Äidit, jotka julkisilla paikoilla jatkuvasti kailottaen ohjeistaa kersojaan, todella rasittavaa kuunneltavaa
Menee moni kiva hetki pilalle, kun kuuntelee vierestä JessicaJasmiinan ja MinttuMielikin joka pulkkamäessä kailottaa pikkuneideilleen, niin nimenomaan pikkuneideilleen, että "nyt MinttuMielikki mene oikealta ylös ja vasemmalta alas, "JessicaJasmiina onko siellä suojatie, mene suojatien kautta", " nyt tytöt kävelipä jonossa", "mitenkäs tässä kohtaa pitikään sanoa tädille", "katsokaas JessicaJasmiina ja MinttuMielikki, kun tuolta setä ajaa pyörällä, niin te menette nyt tästä", "ottakaapa tytöt nyt kädestä kiinni", jne... ja kaikki tämä huuto kovalla kantavalla äänellä.
Pulkkamäki oli siis esimerkki, sama ohjeistuskailotus jatkuu joka tilanteessa.
Ja sitten vielä alkaa räpätys myös vieraille lapsille.
Olkaa naiset hiljaa, jos ette osaa muuta kuin ohjeistaa ja välittää. Itsekin olen nainen, mutta en räplätä julkisesti.
Kommentit (76)
Veteen piirretty viiva tämä. Mikä on liiallista? Joskus on tosi fiksuja tapauksia, jolloin äiti selittää fiksusti ja selkeästi. Keskustelu on vuorovaikutteista. Lapsi oppii mutta ennenkaikkea saa normaalisti huomiota.
Paljon pahempaa kun äipät kiitää katse luurissa ja pienokainen kipittää perässä, huutaa äiti äiti. Mutta äiti ei kuule, kun on av:lla tai huomio on kiintynyt uuteen isäpuoleen, joka myös ignooraa lasta.
No juu, osa säksättää koko ajan jotain ja sitten osa ei välitä tuon taivaallista. Ei mitään uutta. Onneksi suurin osa on jotain tuolta väliltä.
Ja ap on se, jonka kakara kerta toisensa jälkeen palloilee keskellä pulkkamäkeä, ja muut ei pääse laskemaan...
Joo, joka asiaan ei tarvitse puuttua, mutta enemmän perseestä on ne vanhemmat, jotka antaa omiensa toimia niin, että se haittaa kaikkien muiden toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Ja ap on se, jonka kakara kerta toisensa jälkeen palloilee keskellä pulkkamäkeä, ja muut ei pääse laskemaan...
Joo, joka asiaan ei tarvitse puuttua, mutta enemmän perseestä on ne vanhemmat, jotka antaa omiensa toimia niin, että se haittaa kaikkien muiden toimintaa.
Taisi osua arkaan paikkaan...
Vierailija kirjoitti:
Jos joku kiipeää mäkeä ylös keskeltä mäkeä, fiksu lapsi tai aikuinen pystyy odottamaan, että mäkeen tulee vapaa kohta mistä laskea, tai siirtyy laskemaan toiseen kohtaan, eikä ala huutaa ja säksättämään toisten lapsille. Koirat ne haukkuu, mutta karavaani kulkee...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku kiipeää mäkeä ylös keskeltä mäkeä, fiksu lapsi tai aikuinen pystyy odottamaan, että mäkeen tulee vapaa kohta mistä laskea, tai siirtyy laskemaan toiseen kohtaan, eikä ala huutaa ja säksättämään toisten lapsille. Koirat ne haukkuu, mutta karavaani kulkee...
Näin juuri. Eikä tarvi suu vaahdossa huutaa ympäri mäkeä toisten lapsille, kun oman JessicaJasminPrinsessan pitää saada laskea juuri siitä mistä JessicaJasminPrinsessa haluaa.
Mua taas vituttaa ne kakararat joita ei ohjeisteta ja jotka säntäilevät, törmäilevät ja joiden mutsi sitten vittuilee mun lapsille kun vetivät pulkalla hänen Vivecamesimarjajanican päältä.
No ihan yhtä rasittavia on ne äidit, joiden lapset saa tehdä mitä vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tyhmä lapsi tai aikuinen laskee keskeltä kiipeäjän päälle. Näitäkin on nähty.
Jouduin lähtemään lähikaupasta tekemättä ostoksia. Lapsi oli hiirenhiljaa, mutta äiti selitti kokoajan huutamalla. NYT OTETAAN LEIPÄÄ. OTETAAANKO RUISLEIPÄÄ? SITTEN OTETAAN MAITOA. MISSÄ ON MAITOA. TÄÄLLÄ ON MAITOA.
Oikeesti sattui korviin ja tämä oli vain yksi esimerkki lukuisista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä sanoisin sille lapselle nätisti, että tule kävelemään tänne reunaan että muut saa laskea.
(Kokemuksesta tosin tiedän, että joko sillä lapsella ei edes ole vanhempia mukana ja se terrorisoi kaikkien pulkkamäkihetkeä huolimatta siitä, mitä sille sanoo. Tai sitten sillä on vanhempi mukana, mutta vanhempi ei välitä tai lapsi saa tehdä mitä lystää).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tyhmä lapsi tai aikuinen laskee keskeltä kiipeäjän päälle. Näitäkin on nähty.
En käske laskea päältä mutta en nyt hirveän pahoillanikaan jaksa olla jos vetää päin. Juuri näistä vapaan kasvatuksen hedelmistä jotka olettavat että muut odottavat kun minä halun mennä tästä kasvaa niitä mulkkuja.
Sellaiset ihmiset on todella ärsyttäviä jotka puhuu lapsista alentavasti JessicaJasmiinoina.
Etenkin kun ne lapset ei ole sulle mitään pahaa tehneet.
Vierailija kirjoitti:
Jouduin lähtemään lähikaupasta tekemättä ostoksia. Lapsi oli hiirenhiljaa, mutta äiti selitti kokoajan huutamalla. NYT OTETAAN LEIPÄÄ. OTETAAANKO RUISLEIPÄÄ? SITTEN OTETAAN MAITOA. MISSÄ ON MAITOA. TÄÄLLÄ ON MAITOA.
Olen vaihtanut pöytää ravintossa tästä syystä. Oli todella häiritsevää jatkuvaa kailottamista. Lapsi osasi kyllä olla hiljaa, mutta äidillä ei ollut käytöstapoja. Muutkin pitää ottaa huomioon.
Okei, eli on pulkkamäki, jossa monta laskijaa.
Ja sitten kaikkien muiden laskijoiden pitää odottaa, että yksi seikkailija kävelee keskeltä pulkkamäkeä ylös.
Eikö sen yhden pitäisi väistää, että muut saa laskea?
En ymmärrä teidän ajatuksenkulkua, jos teidän mielestä tässä esimerkissä tai jossain muussakin tilanteessa yksi sekoittaa kaikkien pakkaa ja se on ok.
Vierailija kirjoitti:
Lapsia pitää välillä ohjeistaa, mutta olen täsmälleen samaa mieltä tuosta mammojen kailottelusta ja JATKUVASTA ohjeistamisesta. Minä luulen, että tuohon syyllistyvät eniten ne heikkoitsetuntoiset jotka eivät ole koskaan saaneet kokea olevansa hallinnassa ja vallassa edes itsestään.
Saamiesi yläpeukkujen määrä todistaa auktoritettikammoa ja sitä vastenmielisyytettä että olisi joku joka ohjaa toimintaa. Lisäksi valtapyrkimyksiä. Nähdään lapsen ohjaaminen vallankäyttönä, koska itse hamutaan valtaa.
Ei kyse ole alkuunkaan siitä mitä ajattelet. Tämmöinen liiallinen kailottaminen, jos sitä on, niin on ympäristöstä johtuvaa. On ikäänkuin hiirulaisuuden vastakohta. Kun lasta kuitenkin joutuu ohjaamaan niin miksi ei tekisi sitä sitten täysillä eikä arkaillen.
Aika usein jos vanhemmat ei ohjaa lasta vaan antavat esim. juosta vapaasti niin vanhemmat saavat siitä moitteita.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on vaikea elämä sulla, ei käy kateeksi.
Aaarrgh! Todella ärsyttävää. Varsinkin kaupassa, kun se äityli höpisee sille vuoden vanhalle raivopäälle kärryissä: - "Nyt ostetaan omenoita, ooommeeeenoita, nooiih!!! sitten vielä banaaneita, baaanaaneeiitaa, nooiiiihh! eiks oo kivaa, jooohh!!! ... pälä, pälä... jäkä, jäkä... !!!"
Miksi pitää raportoida ipanalle koko ajan? Laita ne hedelmät pussiin, punnitse ja jatka matkaa. Ei tarvitse tehdä isoa numeroa omista liikkeistään. Raivostuttavaa käytöstä aikuisilta ihmisiltä.
Vierailija kirjoitti:
Et suvaitse.
Lapsia pitää välillä ohjeistaa, mutta olen täsmälleen samaa mieltä tuosta mammojen kailottelusta ja JATKUVASTA ohjeistamisesta. Minä luulen, että tuohon syyllistyvät eniten ne heikkoitsetuntoiset jotka eivät ole koskaan saaneet kokea olevansa hallinnassa ja vallassa edes itsestään.