Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tieteenalaa arvostatte?

Vierailija
04.01.2019 |

Itse arvostan kaikkia fysiikan aloja ja monia tekniikan aloja. Ne ovat ainoat tieteenalat, jotka vaativat aitoa älyä, rationaalisuutta ja loogisuutta- the ultimate kova tiede. Lisäksi ne ovat käytännössä aionoat alat, jotka tuottavat jotain eivätkä vain kuluta.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Astronomiaa. Maailmankaikkeus on uskomaton paikka.

Astrologia on tärkeämpi tiede.

Vierailija
22/41 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naistutkimusta, koska miehet ovat sikoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki luonnontieteet. Hömppätieteistä en piittaa.

:D

Vierailija
24/41 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kemiaaa. Koska he tieenaaavat eniten tässsä maailmassssa.

Vierailija
25/41 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulihan se ketjun pakollinen provo sieltä.

Vierailija
26/41 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässsä maailmassa ei ole miitään muuta mitän sinnnun tulisi oppi on muutakuiin fysiiikka, keemua, mateeematiiiikka ja biologia sekäää psykologiaaa.

Vierailija
27/41 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulihan se ketjun pakollinen provo sieltä.

Höpsis, koko ketjun on aloittanut provoilija, joka haluaa vaan jankuttaa kovista tieteistä vs. hömppätieteet, joihin laskee sukupuolentutkimuksen kuuluvan. Käyttää aina termiä naistutkimus, siitä sen tuntee. Eli kirjoitti itse tuon ym. viestinkin.

:D

Vierailija
28/41 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässsä maailmassa ei ole miitään muuta mitän sinnnun tulisi oppi on muutakuiin fysiiikka, keemua, mateeematiiiikka ja biologia sekäää psykologiaaa.

Niinpä. Ihan turhaa on oppia mitään, josta saisi oikeaa sivistystä nuppiinsa :D

Vierailija
29/41 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä minun arvostuksellani on väliä?

Vierailija
30/41 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse arvostan kaikkia fysiikan aloja ja monia tekniikan aloja. Ne ovat ainoat tieteenalat, jotka vaativat aitoa älyä, rationaalisuutta ja loogisuutta- the ultimate kova tiede. Lisäksi ne ovat käytännössä aionoat alat, jotka tuottavat jotain eivätkä vain kuluta.

Tekniikkaa ei tavallisesti (paitsi anglo-amerikkalaisessa maailmassa) pidetä tieteenä. Kreikan kielen sana tékhnē tarkoittaa "taitoa", joka on tiedon vastakohta. "Tekniset tieteet", jos nyt niitä niin kuitenkin nimitämme, perustuvat sitä paitsi ensisijaisesti empiirisiin (kokemuksellisiin) menetelmiin, eivät rationaaliseen tai loogiseen menetelmään (logiikkahan on aina a priori).

On ehkä vähän typerää arvottaa tieteenaloja sen kummemmin mutta tärkeimpinä ja haastavimpina aloina pidän filosofiaa (johon kaikki tieteellinen työ pohjimmiltaan perustuu), matematiikkaa (jota taas oikeutetusti kutsutaan tieteiden kuningattareksi), lingvistiikkaa ja filologiaa (jo niiden vahvan filosofisen merkityksen vuoksi) ja historiaa. Biologia, fysiikka, sosiologia, kirjallisuustiede ja teologia saavat kunniamaininnan.

Vierailija
31/41 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junttilogiaa

Vierailija
32/41 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä minun arvostuksellani on väliä?

Yliopistot ja osa tutkimuksesta pyörii sun rahoilla. Tutkimusta tehdään sinua varten.

Vierailija
33/41 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, kuin kaikki luettelisivat omia tieteenalojaan. Itse lääketieteellisestä valmistuneena nimeän Valtioteteet.

Vierailija
34/41 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu, kuin kaikki luettelisivat omia tieteenalojaan. Itse lääketieteellisestä valmistuneena nimeän Valtioteteet.

Mitä tarkoitat "valtiotieteillä"? Laskisin valtiotieteisiin laajana käsitteenä kuuluvan varsinaisen "valtiotieteen" tai politiikan tutkimuksen (saks. staatslehre) lisäksi niinkin erilaisia aloja kuin sosiologia, hallintotieteet, viestinnäntutkimus, poliittinen filosofia, oikeusfilosofia ja kansantaloustiede, lukuisien soveltavien alojen lisäksi. Vai tarkoitatko nimenomaan valtiotieteitä tällaisena laajana kokonaisuutena?

Vierailija
35/41 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkijana arvostan kaikkia tutkimusaloja, mutta etenkin monia ihmistutkimuksen aloja, koska ovat todella vaikeita ja vaativia (toisin kuin monet kuvittelevat). Monilla luonnontieteen aloilla pääsee melko helposti tutkimusryhmissä ja -projekteissa eteenpäin, tekemään julkaisuja ja saa mainetta, vaikka oma panos olisi aika minimaalinen. Sen sijaan ihmistieteissä monet puurtavat yksin ja kysymyksenasettelut ovat vaikeita ja monimutkaisia.

Ihmistutkimus koskettaa myös aiheita, jotka ovat tärkeitä meille, olemmehan ihmisiä. Suomessa esimerkiksi tutkimustuloksia käytetään kun valmistellaan uusia lakeja. Itse olen erityisen kiinnostunut aloista, joilla käytetään uusia menetelmiä, joiden avulla saadaan uutta tietoa menneisyydestä.

Juuri näin se menee. Ihmistieteet vaativat tosi paljon, se on ihan muuta kuin moni luulee, palstallakin.

Vierailija
36/41 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutkijana arvostan kaikkia tutkimusaloja, mutta etenkin monia ihmistutkimuksen aloja, koska ovat todella vaikeita ja vaativia (toisin kuin monet kuvittelevat). Monilla luonnontieteen aloilla pääsee melko helposti tutkimusryhmissä ja -projekteissa eteenpäin, tekemään julkaisuja ja saa mainetta, vaikka oma panos olisi aika minimaalinen. Sen sijaan ihmistieteissä monet puurtavat yksin ja kysymyksenasettelut ovat vaikeita ja monimutkaisia.

Ihmistutkimus koskettaa myös aiheita, jotka ovat tärkeitä meille, olemmehan ihmisiä. Suomessa esimerkiksi tutkimustuloksia käytetään kun valmistellaan uusia lakeja. Itse olen erityisen kiinnostunut aloista, joilla käytetään uusia menetelmiä, joiden avulla saadaan uutta tietoa menneisyydestä.

Juuri näin se menee. Ihmistieteet vaativat tosi paljon, se on ihan muuta kuin moni luulee, palstallakin.

Niinpä. Otetaan esimerkiksi arkeologia. Siinä ei joudu vaan opiskelemaan monimutkaisia tietokoneohjelmistoja, vaan joutuu aihepiiristä riippuen tietämään kaikenlaista teknologiasta, maaperästä, biologiasta, kenties kasvitieteestä, ja ihmiskulttuureista sekä historiasta yleensä. Itse kenttätyö vaatii hyvää fysikkaa ja kestävyyttä, koska meriarkeologi joutuu oppimaan sukeltamaan ja tekee kenttätyötä veden alla, muutkin kykkivät kaivauksilla tai rämpivät soissa tai kiipeilevät jossain vuoristoissa ja sääolot ovat mitkä ovat. Lisäksi pitää tulla toimeen erilaisten ihmisten kanssa, paikalliset, intressiryhmät, viranomaiset, jne..

Vierailija
37/41 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan naistutkimusta. Muuta tiedettä ei tarvita.

Vierailija
38/41 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoastaan naistutkimusta. Muuta tiedettä ei tarvita.

Tarkoitatko sukupuolentutkimusta?

Vierailija
39/41 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne sellaiset tieteet, joissa tutkitaan niitä sellaisia solu- ja dna-juttuja jne.  En ymmärrä noista hölynpölyä kun ovat vielä englanniksi.

Miinus eläinkokeet pitäisi lopettaa ja tehdä vain ihmistutkimuksia.

Vierailija
40/41 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia muita paitsi kasvatustiedettä. Naurettavin opiskelemistani aloista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan