Mikä ammatti on suurin turn-off miehellä tai naisella?
Tiedän että kaikkia ammatteja kuuluisi arvostaa mutta on kieltämättä olemassa niitä joihin jotenkin suhtautuu todella kielteisesti.
Kommentit (468)
Vierailija kirjoitti:
Ehkä lääkäri (mies). Sivusta seuranneena aika moni on haksahtanu näihin tyrkkyhoitajiin, toiset useampiinkin.
Mihin ihmeen tyrkkyhoitajiin? Eikös tuo aika luonnollista ole että työpaikkasuhteita syntyy.
Kuumimmat ammatit naisella ovat chat-emäntä ja bingoemäntä. Vai mistä tässä ketjussa oli kyse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä lääkäri (mies). Sivusta seuranneena aika moni on haksahtanu näihin tyrkkyhoitajiin, toiset useampiinkin.
Mihin ihmeen tyrkkyhoitajiin? Eikös tuo aika luonnollista ole että työpaikkasuhteita syntyy.
Ei ole. Normaali suhde on tasavertainen. Lukutaidottoman, pikkujoulujen 30 vuotta nuoremman lähihoitajatytön reiän pyöristys ei sitä ole. Varsinkaan kun kotona on akateeminen vaimo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sinkkuneiti kirjoitti:
En keksi kyllä muita turn of ammatteja kuin jos eläimiä tappaa. teurastaja ja turkistarhaaja. Kaikki muut käy!
Haluatko, että suomalaiset turkistarhaajat jäisivät työttömiksi ja kysynnän vuoksi turkiseläinten tuotanto siirtyisi Kiinaan? Koska jossain niitä turkiksia aina teetettäisiin, on ihmisiä jotka niitä aina haluavat ja kysyntää riittää. Niin haluaisitko, että kettuja rahdattaisiin Kiinaan, jossa niiltä revitään turkikset elävinä pois päältä? Suomessa sentään eläimet nyljetään kuolleina, Kiinassa se tehdään eläville eläimille koska siellä eläinten kidutus on ihan normaalia.
Olette todella ajattelemattomia väheksyessänne turkistarhaajia varsinkin Suomessa, sillä he ovat eettisesti valovuoden edellä esim. kiinalaisiin kolleegoihinsa verrattuna. Halvemuksamalla suomalaisia turkistarhaajia halveksutte myös eläimiä ja vaarannetta tämän elinkeinon siirtymisen Kiinaan, näin te vain kasvatatte turkiseläinten tuskaa ja kärsimystä. Ajattelematonta!
Kyllä, tosiaankin haluan että suomalaiset turkistarhaajat jäävät työttömiksi. En kerta kaikkiaan voi käsittää tätä että joku voi perustella itselleen eläimen kiduttamisen sillä että jos minä en kiduta joku muu kiduttaa.
Millä tavalla luulet, että eläimiä kidutetaan? Ne tapetaan asianmukaisesti ennen nahoitusta. Elinoloja tietysti aina voi parantaa, mutta kidutusta eivät ole tämänpäivän elinolot. En ole itse turkistarhauksen puolella, mutta ihmettelen tätä tynnyrissä kasvaneiden liioittelua ja kidutussyytöksiä. Häkkikanalat ja parsinavetat on pahimpia, mutta ei nekään kidutusta ole lähelläkään. Maatiloilla kasvaneena oppi tietämään kuinka eläimiä pidetään ja ihan hyvin niitä kohdellaan. Itse ostan vapaan kanan munia ja vapaan lehmän maitoa. Turkiksia en kannata koska se on turhaa, kuka niitä edes haluaa?
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä naiset olette miespuolisista sairaanhoitajista?
Tässä ketjussa aiemmin mainittiin sh:t mutta luulen että miehet tarkoittivat naispuoleisia hoitajia sillä. Tosielämässä monet (ei-hoitoalan) naiset ovat olleet asiasta vaikuttuneita kun olen ammattini kertonut, mutta miten palstalla?
Sh-mies on turn off, lähärimiestä en halua edes ajatella.
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa aiemmin mainittiin sh:t mutta luulen että miehet tarkoittivat naispuoleisia hoitajia sillä. Tosielämässä monet (ei-hoitoalan) naiset ovat olleet asiasta vaikuttuneita kun olen ammattini kertonut, mutta miten palstalla?
En tykkäisi. Huono palkka ja huonot työajat. Lisäksi hoitajista tulee aina pidemmän päälle ärsyttäviä, kun alkavat kertoilemaan niitä paskajuttuja ja oikein rypee ja määssäilee kaikella iljettävällä ja oikeuttaa sen, koska "luonnollista". Lisäksi en ole koskaan tavannut hoitajaa, joka tajuaisi oikeasti noudattaa vaitiolovelvollisuutta. Sekin selitetään luonnollisuudella. Koska tämähän on ihan luonnollista niin kyllä tästä voi puhua, ja ei en sano nimeä, mutta se naapuri, jolla on punainen tukka..
Sairaanhoitajan tytär, ekonomi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tykkäisi. Huono palkka ja huonot työajat. Lisäksi hoitajista tulee aina pidemmän päälle ärsyttäviä, kun alkavat kertoilemaan niitä paskajuttuja ja oikein rypee ja määssäilee kaikella iljettävällä ja oikeuttaa sen, koska "luonnollista". Lisäksi en ole koskaan tavannut hoitajaa, joka tajuaisi oikeasti noudattaa vaitiolovelvollisuutta. Sekin selitetään luonnollisuudella. Koska tämähän on ihan luonnollista niin kyllä tästä voi puhua, ja ei en sano nimeä, mutta se naapuri, jolla on punainen tukka..
Kiitos, kerrankin joku on rehellinen. Hoitajat ovat _vastenmielisiä_!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Normaali suhde on tasavertainen. Lukutaidottoman, pikkujoulujen 30 vuotta nuoremman lähihoitajatytön reiän pyöristys ei sitä ole. Varsinkaan kun kotona on akateeminen vaimo.
Eiköhän siellä lähihoitajissa ihan normaaliälyisiä ja fiksujakin ihmisiä ole, samoin sairaanhoitajissa. Yleisempiä ovat kyllä sh-lääkäriparit kuin lähihoitaja-lääkäri.
Muuttuuko pettäminen jotenkin hyväksyttävämmäksi jos toinen nainenkin on akateeminen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ajatella, ilman osaavaa hoitajaa(kätilöä) sinäkään tuskin siinä kirjoittelisit. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ajatella, ilman osaavaa hoitajaa(kätilöä) sinäkään tuskin siinä kirjoittelisit. :)
Voithan juorukellotutkintoasi vanhanapiikana selitellä. Tai jakorasiana, näitä myös paljon. Lapsia monille, reikää pyöristetty ties missä. ”Luonnollista!”
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki hoitajat ole töissä osastolla, karkeasti sanottuna korkeintaan puolet. Paljon sh on töissä myös avoterveydenhuollossa päivätyössä josta paskajutut on kaukana ja homma on siistiä sisätyötä hyvin pitkälti. Palkkaus keskitasoa, 2500e/kk molemmin puolin eli samaa mitä monella duunarillakin.
Kait sille on sitten syynsä miksi terveydenhuollon henkilökunta pariutuu useasti keskenään, tosin ala on varsin naisvaltainen et väkisin sieltä joku nainen jää muillekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voithan juorukellotutkintoasi vanhanapiikana selitellä. Tai jakorasiana, näitä myös paljon. Lapsia monille, reikää pyöristetty ties missä. ”Luonnollista!”
😂😂 Vai että reikää pyöristetty..
- Toimittaja, erityisesti ip-lehtien (ovat alinta kastia toimittajien joukossa), mutta myös HS:n, Ylen, maikkarin jne.
- Ammattisotilas - myöskään en armeijan käyneiden miesten kanssa ryhtyisi mihinkään, siviilipalvelusmiehet ja totaalikieltäytyjät ainoastaan käy
- Kaupan ja lain alan akateemiset ammatit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turkistarhaaja, poliisi, psykologi. Kummallakin sukupuolella.
Haah itse olen psykologimies ja kaikki tuntemani miespuoliset sinkkupsykologit ovat samaa mieltä ettei ammattitaustaansa kannata kovin nopeasti kertoa. Jostain syystä psykologi naisille välitön turn off, vaikka tutkija olisi.
Varmasti itsesi hyvin tuntien tiedät miksi. Enkä kettuile, kunhan totean.
Nim. kokemusta on - ei enää koskaan
Hmm en tiedä, kerro! En tietääkseni eroa juurikaan ihan normaalista hyväkäytöksisestä miehestä. Mutta tästä huomaa miten noita ennakkoluuloja psykologeja kohtaan riittää. Ei mikään naismagneetti ;)
Itselleni turn off miehelle on kaikki sellaiset ammatit, joissa ollaan joku hieno puku päällä ja tehdään toimistotöitä ja pidetään palavereja yms. Eli ei tehdä juurikaan mitään fyysisesti raskasta, eikä likaannuta.
Tykkään kun mies on esim putkiasentaja, sähköasentaja, rekkakuski jne.
Koska miehen pitää olla MIES. Eikä mikään korkeasti koulutettu, nättiä sisätyötä tekevä h...inttari.
Vierailija kirjoitti:
Poliisi. Suvussa on poliiseja ollut niin omasta takaa kuin avioliittojenkin kautta, jotain vikaa niissä kaikissa on henkisellä tasolla ollut. Lisäksi kun työn kautta joutuu poliisien kanssa paljon tekemisiin niin ei se ammattikunta ole juuri vakuuttanut, monelle se kutsumus on ollut lähinnä pätemisen tarve. Erityisesti naispoliiseilla jotka ovat armeijankin käyneet, lähinnä tarve päteä ja kuvittelevat että muut pitävät jotenkin hienona ja erikoisena.
Olen ihan samaa mieltä. Olen aina yllättynyt, kun törmään työni kautta mukavaan ja fiksuun poliisiin. Niitäkin toki on. Mutta niin on myös näitä pätijöitä ja tosikkoja ja juurikin noita naispoliiseja, jotka antaa ymmärtää olevansa jotakin erinomaista. Sinänsä erittäin tärkeä ammatti ja tekevät arvokasta työtä, mutta pitääkö niin monen olla mulkero ja päsmäri.
Vartija, poliisi ja kaikki pankkialaan liittyvät ammatit. Uskomushoitoja ammatikseen tekevät. M38.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turkistarhaaja, poliisi, psykologi. Kummallakin sukupuolella.
Haah itse olen psykologimies ja kaikki tuntemani miespuoliset sinkkupsykologit ovat samaa mieltä ettei ammattitaustaansa kannata kovin nopeasti kertoa. Jostain syystä psykologi naisille välitön turn off, vaikka tutkija olisi.
Tätä en ymmärrä alkuunkaan, minusta ammatti kertoo älystä ja toisaalta kiinnostuksesta ihmismieleen vrt. vaikka insinöörit. Pidetäänkö sitten feminiinisenä näitä kiinnostuksen kohteita vai mitä lie? Esim. kliininen neuropsykologia ei kuitenkaan ihan ole sitä perus ohjantaa ja terapointia ja vaatii loogista älyä.
Feminiinisyys voi olla se syy, kaikki on ok jos en tuota taustaani kerro. Ja siis vähän tässä kyllä yleistän, ei se KAIKKIEN naisten kohdalla ole. Mutta aivan varmasti pääsee helpommalla jos ei kerro, tuo (mahdollinen) älykkyys tulee sitten esiin kyllä muutenkin. Ja joo, kliininen neuropsykologia, työpsykologia, tutkimustyö, liikennepsykologia, aika kaukana ovat terapiatyöstä. Eikä omasta mielestäni terapeutitkaan kyllä samanlaisia ole, kaikkea sieltäkin löytyy. Tietty keskusteluhalua on kaikilla.