutti. ”Läsnäoloharjoitukset” tuottavat tällaista syvemmän levelin viisautta.
No nytpä selvisi vihdoin tämän keskustelun avulla minkä takia olen vieläkin sinkku
Itse pidän monista lähihoitaja-miehistä. Jostain kumman syystä taas lähihoitaja-naiset herättävät epäilyksiä. Olen siis lh itsekin ja tavannut kymmeniä lähihoitajia työni puolesta.
Kokkikommentin kirjoittaja jatkaa: itselleni turn offeja ovat insinöörit, jotkut niiiin perus amisalat, kuten vaikka auton rassaaja. Autoja rakastan, mutta haluan miehen jonka tarvitsee käyttää aivoja työssään. Samoin, kuten joku toinen sanoi, en minäkään huolisi miestä, joka tekee aikuisiällä perus opiskelijatöitä. Aika aikansa kutakin...
No listaan turn on-ammatit, niin niistä tosi paljon poikkeavat ovat turn offeja.
Raksamies, kielenkääntäjä, viittomakielen tulkki, TV-tuottaja, lukkoseppä, mediasuunnittelija, erilaiset sähkötyöt...
No eivät mielenterveyden ammattilaiset mitään jumalia ole, jotka voisivat toisten ajatuksia lukea. Taitavat eivät lähde läheisiään analysoimaan, koska ymmärtävät oman subjektiivisuutensa asiassa. Jos jotain, tämä ala antaa ymmärrystä muita kohtaan, mikä ei ainakaan haitaksi suhteessa ole. Ymmärtävät, että vain se, kummalla puolella ovea olet, erottaa terveet sairaista :)