Minkä hintaisia puhelimia teidän teinit saa? Meidän haluaisi 1200 e puhelimen ja minusta se on aivan liian kallis...
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, aaveetä kun lukee, kaikilla on yli 100ke vuositulot ja miltsin salkku.
Sitte kun puhutaan puhelimista tai autoista, on lähes kaikilla joku köyhien corolla ja satasen huawei.
Meidän perheessä vanhempien kuukausitulot ovat yhteensä yli 11000 euroa ja omaisuuttakin on lähes 900 000 euroa. Kyllä meillä silti riittää vanhemmillekin alle 300 euron puhelimet, joita yleensä vaihdetaan noin 5 vuoden välein.
Jos tekee kauppaa esimerkiksi pörssissä, ja on kiinnostunut tietoturvastaan, ei käytössä ole huawei
En todellakaan käy kauppaa pörssissä millään puhelimella. Minulla on kunnollinen Linux-tietokone sitä varten.
30
Et ilmeisesti tee päiväkauppaa?
Itse en alkaisi minkään puolitoimivan linuxin kanssa leikkimään, mutta se, kuten myös puhelimen valinta on jokaisen oma asia.
Minun mielestä 1200e on kallis hinta puhelimesta. Tuntuu että monet uusivat puhelimensa vähintään parin vuoden välein, jotkut jopa useammin. Mitään takeitakaan ei ole että puhelin edes pysyy ehjänä paria vuotta ja itse en laittaisi tuollaista hintaa puhelimeen, en edes aikuisen saati teinin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitte kun puhutaan puhelimista tai autoista, on lähes kaikilla joku köyhien corolla ja satasen huawei.
Meidän perheessä vanhempien kuukausitulot ovat yhteensä yli 11000 euroa ja omaisuuttakin on lähes 900 000 euroa. Kyllä meillä silti riittää vanhemmillekin alle 300 euron puhelimet, joita yleensä vaihdetaan noin 5 vuoden välein.
Jos tekee kauppaa esimerkiksi pörssissä, ja on kiinnostunut tietoturvastaan, ei käytössä ole huawei
Ei se silloin kyllä ole applekaan.
Haluta saa vaikka kuun taivaalta.
Minäkin haluan. Ja 100 000€ auton. Ja 500 000€ talon. 1 000 000€ arvoisen veneen! Tahtoo!
Vierailija kirjoitti:
Puhelin on puhumista varten, muut toiminnot on bonusta. Max. 300 euroa.
No ei todellakaan ole. Kuka puhuu puhelimella vuonna 2019? Joku kalkkis? 😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No on aivan liian kallis, tuolla hinnalla saa jo vaikka mitä, vaikka käytetyn auton tai uuden mopon!
Jos autobudjetti on 1200e, kannattaa vain ajella mopolla..
Sanoinko ostavani käytetyn auton tuolla hinnalla? En, totesin vain tuolla rahalla saavan jopa käytetyn auton.
Saa sillä vaikka muutaman yön kohtuullisessa hotellissa, mutta miten se liittyy puhelimiin?
Siten, että siinä on vertailukohde, miten paljon konkreettisia asioita voi tuolla rahalla saada, kuin jonkun puhelimen. Puhelimessa riittää se, kun sillä voi soittaa ja lähettää viestejä.
Puhelimella ei todellakaan tarvitse soittaa tai lähettää viestejä. Tai no FaceTime puheluja ja whatsapp viestejä, juu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No on aivan liian kallis, tuolla hinnalla saa jo vaikka mitä, vaikka käytetyn auton tai uuden mopon!
Jos autobudjetti on 1200e, kannattaa vain ajella mopolla..
Sanoinko ostavani käytetyn auton tuolla hinnalla? En, totesin vain tuolla rahalla saavan jopa käytetyn auton.
Saa sillä vaikka muutaman yön kohtuullisessa hotellissa, mutta miten se liittyy puhelimiin?
Siten, että siinä on vertailukohde, miten paljon konkreettisia asioita voi tuolla rahalla saada, kuin jonkun puhelimen. Puhelimessa riittää se, kun sillä voi soittaa ja lähettää viestejä.
Miksi huippuluokan puhelin on jotenkin vähemmän konkreettinen kuin romutuskuntoinen auto?
Toi summa on oikeeesti kelle vaan liianniso raha, ja mun mielestö max. 400e on seölane minkä maksaisin, mut hei, se on vaan puhelin. Tietysti mitä kalliinpi, sitä enemmän kaikenlaisii juttui on enwmmän ja on hienompia kuin mitä halvemmassa taas ei ole. Mut ittel on max. 400e, koska se on vaan puhelin, ja se on sitä varten pääasiass, että pystyt soittaa, pankki-asioita hoitaa, ja tällasii perus-asipita. Ei se oo sitä varten, et sil pelataan pelei, jne. Sitä paitsi, jos se vaik hajoo jostain vahingossa nii siin meni kallis puhelin. Joo ei kiitos yli 400e puhelomia, vaikka pidänkin huolen et se kännykkä ei sitten hajoa mistään, tai mene rikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka haluaa opettaa teininsä yli tonnin luurin käyttäjäksi. Työsuhdekännyköiden hinnat pyörivät jossain 200-300 € hinnoissa. Teini maksoi itse osan kännykästään koko hinta 450 €.
Yleisin työpuhelin on IPhone, eikä ne taida liikkua ihan noissa hinnoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se silloin kyllä ole applekaan.
Se on nimeomaan Apple.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1200 euron puhelin on liian kallis kenelle tahansa.
Miten sä voit päättää muoden puolesta?
Ostin iphone xs max 256gb, hintaa vähän alle 1500e, kallis, mutta tarvin sellaisen.
et tarvitse. haluat sen.
13v teini sai juuri joululahjaksi iPhone XR:n. Ensimmäinen uutena ostettu puhelin hänelle.
Me maksetaan teinien puhelimista satanen, ylimenevän saavat itse säästää kk-rahoistaan. Hyvin on sellaset parin sadan puhelimet riittäneet koko perheelle, myös aikuisille.
Teinit haluaa milloin mitäkin, kaikkea ei voi saada. Aikuinenkaan.
Mun käsityksen mukaan noita tonnin puhelimia ostaa osamaksulla wt:t, joilla on tarve esittää olevansa jotain muuta kuin ovat.
Kannattaa kuitenkin ostaa kohtuullisen hintainen puhelin ja laittaa loput rahat jos niitä likenee vaikka säästöön.
Teini päättää itse. Rahaa olisi ollut myös yli tonnin luuriin mutta järkeili, että hankkii käytetyn 300 eurolla. Olin tyytyväinen (talouskasvatukseeni, heh) ja tuo käytetty luuri ei uutta häpee. En muista mistä tilasi joku Swap tms ?
600€ on raja koska mun mielestä on parempi ostaa kallis joka kestää kun esim jossain 200-300€ Puhelimissa ei riitä aina muisti yms
Nyt siis iphone x ja ollut käytössä 3 vuottta
Ollaan katseltu iPhone 13 jonka hintana ois 700€ mutta tytär maksaa 100€ itse
Musta toi on liian kallis, mutta jos teillä on periaatteessa taloudellisesti mahdollista hankkia tuo, niin teini saisi minusta saada tilaisuuden perustella tarpeen. Halu ei riitä poikkeuksellisen kalliiseen laitteeseen silloin kun sitä ei itse omilla rahoilla osteta, ja vielä sellaisilla rahoilla mitkä ei ole otettu välttämättömyyksiin varatuista rahoista kuten vuokrasta, ruoasta jne.