Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On surullista miten jotkut surevat puolisoaan niin paljon, että kuolevat aika pian perässä :(

Vierailija
09.10.2022 |

Eikö olisi parempi elää yksin, jos ei kestä puolisonsa menetystä ja kenties voisi siten elää pidempään?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua elää pelossa

Vierailija
2/13 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole surullista, jos puolisot ovat sairaita ja vanhoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silti käy välillä mielessä eikö kukaan voisi auttaa surevaa? :/

Vierailija
4/13 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silti käy välillä mielessä eikö kukaan voisi auttaa surevaa? :/

Välttäisi surevan ennenaikaisen kuoleman.

Vierailija
5/13 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi jotkut oppivat nuorena käsittelemään tunteita, kun ovat yksin. Ei ole mitään surullista, jos toinenkin kuolee, kun hän pääsee rakkaansa luokse - paitsi jos jää lapsi kaipaamaan. Muu terveys on kysymys sitä ennen.

Vierailija
6/13 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ollaan ikivanhoja ja sairaita, niin haluan äkkiä rakkaani luo tuonpuoleiseen, jos hän ensin menisi. Hän on minun kotini. Mitäpä minä sitten sairaana kääpänä enää tekisinkään.

Vierailija
7/13 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pappa kuoli, niin mummokin kuoli sitten kahden viikon päästä. Hautajaiset pidettiin samaan aikaan. 

Vierailija
8/13 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta siinä on jotain kaunistakin vanhojen pariskuntien kohdalla. Ei halua täällä ilman rakastaan enää roikkua.

Vierailija
9/13 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin, minusta se ei ole yhtään surullista vaan pikemminkin tosi rakkautta. Jotkut eivät koskaan ota uutta puolisoa, ei vaikka eläessä toinen/molemmat olisi siihen antanut luvan, siis vähän niinkuin sovittu molemmin puolin (esim. pitkäaikaisen sairastamisen päätyttyä).

Ennenvanhaan oli sellanen tapa, että piti odottaa yksi vuosi, ennenkuin voi ottaa uuden puolison.

Moraalisia kysymyksiä, joihin minulla ei ole antaa sitä oikeaa vastausta.

Vierailija
10/13 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä suruun kuolevat on vanhoja, joten mitä siitä vielä pidempään elämisestä enää olisi iloa?

Vierailija
11/13 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olen surullinen riisuudun alasti.

Vierailija
12/13 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa sarjaa kuin sanotaan, että taistelin syövästä irti tai annoin äidille/isälle/siskolle jne luvan päästää irti ja kuolla.

Ei suruun kuolla. Elimistö oli vain fyysisesti loppu.

Vierailija
13/13 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni se ei ole surullista. Päinvastoin siinä on jotain todella romanttista. Toki tumman puhuvaa. Kuinka voisikaan löytää elämänkumppanin, jonka rakkaus on niin syvää, että hänen sydämensä todella särkyy tuon elämänsä suuremman rakkauden menettämisestä.

Sellainen on romanttinen haave, jonka harva tavoittaa. Elämä on kuitenkin pitkä ja useimmat meistä rakastuvat niin usein, että unohtavat sitoutua ja kokea niin syvän yhteen kuuluvuuden, etteivät enää kestä ajatusta yksin vanhenemisesta.

Ei, ei se ole surullista, vaikka toki omaisen menettäminen on surullista heille, ketkä elämässä jäävät heitä suremaan. Ajatuksena kuitenkin mummin ja vaarin vaalima rakkaus saa ajattelemaan, että ehkä he kohtasivat vielä toisensa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi