Mikä ammatti on suurin turn-off miehellä tai naisella?
Tiedän että kaikkia ammatteja kuuluisi arvostaa mutta on kieltämättä olemassa niitä joihin jotenkin suhtautuu todella kielteisesti.
Kommentit (468)
Jos nainen miellyttää, niin ammatti on se ja sama. Fiksuja ihmisiä löytyy kaikista ammattiryhmistä, samoin juntteja, varsinkin mitä tulee ns. sydämen sivistykseen. En voisi kuvitellakaan, että torjuisin jonkun upean naisen sen takia, koska ammatti ei miellytä. No jaa, ammattirikollinen voisi kyllä arveluttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riidat ratkaisee kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä vika on psykologeissa/psykoterapeuteissa/psykiatreissa? :D T. psykologi
En haluaisi, että puoliso kääntää riidat siihen, että nousee ammattipersoonansa "oikeuksin" analysoimaan minua. Ja siten tavallaan painaisi minut altavastaajan asemaan, ymmärtäjän ymmärrettäväksi. En tiedä kävisikö niin, mutta tuollaisen mahdollisuus epäilyttäisi. Jos osaa olla tasavertaisena myös riidoissa, niin yleensähän mielen ja ihmisen toiminnan ymmärtäminen ja halu ymmärtää olisi hyviä juttuja.
T:Ohis
Minkäs sille voi jos toinen tuntee enemmän käyttäytymismalleja ja on muutenkin "taitavampi" henkisellä puolella.
Vastaavaa sinun logiikkaa voisi kai yleistää, että ei ole kiva jos kumppanilla on ollut aiemmin seksikokemuksia, ainakaan hyviä ja paljon. Kiusallista olla itse "alakynnessä". Tai kumppaneita ja suhteita mihin verrata, mitä sudenkuoppia osata välttää jne.
Minusta tähän on ratkaisu se, että manipuloivat psykopaatit seurustelevat keskenään.
Tämä. Siinä vaiheessa kun joku alkaa suoltaa tuollaista ”henkisesti alakantissa” - jargonia, kannattaa juosta. Malliesimerkki miksi Turn Off.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riidat ratkaisee kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi, että puoliso kääntää riidat siihen, että nousee ammattipersoonansa "oikeuksin" analysoimaan minua. Ja siten tavallaan painaisi minut altavastaajan asemaan, ymmärtäjän ymmärrettäväksi. En tiedä kävisikö niin, mutta tuollaisen mahdollisuus epäilyttäisi. Jos osaa olla tasavertaisena myös riidoissa, niin yleensähän mielen ja ihmisen toiminnan ymmärtäminen ja halu ymmärtää olisi hyviä juttuja.
T:Ohis
Minkäs sille voi jos toinen tuntee enemmän käyttäytymismalleja ja on muutenkin "taitavampi" henkisellä puolella.
Vastaavaa sinun logiikkaa voisi kai yleistää, että ei ole kiva jos kumppanilla on ollut aiemmin seksikokemuksia, ainakaan hyviä ja paljon. Kiusallista olla itse "alakynnessä". Tai kumppaneita ja suhteita mihin verrata, mitä sudenkuoppia osata välttää jne.
Minusta tähän on ratkaisu se, että manipuloivat psykopaatit seurustelevat keskenään.
Tämä. Siinä vaiheessa kun joku alkaa suoltaa tuollaista ”henkisesti alakantissa” - jargonia, kannattaa juosta. Malliesimerkki miksi Turn Off.
Malli esimerkki siitä millaista ratkaisumallia naiset puoltavat. Riidan aikana on mm. "normaalia" paiskoa ja räyhätä eikä hakea ratkaisu- tai sovittelukeskeisesti tilanteeseen tuloksia. Naisia nähtävästi vituttaa kun miehet osaavat olla selkeitä ja rauhallisia vaikka Naisella on paha olla ja rähisee kuin hyeena miehelle "syystäkin".
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ottavat nokkiinsa, jos joku mainitsee esim. hoitoalan ihmiset turn offiksi. Eihän tässä sitä tarkoiteta, ettei heidän ammatteja tarvita tai arvosteta, vaan ammatti on turn off kumppanissa tai henkilöllä, jota ajattelee mahdollisena kumppanina seurusteluun tai seksiin.
Joillain tosiaan sitten varmaan on ammattiin liittyviä seksifantasioita (esim. palomies/sairaanhoitaja), mutta kuka täysijärkinen ajattelee mahdollista parisuhdetta ammatin kannalta? No joo, on niitä rahan ja statuksen perässä juoksijoita, mutta rakkauden kanssa sillä ei taida olla mitään tekemistä. Tiedänpä yhden, joka haluaa kumppanikseen vain ja ainoastaan lääkäreitä (Ties kuinka mones sellainen jo kierroksessa). Siten se mielestäni liittyy myös tiettyjen ammattien arvostukseen tai ihailtuun mielikuvaan. Kuten ihailun vastakohtaan, jos jokin ammatti on räikeästi oman arvomaailman vastainen.
Vierailija kirjoitti:
Peruskoulun- ja lukionopettajat. Jotenkin mielikuvituksettomia tylsyjä. Näillä ihmisillä on kumma besserwisser-asenne, aina neuvomassa muita ihmisiä siitä miten asiat oikeasti "yleensä" tehdään. Pintatason tietämystä monesta asiasta, mutta oikeasti sivistymättömiä tasapäitä.
Totta joka sana. Tämäb huomasi opettajakoulutuksessa kaikista niistä jotka olivat opettajuudesta eniten innoissaan ja kokovat sen omakseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miten sote-alalla työskentelevät voivat olla turn-off. Kaikki hoitoalalla työskentelevät tekevät niin tärkeää ja vastuullista työtä, ilman heitä ei tämä maa toimisi mitenkään. Arvostan suuresti. Ilman sosiaalityöntekijöitäkään en varmaan olisi päässyt elämässä näinkään pitkälle, ties missä katuojassa olisin. Sukupuolesta riippumatta nostan hattua kaikille sote-alan vastuullisille, mutta heikosti palkatuille (ja arvostetuille) ammateille. Oma lehmä ojassa, jos sanon siivooja, koska olen itse siivooja.
Sen sijaan, en varmaan voisi koskaan tapailla teurastajaa tai turkistarhaajaa. Tai sellaista, joka Kiinassa heittää eläviä elukoita kiehuvaan kattilaan, tai nylkee niitä elävältä. Mielestäni sellaiset ihmiset voisi itse viskata sinne kattilaan. Toinen, mitä en arvosta yhtään, on rahan ja voiton maksimoinnin tavoittelu usein hieman kyseenalaisella moraalilla höystettynä. Etenkin, jos suurimman mahdollisen rahamäärän saamiseksi yritetään huijata, kieroilla tai sortaa muita ihmisiä. Aika moni bisnes ja myyntityö perustuu tällaiseen "arvomaailmaan". Yök. Melkeinpä poliitikonkin voisi laittaa tuohon listaan, ainakin jos edustaa Kokoomusta. Hrr. Riittäisi dealbreakeriksi ihan vain tieto siitä, että joku pystyy ilman omantunnontuskia työskentelemään viimeksi mainituin tavoin, eikä siten ole arvoiltaan sopiva ihminen minulle.
Siis teurastaja ei voi olla hellä ja ihana mies?
Entäpä lihansyöjä mies?
Kuolleiden eläimien lihaa syövä mies oksettaa..yök
Ei kai niitä nyt elävänä voi syödä? Mikä lisä-inhottavuus-arvo tulee tuosta "kuolleiden" lisäämisestä?
'Lihansyöjä' ei käsittääkseni myöskään ole mikään ammattinimike...
.ps. (eikö tässä niistä nyt kuitenkin vain ollut kysymys?)
Ainoa joka olisi aivan ehdoton 'turn-off' olisi pyöveli ja niitä hommia ihan valtion puolesta ammatikseen ja palkkatyökseen sitä tekeviä nyt ei ainakaan Suomessa onneksi ole.
Palkkasotilaana olo jossain Siinailla tms. sellaisissa paikoissa jossain YK-joukoissa ja niissä tehtävissä joissa ei mihinkään varsinaiseen taisteluhommaan olisi joutunut osallistumaan, eli olisi ollut vain jossain huolto- ,vartiointi tms. tehtävissä voisi vielä jotenkuten menetellä, mutta muuten ei sekään.
Turhat ammatit jotka eivät hyödytä ketään millään tavalla. Esim. alusvaatemalli, tubettaja, e-urheilija. Yhteiskunta pyörisi ilman niitäkin.
Kampaaja,kaikki ylimeikattuja kanoja.
Psykologi, psykiatri, kaikki hörhöhoitajat ja New Age-huijarit.
Ammalaiset harhaoppineet ja aivopestyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai se ajatus että puolisosi analysoi sua koko ajan ja on henkisesti niskan päällä. Samalla lailla kuin olisit potilas mt-toimistossa. Että kaikki sun tunteet on jotain mt-ongelman oireita, riidoissa kiva etulyöntiasema.
No eivät mielenterveyden ammattilaiset mitään jumalia ole, jotka voisivat toisten ajatuksia lukea. Taitavat eivät lähde läheisiään analysoimaan, koska ymmärtävät oman subjektiivisuutensa asiassa. Jos jotain, tämä ala antaa ymmärrystä muita kohtaan, mikä ei ainakaan haitaksi suhteessa ole. Ymmärtävät, että vain se, kummalla puolella ovea olet, erottaa terveet sairaista :)
Mulla exä, joka on psykologi ja todella käytti ammattitaitoaan aseena minua vastaan esim. ristiriitatilanteissa. Jos hän oli jostain asiasta eri mieltä, ei millään päästy keskustelemaan asioista asioiden tasolla, vaan sen sijaan alkoi minun analysointi. 4 v avioliittomme aikana diagnosoi tällaisissa tilanteissa minulla mm. epävakaan persoonallisuushäiriön, bipolaarihäiriön ja taipumuksen paranoidisuuteen. Mutta ei nuo edes niitä pahimpia olleet, että heittää jonkun "diagnoosi-nimilapun", vaan se että alettiin arpoa että mistä lapsuudesta tai sisäisistä haavoistani johtuu se että olen sitä mieltä mitä olen.
Näitä tapahtui ihan normaaleissa tilanteissa, mm. jos puhuttiin minne mennään matkalle, niin jos en halunnut jonnekin kehitysmaahan seikkailemaan kun oli pieni lapsikin vaan vaikka Kanarialle, niin heti alkoi arpominen miten minussa on lapsuudesta johtuvaa syvää turvattomuuden tunnetta minkä takia en uskalla lähteä sinne minne hän halusi. Tai kun etsittiin uutta asuntoa, niin niitä asuntoja vastaan joista minä pidin mutta hän ei, ei voinut millään argumentoida asia-argumenteilla vaan taas oli meikäläisellä traumoja, mt-ongelmia, tunnelukkoja ja ties mitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apuhoitaja, perushoitaja, lähihoitaja, lastenhoitaja, sairaanhoitaja, kaikki eriteammatit.
Kuten poliisi🤢🤢🤮🤮😹😹🙀
Kenen perseen poliisi pyyhkii tai vaihtaa vaipan?
Alin ja ahmedin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai se ajatus että puolisosi analysoi sua koko ajan ja on henkisesti niskan päällä. Samalla lailla kuin olisit potilas mt-toimistossa. Että kaikki sun tunteet on jotain mt-ongelman oireita, riidoissa kiva etulyöntiasema.
