Mulla on tosi kummallisia naapureita!
Asun kerrostalossa, mulla on paljon naapureita, en tunne heitä mutta moni heistä on tosi kummallisia. Kun kohtaamme rappukäytävässä tai talon ulko-ovella niin he tervehtivät minua! He sanovat minulle "hei". Jotkut sanovat "moi". Voitteko kuvitella? Mitä varten he tervehtivät minua? Juonivatko he jotain? Mitä heillä oikein on mielessä? Tahtovatko he satuttaa minua? Aikovatko he huijata minut heidän mukaansa kellariin ja lukita minut sinne vangiksi? Vai mitä he oikein aikovat?
Oletteko te kohdanneet tälläisiä samanlaisia kummajaisnaapureita? Ovatko he olleet vaarallisia? Onko heillä ongelmia päihteiden kanssa tai jonkin sortin mielenterveydellisiä ongelmia? Vai ovatko he murtovarkaita? Miten te olette selviytyneet heidän kanssaan, mitä te olette tehneet, miten olette pysyneet turvassa?
Mitä mun kannattaa tehdä? En kyllä ainakaan ala moikata takaisin!
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
Asun kerrostalossa, mulla on paljon naapureita, en tunne heitä mutta moni heistä on tosi kummallisia. Kun kohtaamme rappukäytävässä tai talon ulko-ovella niin he tervehtivät minua! He sanovat minulle "hei". Jotkut sanovat "moi". Voitteko kuvitella? Mitä varten he tervehtivät minua? Juonivatko he jotain? Mitä heillä oikein on mielessä? Tahtovatko he satuttaa minua? Aikovatko he huijata minut heidän mukaansa kellariin ja lukita minut sinne vangiksi? Vai mitä he oikein aikovat?
Oletteko te kohdanneet tälläisiä samanlaisia kummajaisnaapureita? Ovatko he olleet vaarallisia? Onko heillä ongelmia päihteiden kanssa tai jonkin sortin mielenterveydellisiä ongelmia? Vai ovatko he murtovarkaita? Miten te olette selviytyneet heidän kanssaan, mitä te olette tehneet, miten olette pysyneet turvassa?
Mitä mun kannattaa tehdä? En kyllä ainakaan ala moikata takaisin!
"Joo määhän yritin sulle olla ystävällinen kerran kun tultiin pihassa vastakkain. Mutta sitten ilmestyi rappukäytävän ikkunaan haukkuma ja ivakirje kuinka minusta on sinulle hirveesti vaivaa ja kuinka olen sinulle ja muille asukkaille aiheuttanut harmia, ???..jopa niin, että heidän on pitänyt muuttaa pois. Mutta sinhän jo asuit täällä ennekuin minä muutin viisitoistavuotta sitten.
.
Kyllä alakerran naapuri on juuri tuollainen, ja kaiken lisäksi kyttää ikkunaverhojensa takaa jotka ovat roskikselle päin, aina tiiviisti edessä yhtä kulmaa lukuun ottamatta. Kulkee melkein äänettömästi rappaukäytävässä ja laittaa oven äänettömästi. Täytyisi kysyä kun kohdataan, että miten hän sen tekee koska taas toinen nuori naapuri hakkaa oveaan kiinni laittaessaan ihan mielipuolisesti. Onkohan kumpikaan terve. Oonkohan minäkään kun nuo mua noin vaivaa?
Vierailija kirjoitti:
Ilmoita poliisille talosi epäilyttävistä moikkaajahiippareista.
Joo tietysti, soitto hätänumeroon välittömästi!
"Hei, apua, tarvitsen poliisin paikalle äkkiä. Täällä rapussa kulki joku hullu, se tervehti mua! Se varmaan meinaa tehdä jotain pahaa!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo tietysti, soitto hätänumeroon välittömästi!
"Hei, apua, tarvitsen poliisin paikalle äkkiä. Täällä rapussa kulki joku hullu, se tervehti mua! Se varmaan meinaa tehdä jotain pahaa!"
Jos mä joskus meeen johonkin taloon niissä aikeissa että aion sytyttää talon tuleen, niin ihan varmasti tervehdin rapussa jokaista vastaantulijaa oikein reippaasti. Muutenhan ne saattaa epäillä mua. Joten kyllä - osa tervehtijöistä on pahanteko mielessä liikkeellä. Hyväntahtoisten lainkuuliaisten ihmisten ei tarvitse tervehtiä koska heillä ei ole mitään salattavaa.
Tästä aloituksesta on vaikea sanoa että inhoaako tuo ap niitä jotka tervehtii vai niitä jotka ei tervehdi.