Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ex-puolisot, miksi haluatte/tarvitsette exänne apua?

Vierailija
05.01.2019 |

En osannut muotoilla asiaa kysymykseen tuon järkevämmin, mutta kysymyksessä siis tapaukset, jossa erosta jo aikaa (vuosi/a), ja silti ex on yhteydessä entiseen puolisoonsa tarvitessaan ihan mitä tahansa apua.
Kodinkoneessa vikaa, voisitko korjata? Autossa ongelma, mikä vois olla, tuutko kattoo? Auton renkaat pitäs vaihtaa.. Jne jne. Varmaan ymmärrätte millaista tarkoitan.

Missä menee raja? Ehkä eniten kiinnostaa tietää MIKSI teette näin, kiinnostaa sekä miesten että naisten näkemykset.

Itse en eron jälkeen ole ollut ex mieheltä vailla mitään. Ei olisi antanut edes ylpeys periksi, varsinkaan vuosien jälkeen! Vaikka itse olinkin se joka eron halusi.
Mieluummin tulin toimeen itsenäisesti ja menin elämässäni eteenpäin ilman turhaa menneiden mukana roikottamista. Jos apua olisin tarvinnut (lamput voi kyllä opetella vaihtamaan itsekin jne, terveiset uusavuttomille ex:lle) niin löytyy siihen muitakin ihmisiä kuin ex kumppani. Eikö perheenjäsen käy, ystävä, kaveri, naapuri?
Ja tosiaan, itsekin voi opetella tekemään, jos siihen asti on aina tukeutunut kumppaniin.

Se että autetaan yhteisten lasten asioihin liittyvissä asioissa, on taas ihan eri asia, eikä juututa tässä nyt siihen.
Tarkoitan sitä ns. ylimääräistä hyppyyttämistä.

Meillä oli ex:n kanssa kummallakin aika pian uudet kumppanit, (olimme aika pitkälti kasvaneet erilleen jo kauan ennen eroa) joten olisi jo senkin takia tuntunut hassulta, oudolta ja suorastaan typerältä juoksuttaa exää auttamassa.
EHKÄ se olisi vielä jossain asiassa käynyt, jos ei kummallakaan olisi ollut uutta kumppania, mutta kyllä se silti jonkinlaiselta entisessä roikkumiselta tuntuu.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmettelen. 

Vierailija
2/27 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sepä se, itse en kehtaisi hyppyyttää edes läheisiäni mua auttamassa, saati sitten exää jonka kanssa olen päättänyt, ettei yhteistä elämää jatketa. Mutta tiedän tällaisia tapauksia jotka on aina exältä jotain vailla ja ainoa mikä tulee mieleen on jonkinlainen vallan käyttäminen ja se ettei kuitenkaan halua päästää irti lopullisesti. No, yhtä tyhmä on se joka niitä lamppuja lähtee vaihtamaan ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pyytänyt apua, mutta joskus olen pyytänyt entisiä yhteisiä tavaroita lainaksi, esim. höyrypesuria kerran. Olimme sen yhdessä ostaneet ja ex tarvitsee sitä vain harvoin.

Pyysin kerran myös lähettämään kuvan yhdestä ruokaohjeesta, koska keittokirja jäi exälle.

En oo aatellut, että näissä mitään pahaa, koska hyvissä väleissä ollaan nykyään.

Vierailija
4/27 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ns. "kerran vuodessa" jotain pyytää, niin jokaisen järki sen varmasti sanoo, että se on täysin ookoo. Mutta nämä hyppyyttäjät on tämän tästä jotain vailla. Ei kuukautta mene, etteikö jotain tarvitsisi. 

Vierailija
5/27 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä kun on yhteisiä lapsia, niin ollaan tietty tekemisissä. Ja kun välit on ihan hyvät, niin en ole kokenut mitenkään kummallisena pyytää/saada apua pikkujutuissa vaikkapa just kodinkoneiden kanssa. Totta kai voisin sen avun pyytää muualtakin, mut kun toisen on helppo lapsia hakiessa samalla joku asia hoitaa eikä ole näyttänyt sitä pahana pitävänkään niin miksei? Varmasti joku tekee tuota ihan siksikin ettei osaa päästää irti, mutta ei se mun mielestä välttämättä sitä tarkoita, kyse voi olla ihan tottumuksestakin ja jos se ei aidosti kumpaakaan haittaa pyytää/saada apua niin en osaa sitä pahanakaan pitää.

Vierailija
6/27 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No meillä kun on yhteisiä lapsia, niin ollaan tietty tekemisissä. Ja kun välit on ihan hyvät, niin en ole kokenut mitenkään kummallisena pyytää/saada apua pikkujutuissa vaikkapa just kodinkoneiden kanssa. Totta kai voisin sen avun pyytää muualtakin, mut kun toisen on helppo lapsia hakiessa samalla joku asia hoitaa eikä ole näyttänyt sitä pahana pitävänkään niin miksei? Varmasti joku tekee tuota ihan siksikin ettei osaa päästää irti, mutta ei se mun mielestä välttämättä sitä tarkoita, kyse voi olla ihan tottumuksestakin ja jos se ei aidosti kumpaakaan haittaa pyytää/saada apua niin en osaa sitä pahanakaan pitää.

Olisiko tämä ok, jos sinulla olisi jo uusi kumppani? Oletan että ei ole. Myös sille uudelle kumppanille?

