Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Juoko kukaan enää kahvia mustana?

Vierailija
05.01.2019 |

Miten oppisi juomaan kahvin mustana ilman maitoa ja sokeria?

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen juonut kahvin mustana jo yli 30 vuotta enkä ajatellut muuttaa tapojani tulevaisuudessakaan. Kahvi sokerilla on kamalaa, maidon kanssa vielä joten kuten menisi.

Vierailija
2/64 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se onkin pitkä tarina. Yli 20 vuotta join maidon ja sokerin kanssa. Sit tulin raskaaksi, sain radin ja vaihdoin sokerin hermesetakseen. Sitten lapsi syntyi, puhkesi suolistoperäinen maitoallergia, joten imetyksen vuoksi vaihdoin maidon kaurajuomaan. Kun menin töihin, niin tiputin hermesetaksen pois, koska se oli liian kaukana kahvinkeittimestä. Lopulta sit lopetin kaurajuomankin käytön, ku eräänä aamuna oli vaan lapsen puuroon kaurajuomaa. En ole puoleen vuoteen käyttänyt lisäaineita kahvissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, paitsi aamulla. Aamulla maidolla. Aion näin toimia jatkossakin.

Vierailija
4/64 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikaffe vei mennessään.

Vierailija
5/64 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se onkin pitkä tarina. Yli 20 vuotta join maidon ja sokerin kanssa. Sit tulin raskaaksi, sain radin ja vaihdoin sokerin hermesetakseen. Sitten lapsi syntyi, puhkesi suolistoperäinen maitoallergia, joten imetyksen vuoksi vaihdoin maidon kaurajuomaan. Kun menin töihin, niin tiputin hermesetaksen pois, koska se oli liian kaukana kahvinkeittimestä. Lopulta sit lopetin kaurajuomankin käytön, ku eräänä aamuna oli vaan lapsen puuroon kaurajuomaa. En ole puoleen vuoteen käyttänyt lisäaineita kahvissa.

Juon kahvini maidolla enkä laita sokeria, mutta nyt haluan oppia juomaan kahvini ilman maitoa. Miten tottua mustaan kahviin?

Vierailija
6/64 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luomukahvi ei kaipaa mitään.

Vierailija
7/64 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoko kukaan enää kahvia?

Vierailija
8/64 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espresso mustana kiitos.

Vierailija
9/64 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä juon mustana. Psykopaattisia taipumuksia omaavat henkilöt tykkävät jonkun tutkimuksen mukaan karvaasta mausta keskimääräistä useammin, joten ehkä juuri siksi musta kahvi maistuu mulle. :)

Vierailija
10/64 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina juonut kahvin mustana ja ilman sokeria. Toimi näin:

1. Hämmennä/puhalla/odota kahvi sopivan lämpöiseksi

2. Juo

3 (valinnainen) irvistä

Vierailija
11/64 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon joka aamu kupin mustaa kahvia. Tummapaahtoista ja vahvaksi keitettyä.

Tai vaihtoehtoisesti espresson.

En voi sietää makeutettua tai maitokahvia.

Vierailija
12/64 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juon kahvini maidolla enkä laita sokeria, mutta nyt haluan oppia juomaan kahvini ilman maitoa. Miten tottua mustaan kahviin?

Ryhdyt vaan juomaan kahvisi mustana, ei sitä muuten siihen totu. Itse olin aina maitokahvin ystävä, mutta sitten jostain syystä vaan rupesin juomaan tuplaespresson aamulla mustana. Välillä kyllä juon maidonkin kanssa, mutta ei ole välttämättömyys. Suodatinkahvikin menee mustana nykyään.

Vierailija
13/64 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon mustana, ja niin tekevät kaikki muutkin lähipiirissäni. Muutaman kerran olen kokeillut maitokahvia, mutta siitä tulee mahanpuruja vaikka maito itsessään ei aiheuta ongelmia.

Välillä nolottaa, kun tulee jotain vieraampia ihmisiä kylään enkä hoksaa edes tarjota maitoa kahvin kanssa. On niin vaikea muistaa, että jotkut sitä käyttävät.

Vierailija
14/64 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina mustana. Viikossa kyllä totuin. Maito aiheuttaa pieremistä ja vatsan vääntöä. Maidon ja sokerinjälkimaku on limaista ja lehmäistä.

Vierailija
15/64 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkoi näin: yhtenä aamuna maito oli loppu, join mustana vähän pitkin hampain. 

Unohdin ostaa maidon ja seuraavana aamuna oli sama tilanne eli join taas mustana. Nyt maistuikin paremmalta, jotenkin raikkaammalta (jos kahvia raikkaaksi voi koskaan sanoa). 

Tämän jälkeen en ole maitoa kahviin laittanut paitsi joskus jossain kutsuilla kakun kanssa. Silloin sopii paremmin. 

Vierailija
16/64 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin. 

Vierailija
17/64 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas kun et aloittanut otsikkoa "Ei kai kukaan enää ..." No, minä, mummoikäinen tantta, olen juonut kahvini mustana teini-ikäisestä lähtien. Sokeri jäi pois muutaman vuoden päästä. Töissä saatoin joskus juoda sumppini ns. palan päältä, sillä tunninkin seisonut kahvi on jo niin kitkerää, ettei sitä juo sellaisenaan Erkkikään. Työkaverit naureskelivat, että muistutin heidän mummojaan, vaikken edes juonut kahviani tassilta, kuten minun mummoni teki.

Vierailija
18/64 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä "opin" juomaan kahvini mustana, kun sain ensimmäisen kerran kuppiini maidokerasian pilaantuneen sisällön ja aloin tuntea lievää kuvotusta aina nähdessäni kulhollisen näitä pikkumaitoja asiakkaideni neuvotteluhuoneiden pöydällä vanhenemassa. Juon kahvin mustana kaikkialla muualla paitsi kotona, jossa päivä on melkein pilalla ilman kahvimaitoa. En itse edes huomannut koko asiaa, ennen kuin joku kysyi, miksi minulla on tuollainen tapa.

Vierailija
19/64 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tykkää juoda kahvia maidolla. Miksi pitää väkisellä yrittää juoda kahvi mustana?

Vierailija
20/64 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten oppisi juomaan kahvin mustana ilman maitoa ja sokeria?

Olen juonut vuosikausia suodatinkahvia kevytkerman (10 %) kera ilman sokeria. Sitä vastoin teehen laitan kurria ja yhden pienen lusikallisen sokeria. Olen juonut myös Nescafen Vanilla Lattea, johon lisätään kiehuvaa vettä ja oman harkinnan mukaan hiukan kermaa.