No eivät mielenterveyden ammattilaiset mitään jumalia ole, jotka voisivat toisten ajatuksia lukea. Taitavat eivät lähde läheisiään analysoimaan, koska ymmärtävät oman subjektiivisuutensa asiassa. Jos jotain, tämä ala antaa ymmärrystä muita kohtaan, mikä ei ainakaan haitaksi suhteessa ole. Ymmärtävät, että vain se, kummalla puolella ovea olet, erottaa terveet sairaista :)
Mulla exä, joka on psykologi ja todella käytti ammattitaitoaan aseena minua vastaan esim. ristiriitatilanteissa. Jos hän oli jostain asiasta eri mieltä, ei millään päästy keskustelemaan asioista asioiden tasolla, vaan sen sijaan alkoi minun analysointi. 4 v avioliittomme aikana diagnosoi tällaisissa tilanteissa minulla mm. epävakaan persoonallisuushäiriön, bipolaarihäiriön ja taipumuksen paranoidisuuteen. Mutta ei nuo edes niitä pahimpia olleet, että heittää jonkun "diagnoosi-nimilapun", vaan se että alettiin arpoa että mistä lapsuudesta tai sisäisistä haavoistani johtuu se että olen sitä mieltä mitä olen.
Näitä tapahtui ihan normaaleissa tilanteissa, mm. jos puhuttiin minne mennään matkalle, niin jos en halunnut jonnekin kehitysmaahan seikkailemaan kun oli pieni lapsikin vaan vaikka Kanarialle, niin heti alkoi arpominen miten minussa on lapsuudesta johtuvaa syvää turvattomuuden tunnetta minkä takia en uskalla lähteä sinne minne hän halusi. Tai kun etsittiin uutta asuntoa, niin niitä asuntoja vastaan joista minä pidin mutta hän ei, ei voinut millään argumentoida asia-argumenteilla vaan taas oli meikäläisellä traumoja, mt-ongelmia, tunnelukkoja ja ties mitä.
Kiitos tästä! Samanlainen kokemus alan ammattilaselta, exältä. Jos jostakin olen traumatisoitunut, niin ”tunnelukoista”. Muistaakseni viimeisessä riidassa olen toivottanut tunkemaan sellaiset persheeseensä ja käsittelemään ne myös siellä. Jos joku ikinä enää niistä minulle mainitsee, niin minä lyön, varmasti. Prkl!
Lahkolaisssaarnaaja voisi olla aika ankea kumppani, mutta kyllä niillä toisaalta käy kovasti flaksi omissa porukoissaan.
Vierailija kirjoitti:
Psykologi, psykiatri, kaikki hörhöhoitajat ja New Age-huijarit.
Henkistä Kasvua - olkaat hyvät:
https://yle.fi/uutiset/3-10584781
Kaikki ”feminiinisyysenergiat” ja muut sairaat sukupuolirooleissa askeltavat kulttihöpinät kärjistyvät sitten näin. Ihmisyyden varjo siellä puhelee. Hyväksikäyttö.
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen miellyttää, niin ammatti on se ja sama. Fiksuja ihmisiä löytyy kaikista ammattiryhmistä, samoin juntteja, varsinkin mitä tulee ns. sydämen sivistykseen. En voisi kuvitellakaan, että torjuisin jonkun upean naisen sen takia, koska ammatti ei miellytä. No jaa, ammattirikollinen voisi kyllä arveluttaa.
Upea suomeksi käännettynä
Maisa Torpan kaksoisolento ammatti: perushoitaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos tästä! Samanlainen kokemus alan ammattilaselta, exältä. Jos jostakin olen traumatisoitunut, niin ”tunnelukoista”. Muistaakseni viimeisessä riidassa olen toivottanut tunkemaan sellaiset persheeseensä ja käsittelemään ne myös siellä. Jos joku ikinä enää niistä minulle mainitsee, niin minä lyön, varmasti. Prkl!
Tunnelukkosi näyttää olevan riittämätön itsekontrolli.
Vuokratyöntekijä. Olkoon mikä ammatti tahansa mutta jos on vuokralla tulee sellainen mielikuva ettei ole kelvannut kyseiselle firmalle ja halutaan pitää niin että pääsee helpolla eroon. Varsinkin ne jotka ovat olleet vuokralla ikuisuuden ilman että päässeet talon kirjoihin. Ovat aina firmoissa muutenkin vain "se vuokralainen".