Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitkä asiat rajoittavat sinun työntekoasia?

Vierailija
05.01.2019 |

Tunnen itseni hyvin että pystyn tunnistamaan omat rajoitteeni jotka rajoittavat myös työntekoa ja työpaikan valintaa ja osaan myös luetella niistä tärkeimmät kolme:

- Se ei voi olla fyysisesti raskasta työtä sillä minulla ei ole riittävää fysiikkaa sellaiseen.
- Se ei voi olla psyykkisesti raskasta työtä sillä minulla ei ole riittävästi henkisiä voimia sellaiseen.
- Sen pitää olla sosiaalisesti virikkeellistä eli sisältää kanssakäymistä toisten ihmosten kanssa tai tylsistyn.

Nämä rajoitteet sekä karsivat, että avaavat monia töitä. Työnhaussa tulee muistaa miettiä mitä lisäarvoa ja hyötyä sinusta on siihen työhön haet eikä vain summamutikassa jakea työpaikkoja sieltä ja toisia täältä. Tehoton jatyöhön sopimaton työntekijä on enemmän haitaksi kuin hyödyksi työnantajalleen. Mieti siis tarkaan mitkä ovat sinun rajoitteesi, mitkä heikkoutesi ja mitkä vahviutesi. Moeti sitten mitä työtä sinun kannattaa hakea ja minkälaiseen työhön olet parhaiten sopeutuva. Kaikki työt eivät sovi kaikille.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön ei tarvitse kuin työtä. Ihan sama minkä laista työtö kunhan on töissä ja se riittää, ei marinaa tai valitusta vaan kiitollisuutta. Mikä tahansa työ, vaikka nälkäpalkalla, on kuitenkin parempi kuin työttömyys.

Vierailija
2/36 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitutus rajoittaa, mutta antaa myös sisua. Teen mitä tahansa työtä lähes minimipalkalla mieluummin kuin olen työtön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtön ei tarvitse kuin työtä. Ihan sama minkä laista työtö kunhan on töissä ja se riittää, ei marinaa tai valitusta vaan kiitollisuutta. Mikä tahansa työ, vaikka nälkäpalkalla, on kuitenkin parempi kuin työttömyys.

No kyllä minä olen sitä mieltä, että pitäisi sitä olla jonkinlaiset perusedellytykset hommaan. Itse en ole työtön, mutta en esim. voisi tehdä mitään kädentaitoja vaativaa, koska olen täysin tumpelo. Esim. piirtäjäksi voi periaatteessa ryhtyä ilman koulutusta, mutta aniharvalla on siihen lahjakkuutta. Eikä voi ruveta kielenkääntäjäksi, jos ei lainkaan osaa kieltä jne. 

Vierailija
4/36 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä minä olen sitä mieltä, että pitäisi sitä olla jonkinlaiset perusedellytykset hommaan. Itse en ole työtön, mutta en esim. voisi tehdä mitään kädentaitoja vaativaa, koska olen täysin tumpelo. Esim. piirtäjäksi voi periaatteessa ryhtyä ilman koulutusta, mutta aniharvalla on siihen lahjakkuutta. Eikä voi ruveta kielenkääntäjäksi, jos ei lainkaan osaa kieltä jne. 

Jos on on työtön ja tarjotaan töitä nikn ei pidä valittaa. Ja jos on vapaita työpaikkoja, niin niitä tulee hakea. Muuten rahat kokonaan pois.

Vierailija
5/36 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön, mutten todellakaan huoli mitä tahansa työtä millä tahansa palkalla - saati palkatta. Eikä kenenkään pitäisi.

Vierailija
6/36 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on on työtön ja tarjotaan töitä nikn ei pidä valittaa. Ja jos on vapaita työpaikkoja, niin niitä tulee hakea. Muuten rahat kokonaan pois.

Työttömyys ei kuitenkaan tarkoita sitä, että voi lyödä aivot narikkaan ja ryhtyä täysin aivottomaksia.

Vierailija
7/36 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ajokortittoman on lähdettävä autokuskiksi, jos tarjotaan sellaista paikkaa? Jos lähtee töihin, mitä ei osaa, saa joka tapauksessa potkut ekana päivänä, mitä hyötyä siitä on kellekään? Jos jään työttömäksi, ilmoittaudun laulajaksi (koulussa musiikki 7)? 

Vierailija
8/36 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, ettei töitä ihan kaikille riitä, mutta jostain syystä monilla työpaikoilla jää täyttämättå paikkoja, joita voisi kyllä ihan kuka tahansa tehdä.

Vierailija
9/36 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla näemmä rajoittaa oikeinkirjoitus. Tai siis että et osaa kirjoittaa oikein.

Vierailija
10/36 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen työtön, mutten todellakaan huoli mitä tahansa työtä millä tahansa palkalla - saati palkatta. Eikä kenenkään pitäisi.

Palkatta, mitä työtä sellainen on? Mä teen mitä tahansa työtä koska en halua olla taloudellisesti riippuvainen jostain Kelasta.

Vierailija
11/36 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla, ettei töitä ihan kaikille riitä, mutta jostain syystä monilla työpaikoilla jää täyttämättå paikkoja, joita voisi kyllä ihan kuka tahansa tehdä.

Ilmoittavatko he niistä paikoista missään?

Vierailija
12/36 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei rajoita työnhakua ja varsinkaan työntekoa, ainoat rajoitteet on päänsisällä ja ne on voitettavussa kun alat uskomaan osaavasi ja luotat itseesi.

Vierailija
13/36 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkatta, mitä työtä sellainen on? Mä teen mitä tahansa työtä koska en halua olla taloudellisesti riippuvainen jostain Kelasta.

Palkatonta työtä ovat nämä työkokeilut ja kuntouttavat työtoiminnat, joita työkkäri tyrkyttää työttömille.

Vierailija
14/36 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkia työpaikkoja ei ilmoiteta missään. Piilotyöpaikkoja saa vain jos näkee vaivaa ja jaksaa hakea työtä vaikka yritys ei ole ilmoittanut missään vapaasta työpaikoista. Arviolta piilotyöpaikkoja on Suomessa kaksikertaa enemmän kuin työttömiä tässä kuussa.

Vierailija
15/36 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei rajoita työnhakua ja varsinkaan työntekoa, ainoat rajoitteet on päänsisällä ja ne on voitettavussa kun alat uskomaan osaavasi ja luotat itseesi.

On mullla poikkeuslahjakkuuksia.

Vierailija
16/36 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkia työpaikkoja ei ilmoiteta missään. Piilotyöpaikkoja saa vain jos näkee vaivaa ja jaksaa hakea työtä vaikka yritys ei ole ilmoittanut missään vapaasta työpaikoista. Arviolta piilotyöpaikkoja on Suomessa kaksikertaa enemmän kuin työttömiä tässä kuussa.

Älä puhu paskaa.

Vierailija
17/36 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten työttömyys on vain sinun oma vikasi, mitä olet nirso.

Vierailija
18/36 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkatonta työtä ovat nämä työkokeilut ja kuntouttavat työtoiminnat, joita työkkäri tyrkyttää työttömille.

Höpö höpö, ei se ole työtä silloin. Älkää sellaista tehkö, mieluummin oikeaa työtä

Vierailija
19/36 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On mullla poikkeuslahjakkuuksia.

"Siitä ei ole mitään epäselvyytttä?"

Vierailija
20/36 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksihän yritykset eivät kerro näistä "piilotyöpaikoista" edes omille työntekijöilleen... No koska ei ole massoittain mitään tarvetta uusille työntekijöille.