Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi haki kaverinsa kanssa lauantaikarkit, kaverin äiti määräsi "vaan eurolla karkkia kaikille"

Vierailija
05.01.2019 |

Ymmärrän sen, että heillä on useampi lapsi niin ei voi määräänsä enempää tuhlata, mutta minä annoin neljä euroa karkkirahaa mukaan. Olivat siis kaverin äidin kyydillä käyneet kaupassa. Mitä eurolla muka nykyään edes saa?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaan ymmärrä nyky vanhempia. Kaikki vaikuttavat niin osaavilta ja kaiken tietäviltä MUTTA onko tosiaan ihmisiltä jäänyt huomaamatta sokerin haitallisuus ja miten sokeritauti leviää koko maailmassa.

Lapsia ei ole pakko totuttaa sokeriin. Yksi lapsenlapseni ei saanut makeisia, mehua.keksejä ennen 5 vuoden ikää ja nyt on 15v eikä syö makeisia eikä juo mehua tai muita virvoitusjuomia eikä syö leivonnaisia.

Luulen että jos lapsia ei totuteta makeaan eivär sitä myöskään kaipaa.

Vierailija
22/42 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin lapset saa irtokarkkeja valita ma

Mä x 100 grammaa. Itselleni ostan joskus puolikin kiloa vain tajutakseni, että sen 100 gramman jälkeen ei enää olo ole hyvä.

Inhottaa tällaset jotka antavat lapsen ostaa noinkin vähän ja itse vanhempi vetää jätti ähkyyn -.- Todella epätasa-arvoista lapsille. Ja ei, lastenkaan ei kuulu saada puolikiloa karkkia.

Mä olen ihan satavarma, että suurin osa tässäkin ketjussa hurskastelevista vanhemmista syö itse mässyä napa vääränä. Sitten muka neljä euroa on liikaa lapsen karkkiostoksille. Todella tekopyhää. Meillä lapset saa vaikka sen kympin ja ostaa sillä mitä haluaa ja säästää loput. Eivätkä muuten syö yhtenä tai kahtena päivänä kaikkia. Just ennen joulua järjestelin lastenhuoneen kaappia, ja löysin elokuussa synttärilahjaksi saadun karkkipussin. Se ongelmien alku ja juuri on siinä, kun tehdään karkista kielletty ja rajoitettu hedelmä. Silloin tulee niitä mielitekoja vetää se puoli kiloa, eikä kuunnella itseään, milloin on sopivasti. Lastenkutsuilla aina näkee selvästi, kenen kotona vanhemmat rajoittaa lapsensa karkin syöntiä. Ne lapset vetää namuja kuin eivät ennen olisi saaneet ja meidän lapset sanoo ei kiitos muutaman jälkeen.

Eikö samalla tavalla punaisesta lihasta tule ongelma, jos sen syöminen rajoitetaan vain 400 grammaan viikko tai alkoholista, jos sitä otetaan vain juhlissa tai saunassa? Entä joulutortuista, jos niitä syödään vain joulun alla? Runebergin tortuista? Ylipäänsä ruoasta, jos nautitun ruoan määrää annostellaan? Miten ainoastaan karkin kohdalla karkkipäivä johtaa mässäämiseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kuulin äsken kaupassa kun äiti sanoi lapselleen "sullahan on vielä 75 senttiä jäljellä, sillä saat ostettua pienen sipsipussin tai karkkia" :D

Kivasti muistutettu. Pienen pussin sipsiä sillä rahalla saakin. :)

Vierailija
24/42 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon kauhulla katsellut kun mukuloille ostetaan vähintään se puolen kilon säkki makeisia nykyään. Muukin ravinto parhaillaan ranskalaisia ja nugetteja ja istutetaan television eteen eikä se energia pääse purkautumaan. Sit ihmetellään kun käytöshäiriöt ja ylipaino lisääntyy ja lapsi on levoton ja ahdistunut, murrosikä alkaa nykyään aiemmin.

Me saatiin pienenä lauantaisin viiden markan irtokarkkipussit ja ehkä viikolla pieni jäätelö ja leikittiin pihalla ja kiipeiltiin puissa.

Tarvitseeko nykyään lapset enemmän sokeria elääkseen kun 20-30 vuotta sitten?

No kato, aivot tarvii sokeria. Hiilarin vähentäminen on karppausta hyihyi. Lihavuus ja diabetes tulee geeneistä.

Vierailija
25/42 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä meille ostetaan se iso pussi karkkia, mutta se kyllä sitten kestää muutamankin viikon. Ei kaikkea tarvitse syödä kerralla. Joskus saa jopa joka päivä muutaman karkin ruoan yhteydessä niin ei tule ylimääräisiä happohyökkäyksiäkään.

Varmasti on joku kauhistellut meidänkin kauppakeskusteluita karkkihyllyllä...

Vierailija
26/42 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äiti antoi ihan sopivasti karkkirahaa. Itse annoit liikaa. Haluatko mädättää lapsesi hampaat?

Vieläkö joku uskoo, että ne on nimenomaan karkit jotka mädättää hampaat? 

Vierailija
27/42 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Määräileekö kaverin äiti lastasi?

Minä ainakin määrään jos joku on meillä esim. yökylässä ja käydään yhdessä ostamassa herkut illaksi. Ei ole tullut motkotusta lasten kavereilta tai heidän vanhemmiltaan.

Vierailija
28/42 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äiti antoi ihan sopivasti karkkirahaa. Itse annoit liikaa. Haluatko mädättää lapsesi hampaat?

En ymmärrä pointtia, koska eipä nuo ole miksikään menneet, vaikka söin lapsena karkkia päivittäin. Toki myös harjasin ne joka ilta.

Aha, eli todistus tässä on, että voimme laukkauttaa hammaslääkäripalvelut ja jos jollakulla on ongelmia, niin kehoitetaan harjaamaan hampaansa.

Vierailija
29/42 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mädättää. Aloitin karppauksen 9 vuotta sitten ja jätin käytännössä kaiken sokerin pois. Vain se sokeri mitä on marjoissa ja vihanneksissa jäi ruokavaliooni. Hammaslääkäri huomasi muutoksen ja sanoi ällistellen, ettei ole koskaan nähnyt näin merkittävää muutosta kenenkään hampaistossa.

Vierailija
30/42 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä pointtia, koska eipä nuo ole miksikään menneet, vaikka söin lapsena karkkia päivittäin. Toki myös harjasin ne joka ilta.

Miksi harjasit karkit joka ilta?

Vierailija
31/42 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Phöh, eurolla ei saa kuin pahan mielen. Kunnolla pitää karkkia ostaa sen kerran kuin ostaa. Ehkä sen toisen äidin lapset sitten mässyttävät joka päivä ja sen takia on rajattu noin pieneksi.

Vierailija
32/42 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eurolla saa lakun ja suklaapatukan , ei edes kunnon karkkipussia  ! Vesittyy koko karkkipäivän idea. Meillä molemmat lapset saavat 5e. 

Vierailija
33/42 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Radiossa sanottiin jokin aika sitten, että siirtyminen viljelyyn näkyy hampaissa. Metsästäjä-keräilijöillä oli tutkijan mukaan paremmat hampaat.

Vierailija
34/42 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin lapset saa irtokarkkeja valita max 100 grammaa. Itselleni ostan joskus puolikin kiloa vain tajutakseni, että sen 100 gramman jälkeen ei enää olo ole hyvä.

Inhottaa tällaset jotka antavat lapsen ostaa noinkin vähän ja itse vanhempi vetää jätti ähkyyn -.- Todella epätasa-arvoista lapsille. Ja ei, lastenkaan ei kuulu saada puolikiloa karkkia.

Huomasitko tuon "joskus"? En läheskään aina osta itselleni karkkia, ja useimmiten sen 100-200 grammaa. Joskus sitten enemmän ja heti kadun.

Vierailija
35/42 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa aika vähältä, mutta kai silläkin jotakin saa. Meillä on nakeltu kärryyn sitä mitä tekee mieli, ei olla rajattu euro määriin.

Vierailija
36/42 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset saa noin 10-15 karkkia/kerta, joskus esim leffaan enemmän. Ovat tottuneet tiukkisvanhempiin tässä asiassa. Esikoinen on jopa maininnut, että on vähän ylpeä siitä, ettei meillä syödä hurjia määriä. No, leivonnaisten suhteen olen leväperäisempi, niin valitettavasti sokerin kokonaiskulutus on silti iso. Eri lapset tykkää eri mauista, kuopus ei niin välitä makeasta, joten tuosta karkkipäivästä huolimatta ottaa vain muutaman kylässäkin.

Vierailija
37/42 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä lapset saavat yhden karkin vuodessa (meillä on neljä lasta, eli karkki leikataan neljään osaan). Yleensä muksut syövät neljänneksestään vain puolet kerralla, koska muuten tulee ähky. :s

Vierailija
38/42 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän perheessä lapset saavat yhden karkin vuodessa (meillä on neljä lasta, eli karkki leikataan neljään osaan). Yleensä muksut syövät neljänneksestään vain puolet kerralla, koska muuten tulee ähky. :s

😂😂😂

Vierailija
39/42 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä oo kovin fiksua. Eurolla saa nimenomaan niitä pahimpia lisäaine- ja sokeripommeja :/

Vierailija
40/42 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mädättää. Aloitin karppauksen 9 vuotta sitten ja jätin käytännössä kaiken sokerin pois. Vain se sokeri mitä on marjoissa ja vihanneksissa jäi ruokavaliooni. Hammaslääkäri huomasi muutoksen ja sanoi ällistellen, ettei ole koskaan nähnyt näin merkittävää muutosta kenenkään hampaistossa.

Tuo nyt on täyttä valhetta, kaikkee sinäkin uskot.

T: Erikoishammaslääkäri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän