Mikä ammatti on suurin turn-off miehellä tai naisella?
Tiedän että kaikkia ammatteja kuuluisi arvostaa mutta on kieltämättä olemassa niitä joihin jotenkin suhtautuu todella kielteisesti.
Kommentit (468)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä vika on psykologeissa/psykoterapeuteissa/psykiatreissa? :D T. psykologi
Kai se ajatus että puolisosi analysoi sua koko ajan ja on henkisesti niskan päällä. Samalla lailla kuin olisit potilas mt-toimistossa. Että kaikki sun tunteet on jotain mt-ongelman oireita, riidoissa kiva etulyöntiasema.
No eivät mielenterveyden ammattilaiset mitään jumalia ole, jotka voisivat toisten ajatuksia lukea. Taitavat eivät lähde läheisiään analysoimaan, koska ymmärtävät oman subjektiivisuutensa asiassa. Jos jotain, tämä ala antaa ymmärrystä muita kohtaan, mikä ei ainakaan haitaksi suhteessa ole. Ymmärtävät, että vain se, kummalla puolella ovea olet, erottaa terveet sairaista :)
Mulla exä, joka on psykologi ja todella käytti ammattitaitoaan aseena minua vastaan esim. ristiriitatilanteissa. Jos hän oli jostain asiasta eri mieltä, ei millään päästy keskustelemaan asioista asioiden tasolla, vaan sen sijaan alkoi minun analysointi. 4 v avioliittomme aikana diagnosoi tällaisissa tilanteissa minulla mm. epävakaan persoonallisuushäiriön, bipolaarihäiriön ja taipumuksen paranoidisuuteen. Mutta ei nuo edes niitä pahimpia olleet, että heittää jonkun "diagnoosi-nimilapun", vaan se että alettiin arpoa että mistä lapsuudesta tai sisäisistä haavoistani johtuu se että olen sitä mieltä mitä olen.
Näitä tapahtui ihan normaaleissa tilanteissa, mm. jos puhuttiin minne mennään matkalle, niin jos en halunnut jonnekin kehitysmaahan seikkailemaan kun oli pieni lapsikin vaan vaikka Kanarialle, niin heti alkoi arpominen miten minussa on lapsuudesta johtuvaa syvää turvattomuuden tunnetta minkä takia en uskalla lähteä sinne minne hän halusi. Tai kun etsittiin uutta asuntoa, niin niitä asuntoja vastaan joista minä pidin mutta hän ei, ei voinut millään argumentoida asia-argumenteilla vaan taas oli meikäläisellä traumoja, mt-ongelmia, tunnelukkoja ja ties mitä.
Kiitos tästä! Samanlainen kokemus alan ammattilaselta, exältä. Jos jostakin olen traumatisoitunut, niin ”tunnelukoista”. Muistaakseni viimeisessä riidassa olen toivottanut tunkemaan sellaiset persheeseensä ja käsittelemään ne myös siellä. Jos joku ikinä enää niistä minulle mainitsee, niin minä lyön, varmasti. Prkl!
Tunnelukkosi näyttää olevan riittämätön itsekontrolli.
Meditoi ja kutsu taivaallista sotaväkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai se ajatus että puolisosi analysoi sua koko ajan ja on henkisesti niskan päällä. Samalla lailla kuin olisit potilas mt-toimistossa. Että kaikki sun tunteet on jotain mt-ongelman oireita, riidoissa kiva etulyöntiasema.
No eivät mielenterveyden ammattilaiset mitään jumalia ole, jotka voisivat toisten ajatuksia lukea. Taitavat eivät lähde läheisiään analysoimaan, koska ymmärtävät oman subjektiivisuutensa asiassa. Jos jotain, tämä ala antaa ymmärrystä muita kohtaan, mikä ei ainakaan haitaksi suhteessa ole. Ymmärtävät, että vain se, kummalla puolella ovea olet, erottaa terveet sairaista :)
Mulla exä, joka on psykologi ja todella käytti ammattitaitoaan aseena minua vastaan esim. ristiriitatilanteissa. Jos hän oli jostain asiasta eri mieltä, ei millään päästy keskustelemaan asioista asioiden tasolla, vaan sen sijaan alkoi minun analysointi. 4 v avioliittomme aikana diagnosoi tällaisissa tilanteissa minulla mm. epävakaan persoonallisuushäiriön, bipolaarihäiriön ja taipumuksen paranoidisuuteen. Mutta ei nuo edes niitä pahimpia olleet, että heittää jonkun "diagnoosi-nimilapun", vaan se että alettiin arpoa että mistä lapsuudesta tai sisäisistä haavoistani johtuu se että olen sitä mieltä mitä olen.
Näitä tapahtui ihan normaaleissa tilanteissa, mm. jos puhuttiin minne mennään matkalle, niin jos en halunnut jonnekin kehitysmaahan seikkailemaan kun oli pieni lapsikin vaan vaikka Kanarialle, niin heti alkoi arpominen miten minussa on lapsuudesta johtuvaa syvää turvattomuuden tunnetta minkä takia en uskalla lähteä sinne minne hän halusi. Tai kun etsittiin uutta asuntoa, niin niitä asuntoja vastaan joista minä pidin mutta hän ei, ei voinut millään argumentoida asia-argumenteilla vaan taas oli meikäläisellä traumoja, mt-ongelmia, tunnelukkoja ja ties mitä.
Kiitos tästä! Samanlainen kokemus alan ammattilaselta, exältä. Jos jostakin olen traumatisoitunut, niin ”tunnelukoista”. Muistaakseni viimeisessä riidassa olen toivottanut tunkemaan sellaiset persheeseensä ja käsittelemään ne myös siellä. Jos joku ikinä enää niistä minulle mainitsee, niin minä lyön, varmasti. Prkl!
Sinulla on varmasti hyväksikäyttäjähinta tuolle perseestä revitylle neuvollesi. Mamma kiittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on varmasti hyväksikäyttäjähinta tuolle perseestä revitylle neuvollesi. Mamma kiittää.
Sarkasmi ja av-palsta ei näköjään sovi yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää kuulostaa hirveeltä mutta musta täytyy olla korkeakoulutus.. itse paljon opiskelleena en usko että voisin olla jonkun postimiehen, roskakuskin tai kaupan kassan kanssa yhdessä, koska on aika iso todennäköisyys että muutkin arvot on aika erilaiset. Olen 28v, ja aina löytänyt omanlaisiaan miehiä joilla korkeakoulu-pohja 🤔 toki jonkun noi"huonot" hommatkin on tehtävä, mutta onneks jokaisella on vapaus valita että mitä siinä mahdollisessa kumppanissa arvostaa.
Entä, jos roskakuski on maailman ihanin ja jolla on suuri sydän, hyvä luonne ja johon tunnet vastustamatonta vetoa? Mutta, kun ei ole korkeakouluttautunut. :D Ei jessus. Koulutuksen ja arvojen välillä ei taida olla suoraviivaista korrelaatiota, voi olla maailmaa syleilevä humanisti tai kivikova kapitalisti tai mitä tahansa siltä väliltä. Mutta niin voi olla myös roskakuskin kanssa.
Se roskakuski myös tienaa todennäköisesti enemmän kuin suurin osa näistä paljon yliopistolla tai amkk:ssa aikaa viettäneistä jolla on joku typerä enhganninkielinen titteli ja joiden työpanosta ei yhteistäkunta edes tarvitse välttämättä..
Kääntäjä on oikeasti turn off
Kukaan ei lämpene.
kaikenmaailman newage-ammalaisilla, elämäntäapajoogeilla, hörhöillä vasta vipinää riittää. Ei niitten menoa haittaa että tällä palstalla heitä ei pidetä varteenotettavina.
Vierailija kirjoitti:
Teurastaja/lihanleikkaaja. Mieti että 37,5 tuntia viikossa näkee kun lehmät ja siat roikkuu jaloistaan katosta. Pakko olla jotenkin kylmä ihminen. PS. en ole vegaani.
Eihän siinä tarvitse olla kuin ammattiylpeä veitsenkäyttäjä. Ei se ruho enää siinä vaiheessa tiedä mitään ja kuten vanha sanonta sanoo. Humaani mestaaja pitää kirveensä terävänä.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei lämpene.
kaikenmaailman newage-ammalaisilla, elämäntäapajoogeilla, hörhöillä vasta vipinää riittää. Ei niitten menoa haittaa että tällä palstalla heitä ei pidetä varteenotettavina.
Totta. Paskalle haisevat hipit pitävät reikiä pyöränä. Polyamoria rules, rasvainen tukka ja pähkinöillä pesaistut lakanat vaan lemahtavat.
Vierailija kirjoitti:
Kiinteistönvälittäjä. Ihan oikeasti. Ei voi omata mitään selkärankaa, jos on valinnut moisen ”ammatin.”
Exäni oli kiinteistönvälittäjä ja koskaan ei tullut minkäänlaista, edes vihjettä selkärangattomuudesta. Tunnen hänen kauttaan myös muita kiinteistönvälittäjiä jotka ovat antaneet omalla käytöksellään ja teoillaan positiivisen kuvan.
464 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tuntuu että naiset on enemmän jonkun yksittäisen ammatin perään kuin miehet. Tietyt naiset tietävät täsmälleen baarit joissa vaikkapa poliisit käy tai ammattiurheilijat (jalkapallo/jääkiekko). Jotkut ovat heikkona muusinkoihin yms. Miehillä tällaista selvää suosimista suhdemielessä ei taida olla? En ole ainakaan kuullut miehen sanovan että haluan itselleni ammatin x edustajan. Miksiköhän?
Koska naiset on statuksen perään, miehet ovat naisen perään...perään.
Naiset ovat tunneihmisiä ja uskovat ammatinvalinnan kertovan miehen elämää ohjaavista tärkeimmistä ja kantavista arvoista. Mieliluba ammatista siirtyy siis odotuksiin miehen luonteesta.
Ehkä välillä kertovatkin, mutteivät välttämättä sitä, mitä kyseiset naiset ajattelevat niiden kertovan. Toisten motivaatioiden arvailu on melko hakuammuntaa tuntemattomien kohdalla.
Kyllä ammatti monesti valitaan duuren kiinnostuksen takia, ja yleensä psykologeilla on aika paljon painolastia, jonka käsittelyn takia ovat alalle menneet. Myös hyvin rankka työ, jossa näkee kaikenlaista... Ja joutuu ottamaan vastaan muiden kauheuksia. Ei oikein hauskaa elämän kumppanille, jollei halua kotona vaan hiljaisuutta. Koko päivän muita kuunnelleena ei oikein enää jaksa.
Joku hyvin epävakaa tai häilyvä ammatti
Esim.
Pokerin pelaaja
Muusikko
Pölynimurikauppias tms.
Taiteilija
Yksityisyrittäjät, joilla ei homma toimi.
Sitten melko turn Off on toisaalta myös kaikki työnarkomaanit, sellaiset joilla on ihan liikaa vastuuta ja on kokoajan burn outin kourissa.
Sekä näistä ääripäät eli joilla ei oo mitään ammattiylpeyttä ja hoitaa työnsä huonosti eikä ota minkäänlaista vastuuta.
Kultainen keskitie on paras tässäkin.
Vierailija kirjoitti:
Teurastaja/lihanleikkaaja. Mieti että 37,5 tuntia viikossa näkee kun lehmät ja siat roikkuu jaloistaan katosta. Pakko olla jotenkin kylmä ihminen. PS. en ole vegaani.
Ja vuoden tekopyhyyspalkinto menee...
Sinulle!! Onneksi olkoon
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei lämpene.
Amma on saatanasta. Se vie länsimaiselta keski-ikäiseltä mieheltä vaimon rakkauden. Näistä tulee ”pyyteettömiä”, ja kaikki rahat menee Intia-hörhöilyyn ja ashramissa norkoilemiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei lämpene.
kaikenmaailman newage-ammalaisilla, elämäntäapajoogeilla, hörhöillä vasta vipinää riittää. Ei niitten menoa haittaa että tällä palstalla heitä ei pidetä varteenotettavina.Amma on saatanasta. Se vie länsimaiselta keski-ikäiseltä mieheltä vaimon rakkauden. Näistä tulee ”pyyteettömiä”, ja kaikki rahat menee Intia-hörhöilyyn ja ashramissa norkoilemiseen.
Asiantuntija 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinteistönvälittäjä. Ihan oikeasti. Ei voi omata mitään selkärankaa, jos on valinnut moisen ”ammatin.”
Nämä ovat kyllä myyntimiesten kanssa huijareiden aatelia. Lipeviä, ja samalla tyhmiä.
Ja laskuttavat täysin pokkana neli-viisi numeroisen summan ”palvelusta”, jonka todellinen arvo liikkuu maksimissaan satasissa.
Jos todellinen arvo liikkuu satasissa, niin palveluahan ei kannata käyttää, vai...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vuoden tekopyhyyspalkinto menee...
Sinulle!! Onneksi olkoon
Ihminen voi olla ei-vegaani ilman että kuluttaa teurastajien tuottamia tuotteita minkä suurin osa ihmisistä varmasti tietävät. Paitsi tämä meidän palkinnon jakaja tässä.
Ammatti keilaaja!!!!!!!!