Vierailija
7/27 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siinä mitään periaatteessa ole. Jos ero oikeasti tehty ja välit kunnioittavat. Ja se uus kumppani tuntee olonsa myös kunnioitetuksi ja turvalliseksi asian suhteen. Jos ei, fiksu puoliso tietysti lopettaa ylinääräisen kaveeraamisen exän kanssa. Ja panostaa uuteen suhteeseen. Joskus kai tuo on ihan vilpitöntä, joskus taas sitä et ex halutaan pitää jotenkin olemassa itselle. Pahimmassa tapauksessa halutaan näyttää nyxälle omaa valtaa

Vierailija
8/27 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä mä olen myös ihmetellyt. Uskoisin että usein kyseessä jonkinmoinen "minulla on valtaa edelleen tähän ihmiseen, olen edelleen hänelle tärkeä" tms., tai sitten ihan vaan ei osata ja uskalleta 100% päästää irti. Erityisen kummallista jos toisella tai molemmilla uudet kumppanit jo.

Vierailija
9/27 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pyydä exän apua. Ja onpahan ihminen, joka ei minua auttaisi vaikka olisin lapsia tuodessa hänen pihallaan autoni kanssa lumipenkassa kiinni.

Vierailija
10/27 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut tarvetta pyydellä minkäänlaista apua. Mieheni exä sensijaan uikutti vaikka mistä vielä siinä vaiheessa kun aloimme mieheni kanssa seurustelemaan. Kuitenkin tämä naikkonen oli ollut se pettäjä ja asui jo uuden miehen kanssa. Oli vaan kiva pitää vielä ex-mies juoksupoikana jos jonkinlaiseen pikku asiaan. Sittenhän minä sainkin kunnon ryöpytyksen ex-vaimolta kun sanoin miehelle että nyt tuon naisihmisen passaaminen saa riittää.

Vierailija
11/27 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistaa exkumppanin.

Vierailija
12/27 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvitse exän apua.

Vierailija
13/27 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan hyvissä väleissä ja joskus tulee autettua toisiamme. Olen lainannut autoani eksälle ja hän vastaavasti on auttanut pari kertaa muussa asiassa. 

Vierailija
14/27 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on yhteisiä lapsia niin voisin pyytää apua kodin tai auton kanssa koska ne asiat vaikuttaa myös lasten elämään. Exähän voi sanoa ei jos ei kiinnosta auttaa.

Vierailija
15/27 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa eroaa ihan hyvissä väleissä ja voivat olla jopa ystäviä. Ja voihan ystävää tai oman lapsensa äitiä/isää auttaa jos haluaa. Pakko ei ole.

Vierailija
16/27 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut kulua johon mieheni ex ei olisi ruikuttanut rahaa...tietenkin kuvio menee niin että mieheltäni ei kysytä ensin yhtään mitään kun asioita/kuluja hankitaan mutta kun laskun aika koittaa alkaa ruikutus ja kerjääminen. Esim.  lapsen kihlajaislahja, 2000€ maksava sänky ( kihlajaisiin ei kyllä kutsuttu) halvempaa sänkyä tietty turha edes katsella kun iskä maksaa...tai toimeentulotuella elävä tarvitsee 50 € ( niinkuin joka toinen päivä...), tilille ei rahoja voi laittaa ettei tuet laske !!!! iskä ei ole kotona joten homma hoidetaan siten että laitetaan se raha äidin tilille joka käy nostamassa sen aikuiselle lapselleen...aikuinen lapsi laitetaan vierailemaan iskän luona valittamassa jotain kustannusta...jos ei siihen reakoida ja siis kirjaimellisesti lähdetä rahat kourassa pois tulee tekstiviesti exältä jossa ruikutetaan suuria summia mitä hänellä on mennyt aikuisen lapsen asian hoitamiseen, olisiko mahdollista jeesta yms.  Odotan aikaa että mieheni silmät avautuvat lopullisesti ja pummiex katoaa lopullisesti elämästä...

Vierailija
17/27 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yhteiset lapset ja ollaan ystäviä. Eksä on sanonut että jos tarvitsen apua ni saan kysyä. Mutta ne on sitten esim. auton lainaamista sairaalakäyntiä varten. Ei mitään lamppujen vaihtamista. Kyllä minulla on oma perheeni ja paljon ystäviä joilta kysyä. Ja jos joku kodinkone hajoaa niin kyllä se on jonnekkin huoltomiehelle soitettava eikä eksälle.

Vierailija
18/27 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko tämä ok, jos sinulla olisi jo uusi kumppani? Oletan että ei ole. Myös sille uudelle kumppanille?

No varmaan monesti olis luontevampaa pyytää apua siltä uudelta kumppanilta, mutta kyllä mulle on ok olla sen verran hyvissä väleissä entisten kanssa, että niiltäkin voi apua pyytää jos se tilanteessa järkevää on. Yhtä lailla auttaisin itse eksää niin kuin ketä tahansa kaveria, oli uus kumppani tai ei.

Vierailija
19/27 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen exä oli tollanen. Se soitteli millon mistäkin ruuvauskeikasta ja mies joka kerta sanoi, että soita huoltoyhtiöön tai veljellesi. Miehelle tuli vaan kerran mitta täyteen ja laitto estot päälle kaikkialta.

Vierailija
20/27 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kyllä niitä miehiäkin (tai naisia) jotka hyppivät millon mitäkin palveluksia niille exilleen tekemään.

Osalla varmaan syynä tietynlainen velvollisuudentunto, jos yhteisiä lapsia, tai sitten ihan omatunto ja ehkä säälikin, jos on ollut se jättävä osapuoli.

Tästäkään syystä en ymmärrä niitä jotka sitä exän apua vailla; eikö se yhtään haittaa, että ex säälii, ja kohtelee kuin ressukkaa joka ei nyt ilman häntä pärjää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän