Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ex-puolisot, miksi haluatte/tarvitsette exänne apua?

Vierailija
05.01.2019 |

En osannut muotoilla asiaa kysymykseen tuon järkevämmin, mutta kysymyksessä siis tapaukset, jossa erosta jo aikaa (vuosi/a), ja silti ex on yhteydessä entiseen puolisoonsa tarvitessaan ihan mitä tahansa apua.
Kodinkoneessa vikaa, voisitko korjata? Autossa ongelma, mikä vois olla, tuutko kattoo? Auton renkaat pitäs vaihtaa.. Jne jne. Varmaan ymmärrätte millaista tarkoitan.

Missä menee raja? Ehkä eniten kiinnostaa tietää MIKSI teette näin, kiinnostaa sekä miesten että naisten näkemykset.

Itse en eron jälkeen ole ollut ex mieheltä vailla mitään. Ei olisi antanut edes ylpeys periksi, varsinkaan vuosien jälkeen! Vaikka itse olinkin se joka eron halusi.
Mieluummin tulin toimeen itsenäisesti ja menin elämässäni eteenpäin ilman turhaa menneiden mukana roikottamista. Jos apua olisin tarvinnut (lamput voi kyllä opetella vaihtamaan itsekin jne, terveiset uusavuttomille ex:lle) niin löytyy siihen muitakin ihmisiä kuin ex kumppani. Eikö perheenjäsen käy, ystävä, kaveri, naapuri?
Ja tosiaan, itsekin voi opetella tekemään, jos siihen asti on aina tukeutunut kumppaniin.

Se että autetaan yhteisten lasten asioihin liittyvissä asioissa, on taas ihan eri asia, eikä juututa tässä nyt siihen.
Tarkoitan sitä ns. ylimääräistä hyppyyttämistä.

Meillä oli ex:n kanssa kummallakin aika pian uudet kumppanit, (olimme aika pitkälti kasvaneet erilleen jo kauan ennen eroa) joten olisi jo senkin takia tuntunut hassulta, oudolta ja suorastaan typerältä juoksuttaa exää auttamassa.
EHKÄ se olisi vielä jossain asiassa käynyt, jos ei kummallakaan olisi ollut uutta kumppania, mutta kyllä se silti jonkinlaiselta entisessä roikkumiselta tuntuu.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs nyt on ne kaikki jankuttajat, joiden mielestä se ensimmäinen puoliso on aina ja ikuisesti se ainoa ja oikea... :D Ne jotka inttää että hänellä on oikeus tästä syystä pomputtaa miestä koko loppuelämän, ja kohdella miehen uutta puolisoa kuin ilmaa tai roskaa.

Vierailija
22/27 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silkkaa hyväksikäyttöä. Otetaan siis kaikki irti siitä exästä. Oman ukon exä oli vaille vaikka mitä kun alettiin seurustella (heidän erosta oli aikaa jo pari vuotta). Siis passuutti ihan täysiä. Tuotko kaupasta maitoo mulle? Tuutko vahtimaan tätä toista lasta joka on sen ukon jonka kanssa petin sua? Vietkö pennut sinne/tänne/haetko/käytätkö...

Siis ihan koko ajan, hirvitti katsella vierestä kun miestä viedään kuin pässiä narussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
24/27 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ystävyyden ja yhteisymmärryksen tarvitse eroon loppua. Olen exäni kanssa erittäin hyvät ystävät, ja autamme toisiamme monenlaisissa asioissa, minä vien hänen autonsa huomenna katsastettavaksi, kun hän ei ehdi. Käyn myös heillä laittamassa välillä ruokaa, kun olen parempi kokki. Hän auttaa raskaiden esineiden siirtelyssä, jos tarvitsen apua.

Vierailija
25/27 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ehkä vanhanaikainen, mutta miksi erota jos välit hyvät? Itse olen ollut kohta 20 vuotta yhdessä mieheni kanssa ja lapsiakin on kolme. Elämään on mahtunut ylä ja alamäkiä, mutta ei ole tullut mieleen erota.

Vierailija
26/27 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän ystävyyden ja yhteisymmärryksen tarvitse eroon loppua. Olen exäni kanssa erittäin hyvät ystävät, ja autamme toisiamme monenlaisissa asioissa, minä vien hänen autonsa huomenna katsastettavaksi, kun hän ei ehdi. Käyn myös heillä laittamassa välillä ruokaa, kun olen parempi kokki. Hän auttaa raskaiden esineiden siirtelyssä, jos tarvitsen apua.

Mitä nykyinen kumppanisi on mieltä siitä että käyt exäsi luona laittamassa hänelle ruokaa?

Hänen uusi kumppaninsa on ainakin varmaan hyvillään, kun pääsee valmiiseen pöytään eikä tarvitse itse tehdä mitään 😆

Vierailija
27/27 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo exää, mutta ajattelen, että jos on vaikka ollut naimisissa, niin vahva side joillekin jää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme