Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos tulisitte myöhään töistä, ja teillä olisi vieraita?

Vierailija
03.01.2019 |

Yksinkertainen kysymys:

Jos saapuu töistä klo 21-22 välillä, onko kohtuutonta vaatia, että kotona ei olisi tuohon aikaan enää vieraita?
Riitelemme tästä mieheni kanssa. Miehestä on aivan ok että hänellä on kavereita kylässä myöhään, minä taas toivoisin, että saisin työpäivän jälkeen rauhassa rentoutua ennen nukkumaanmenoa.

Tätä siis tapahtuu niin arkena kuin viikonloppunakin.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille miehellesi että jos on pakko noin myöhään nähdä niin menisivät vaikka jonnekkin toisen luo tai baariin.

Vierailija
2/21 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei käy kukaan kylässä, ilman ennakkoilmoitusta ja yhdessä sopimista.

Kodin pitää olla rauhoittumispaikka, eikä mikään tori.

On meinaan suunnattoman persiistä tulla duunista ja koti on kuin joku matkailukoti tai ryyppyluola.

Tämä tiukka linja on toiminut meidän parisuhteessamme mainiosti kohta jo 20v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se koti on ihan yhtä lailla miehenkin koti. Sinä voit mennä vaatimustesi kanssa nukkumaan. 

Vierailija
4/21 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo riippuu millaisia vieraita. Rasittavaksi kokisin vieraat joka tapauksessa, mutta jos olisivat minunkin vieraitani niin kyllähän sen sietäisi. Jos on selkeesti vain miehen kavereita, ja useasti käy noin, en todellakaan sietäisi. Luulisi aikuisen ihmisen tajuavan mikä on sopivaa ja mikä ei.

Vierailija
5/21 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko36 kirjoitti:

On meinaan suunnattoman persiistä tulla duunista ja koti on kuin joku matkailukoti tai ryyppyluola.

Sun vaimona toisin kaikki kaverini istumaan iltaa ja metelöimään usein sulta kysymättä. Ethän säkään lupaa kysy pettämiseen, kuten tuolla sitoutumisketjussa rehvastelit.

Vierailija
6/21 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua ainakaan haittaisi. Jos minä en ole kutsunut, eihän minun tarvitse emännöidä. Voin sanoa moi ja sulkeutua eri huoneeseen lepäilemään tai käydä rauhassa yöpuulle. Mies voi isännöidä kavereitaan vaikka keittiössä tai olohuoneessa. 

Jos tätä tapahtuisi vaikkapa monta kertaa viikossa, ei se kyllä kävisi päinsä, silloin pitäisi alkaa sopia mikä on hyvä vierailutahti. Ja kyllä meillä toiselle laitetaan esim. tekstari, jos vieraita on tulossa, lupaa ei tarvitse kysyä. Tosin minun mielestä 21-22 ei ole vielä kauhean myöhä.

Vierailija
7/21 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vieraiden tulosta sovitaan aina yhdessä.

Vierailija
8/21 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia on siis aina niin, että mies ei kysy sopiiko kutsua, vaan joko saavun kotiin jossa on olohuone täynnä ihmisiä, tai sitten hän ilmoittaa minulle ollessani kotimatkalla, että X, Y ja Z ovat meillä.

Ap

Vierailija
9/21 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukko36 kirjoitti:

Sun vaimona toisin kaikki kaverini istumaan iltaa ja metelöimään usein sulta kysymättä. Ethän säkään lupaa kysy pettämiseen, kuten tuolla sitoutumisketjussa rehvastelit.

Ehkä tämä on se syy, miksi sinä et ole puolisoni?

Vierailija
10/21 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä kuinka usein. Jos kerran tai pari kuussa, niin ok, muuten ei. Joo ja on miehen koti myös, niiden kavereiden ei, joten ne voi myös painua koteihinsa.

Onneksi mun mies on pitkän työpäivän jälkeen yhtä epäsosiaalinen kuin minä ja toisaalta molemmat meistä osaa sopia kaveritreffit vaikka baariin.

11/21 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hyväksyisi tuollaista. Illalla kotona pitää olla rauhallista, ja vieraita saa tulla yhteiseen kotiin vain molempien hyväksynnällä. Itse aloittaisin vakavan keskustelun asiasta, koska juuri tuollaiset ristiriidat nakertavat suhdetta, jos ne ovat jatkuvia.

Vierailija
12/21 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menen hampaiden pesulle viim klo 22. Kyllä silloin sanoisin vieraille nyt on aika lähteä, mulla on huomenna työpäivä.

Ja jos mies sanoisi jotain, sanoisin miehelle voit lähteä samalla ovenavauksella

Vierailija
13/21 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko36 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ukko36 kirjoitti:

Onneksi en ole, toivottavasti ei vaimosikaan ole kauan.

Vierailija
14/21 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan vieraasta. Jos jotain miehen lähimpiä kavereita pari kappaletta niin ei mua haittaa, ei mun niille tarvitse kuin sanoa hätinä moi ja voin painua tekemään omiani yläkertaan.  Mutta jotkut enemmän tuntemattomat tai jotkin sukulaiset häiritsis kyllä.

Vierailija
15/21 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon nainen keittäisi vieraille kahvit ja tarjoaisi jotain pientä. Et selvästi ole ns. vaimomatskua

Vierailija
16/21 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukko36 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ukko36 kirjoitti:

Onneksi en ole, toivottavasti ei vaimosikaan ole kauan.

Elä kehtoo, tykkäisit kuitenkin kun kettu kävis joskus sinunkin kolosessasi, pääsisit eroon heteronormatiivisuudestasi samalla.

Vierailija
17/21 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle olisi silloin tällöin ok, kiva tietenkin tietää ennen kotiin tuloa jos siellä on väkeä. Useampaa iltaa viikossa en jaksaisi.

Meille on kaverit tervetulleita mutta ennen kaikkea tämä on molempien koti jossa molemmilla on myös oikeus levätä halutessaan ja silloin kavereita voi tavata muualla.

Vierailija
18/21 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mun mielestä kohtuutonta. Kyllä työpäivän päälle pitää saada rentoutua omassa kodissaan ihan perheen kesken.

Vierailija
19/21 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on ok, jos asiasta on puhuttu. Mut jos yllätyksenä tulee, niin ärsyttää. Mies monesti unohtaa kertoo.

Vierailija
20/21 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on iso talo, pääsee nukkumaan talon toiseen päätyyn. Ja mies kavereineen on yleensä siellä "miesluolassa".