E pillerien ottaminen 24h myöhässä
Otin pillerin klo 11.00 lauantaina ja sunnuntain pillerin vasta 19.00. Voiko tollanen vaikuttaa ehkäisyn tehoon? Yhdyssännä maanantaina 8.00 eli onko sunnuntain pilleri ehtinyt vaikuttaa? Nyt kaksi viikkoa yhdynnästä ja menkkoja/tyhjennysvuoto ei kuulu, 4 pvä taukoviikkoo. Kuumottaa.
Kommentit (46)
Kaikki palstan miehet, muistaa kondomi. Ensimmäinen viesti kertoo, että kaikkien pilleteiden käyttäjien äo ei riitä ehkäisyn toimimiseen.
Lue paketissa olevista ohjeista, riippuu pillerien merkistäkin.
Minulla on Gestinyl, ohjeena on ottaa mahdollisimman pian unohtunut pilleri, mutta muistaakseni kuitenkin 12h kuluessa unohduksesta. Tämän lisäksi suositellaan käyttämään kondomia viikon ajan unohduksen jälkeen, koska unohduksen takia ehkäisyteho laskee huomattavasti. Samoin ohjeistetaan, jos oksenta pillerin ottamisen jälkeen.
Mä luulisin että 8h myöhästyminen ei merkkaa vielä mitään, ei ne vaikutukset ehi poistua siinä välissä.
"Jos unohdat ottaa Gestinyl -tabletteja
Jos tabletti on alle 12 tuntia myöhässä, valmisteen ehkäisyteho ei heikkene. Ota tabletti heti, kun muistat asian, ja ota sen jälkeen seuraavat tabletit tavanomaiseen aikaan.
Jos tabletti on yli 12 tuntia myöhässä, valmisteen ehkäisyteho voi heikentyä. Mitä useampia tabletteja unohtuu, sitä todennäköisemmin ehkäisyteho heikkenee."
Ei siis kovin dramaattista näilläkään...
Tee abortti! Sunlaisten ei kuulu saada lasta
Vähän aiheen ohi, mutta itse lopetin pillerit raskauden toivossa ja 2 vuotta meni ennenkuin tärppäsi. Silloin kyllä mietti että mitä sitä tulikin stressattua jos otti muutaman tunnin myöhässä. TOKIHAN se voi kerrastakin osua..