Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Piereskely ei kuulu parisuhteeseen

Vierailija
05.01.2019 |

Tätä mieltä olen vahvasti. Siis totta kai jokainen piereskelee, ei siinä mitään, mutta se pitää tehdä omissa oloissa, ei toisen kuullen.

Olen siis mies ja pidän kyllä aina huolen siitä, että piereskelen omissa oloissani. Samoin paskalla käyminen pitää hoitaa niin, että toisen ei tarvi töräytyksiä kuunnella.

Minulla oli aikoinaan suhde, jossa muutaman kuukauden seurustelun jälkeen nainen ehdotti reisipierua. Se kun hänen mielestään olisi rentouttanut ja lujittanut suhdettamme. En voinut sen jälkeen suhtautua häneen enää vakavasti ja suhteemme päättyikin puolen vuoden seurustelun jälkeen.

Minusta piereskely toisten kuullen ei sovi kenellekään, mutta kaikkein vähiten se sopii naisille. Se on epänaisellisinta mitä voin kuvitella. Minulla ainakin menee maku välittömästi naiseen, joka piereskelee kuulleni.

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei mieheni kanssa piereskellä toisen kuullen, jos itseä pierettää niin menen vaivihkaa vessassa käymään ja päästelen sitten siellä. Jos taas olen yksin toisessa huoneessa niin toki piereskelen. Hän ei ole koskaan pieraissut minun kuullen.

Olen miettinyt, onko kyseessä joku kulttuurijuttu, koska hän on ulkomaalainen ja suomalaiset ex-poikaystävät on kyllä pierryt ihan sielunsa kyllyydestä mun seurassa. 

Kerran vahingossa pieraisin ja siitä tuli vaan pieni ääni, mutta miestä alkoi kauheasti naurattaan ja nauratti pitkän aikaa. Asiasta ei keskusteltu. Nolostuin ja sen jälkeen olen pitänyt rypyn rullalla :D

Vierailija
42/63 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi itselläni on fetissi pepun nuolemiseen ja pierujen haisteluun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieruja pidättelevät prinsessat eivät tajua, että ne pierut tulee sitten nukkuessa todella voimakkaina ja haisevina, kun niitä on ensin haudottu koko Netflix-leffan ajan suolistossa. Kivahan se on herätä siihen, kun lusikka-asennossa nainen pieraisee unissaan ja itsellä meinaa lonkka murtua paineaallon voimasta.

Vierailija
44/63 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kanssa samaa mieltä aloittajan ja muutaman muun kanssa. piereskely toisen seurassa on vaan epäkohteliasta!

Vahingot on asia erikseen, ja vessasta kuuluu joskus ääniä.

Mutta tahallinen piereskely seurassa on epäkunnioittavaa käytöstä

Vierailija
45/63 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimusten mukaan sellainen suhde voi paremmin jossa voi piereskellä vapaasti.

Vierailija
46/63 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pieruja pidättelevät prinsessat eivät tajua, että ne pierut tulee sitten nukkuessa todella voimakkaina ja haisevina, kun niitä on ensin haudottu koko Netflix-leffan ajan suolistossa. Kivahan se on herätä siihen, kun lusikka-asennossa nainen pieraisee unissaan ja itsellä meinaa lonkka murtua paineaallon voimasta.

Herrasmiehenä et varmaan kuitenkaan huomauttele asiasta, ethän? Ja jos huomaat että kumppanilla on tällaista pulmaa, voittehan ensi kerralla netflixin sijasta käydä yhdessä iltakävelyllä ennen nukkumaanmenoa. Sinne ne raittiiseen ilmaan haihtuvat pienet tuhnut ja saatte hyvät yöunet molemmat!

Vierailija
47/63 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herrasmiehenä et varmaan kuitenkaan huomauttele asiasta, ethän? Ja jos huomaat että kumppanilla on tällaista pulmaa, voittehan ensi kerralla netflixin sijasta käydä yhdessä iltakävelyllä ennen nukkumaanmenoa. Sinne ne raittiiseen ilmaan haihtuvat pienet tuhnut ja saatte hyvät yöunet molemmat!

Herrasmiehenä? Minä en ala katsella tuollaisia sieviestelijöitä, jotka tekevät piereskelystä tai sen pidättelemisistä itselleen ongelman.

Vierailija
48/63 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkimusten mukaan sellainen suhde voi paremmin jossa voi piereskellä vapaasti.

Missä sellaista on tutkittu? Tuossahan on oletuksena, että ihmiset nauttisivat julkipiereskelystä, jotta se voisi lisätä hyvinvointia suhteessa. Ei kuulosta kovin tietelliseltä lähtöoletukselta. Tunnen itseni ja puolisoni lisäksi muitakin ihmisiä joita ei porukassa kaasuttelu kiinnosta ja jotka hoitavat suolistoasiansa mieluiten yksityisesti.

Vierailija
49/63 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herrasmiehenä? Minä en ala katsella tuollaisia sieviestelijöitä, jotka tekevät piereskelystä tai sen pidättelemisistä itselleen ongelman.

Vai niin. Lika barn leka bäst. 

Vierailija
50/63 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihanaa kun kotona voi olla rennosti. Kyllä piereminen niin, ettei tarvitse hävetä ja vessan jakaminen asialla kuin asialla olessa on minulle terveen ja luonnollisen parisuhteen merkki.

T. Nai-nen

Vierailija
51/63 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pääsääntöisesti pyrin olemaan pieremättä tahallaan poikaystävän läheisyydessä, vaikka pieniä paukkuja joskus vahingossa on päässyt - joka kerta kyllä nolottaa iha nälyttömästi vaikka asutaan yhdessä ja ollaan seurusteltu jo melkein 2 vuotta. Poikaystävällä taasen ei ole mitään häpyä jos ollaan kahdestaan kotona :D kaasutus voi olla armoton ja haju sen mukainen. en tiedä miksi suomalaisten miesten mielestä tahalleen piereskely on hauskaa (samoin röyhtäily)? Noh, jaa - oman poikaystävän peirut kuittaan nauramalla ja heiluttamalla peittoa jos sellainen on lähellä mutta tykkään siitä ihan yhtä paljon silti. En kyllä häntä kattelis hetkeekään jos hän mun pieniä vahinko pieruja kattos pahalla. Jos itte pieree nii hyäksykööt että nainenki pieree joskus. Vaikka en sitä tahallaan tee enkä sellaisia superprölölöö pieruja päästelekkään. Korkeintaan pieniä tuhnauksia tai paukkuja, usein eivät haisekkaan kauheesti. Isomman tullessa (sen tuntee yleensä) painun vessaan :D toisaalta en ymmärrä kyllä sitäkään että naiset pieree ja röyhtäilee kuin rekkamiehet... ällöttävää se on mieheltäkin niin sitten naiselta...yök. Mut joku reisipieru??? no thanks !! 

Vierailija
52/63 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä mun mielestä kuulu syöpäkään mutta se vaan joskus tulee kysymättä ja lääkityksen myötä kunnon ilmavaivat. Kyllä sitä pitää voida päästellä kotona, muuten siellä ei oikein voi olla.

Vierailija
53/63 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on ihanaa kun kotona voi olla rennosti. Kyllä piereminen niin, ettei tarvitse hävetä ja vessan jakaminen asialla kuin asialla olessa on minulle terveen ja luonnollisen parisuhteen merkki.

T. Nai-nen

Minäkin tykkään olla kotona rennosti. En häpeä pieremistä - en vaan tykkää pierun hajusta enkä äänestäkään. Minun rentoutumistani siis haittaisi jos joku ähkisi tahallaan pierua vieressä. Koiran pierut kestän koska se ei ymmärrä niiden haisevan, mutta ihmiset voivat hoitaa haisevimmat hommat ihan yhtä hyvin vähän kauempana muista aina kun pystyvät siihen vaikuttamaan. Vessojakin meillä on niin monta että jokaiselle voidaan antaa vessarauha. Jutellaan ja vietetään yhdessä aikaa sitten hajuttomissa tiloissa.

Vierailija
54/63 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ap:n kanssa ihan samaa mieltä. En piereskele työkavereiden tai kavereiden aikana, joten miksi tekisin niin puolisoni läsnäollessa? Vahinkoja sattuu, etenkin puoliunisena, mutta ajatus että ihan hereillä ollessa jompikumpi rupsuttelisi estottomasti, on kyllä täysin vieras.

Vierailija
55/63 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laadidaa herra hienohelma ei kestä pierelemistä. :'D Mielestäni suhde on sitäkin vahvempi jos toisen seurassa uskaltaa piereskellä ja olla omaitsensä. Jos mua pierettää ja olen kotona niin ei voisi vähempää kiinnostaa kuka siinä huoneessa on, ihmisiä me ollaan eikä mitään fantasia olentoja jotka ei ikinä piere, ihan luonnollinen tapahtuma. Ei se ole oikea mies minulle joka ahdistuu pieruista.

Vierailija
56/63 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan jokainen on varmasti pieraissut kumppaninsa läsnäollessa, koska yöpieruja tulee kyllä kaikilta.

Vierailija
57/63 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laadidaa herra hienohelma ei kestä pierelemistä. :'D Mielestäni suhde on sitäkin vahvempi jos toisen seurassa uskaltaa piereskellä ja olla omaitsensä. Jos mua pierettää ja olen kotona niin ei voisi vähempää kiinnostaa kuka siinä huoneessa on, ihmisiä me ollaan eikä mitään fantasia olentoja jotka ei ikinä piere, ihan luonnollinen tapahtuma. Ei se ole oikea mies minulle joka ahdistuu pieruista.

Vakka kantensa valitsee. Meillä ihmisillä on niin erilaisia mieltymyksiä ja on hyvä että saman kaasuttelukäsityksen omaavat ihmiset voivat viihtyä yhdessä. On silti turha olettaa, että kaikkien mielestä toisten ihmisten pierun hajussa oleskelu olisi jotenkin ihannetila tai että kaikki haluaisivat pöräytellä julkisesti. Eiväthän kaikki halua muutenkaan jakaa yksityisimpiä asioitaan muiden kanssa, kun joku lörpöttelee kaiken ensimmäiselle vastaantulijalle. 

Vierailija
58/63 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan jokainen on varmasti pieraissut kumppaninsa läsnäollessa, koska yöpieruja tulee kyllä kaikilta.

Kyse onkin siitä, onko hyvää käytöstä piereskellä _tahallaan_ toisen vieressä. Itse ajattelen että jos se jonkun ihmisen parisuhteessa kerran molempia ilahduttaa niin kaikin mokomin, mutta itse en sellaisesta välitä.

Vierailija
59/63 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten ihmetellään kun liitot väljähtyy eikä kumppani enää viehätä. 

Minkähän takia niin moni ihastuu työkaveriinsa? No tietysti siksi että työkaverin näkee yleensä huoliteltuna ja siistissä vaatteissa, ei niissä pieruverkkareissa villasukat löpöttäen tukka pystyssä. (Ja lasketaan tästä nyt saman tien ne maatalouslomittajat ja raksaäijät pois ennen kuin jonkun tarvitsee tulla pätemään.) Työkaverin kanssa ei ängetä samaan aikaan vessaan kakkimaan eikä hänen seurassaan piereskellä.

Kotona kuitenkin on "ihanaa ja vapauttavaa ja luonnollista ja liittoa vahvistavaa" näyttää itsestään ne kaikkein ällöttävimmät puolet. Tietysti koti on lepäämistä varten ja ajoittain räjähtänyt ulkomuoto ja rento pukeutuminen kuuluvat asiaan. Mutta onko se kaiken muun rentoilun lisäksi vielä ulostaminenkin hoidettava väkisin rakkautensa kohteen seurassa? Eikö mitään yksityistä ja intiimiä voisi olla? Eikö tietty hienotunteisuus voisi jopa lisätä viehtymystä kahden ihmisen välillä sen sijaan että pöristellään ja röyhtäillään estottomasti kuin siat?

Vierailija
60/63 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kanssa samaa mieltä aloittajan ja muutaman muun kanssa. piereskely toisen seurassa on vaan epäkohteliasta!

Vahingot on asia erikseen, ja vessasta kuuluu joskus ääniä.

Mutta tahallinen piereskely seurassa on epäkunnioittavaa käytöstä

Minäkin olen samaa mieltä.

Mutta aloituksessa häiritsi se, että naiseen pätee muka jotkut eri säännöt kuin mieheen. Samanlaisella suolistolla meidät on kaikki varustettu, eli naiseltakin joskus pääsee pieru... Jos se on ap:lle ylitsepääsemättömän kamalaa, kannattaa ehkä harkita voiko elää parisuhteessa ollenkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi