Kyttäävät myyjät!!!
Jos myyjiä on paikalla niin kiinnostaisi tietää mikä saa teidät epäilemään potentiaalista asiakasta kaupassa niin että alatte kyttäämään häntä? Hyvin yleistä ainakin omalla kohdallani on se, että kun menen kauppaan katselemaan niin viimeistään 5 minuutissa tulee joku myyjä muutaman metrin päähän mukamas järjestelemään vaatteita tai tavaroita ja kun vaihdan paikkaa niin pian myyjä tulee perässä ja on taas järjestelevinään jotain. Tämä on alkanut pikkihiljaa ärsyttämään ihan todella!
Kiinnostaisi tietää, johtuuko se asiakkaan ulkonäöstä (köyhän näköinen), käytöksestä vai mistä? Vai näiden yhdistelmästä?
Itse olen mielestäni ihan tavallisen näköinen keski-ikää lähestyvä nainen ja etenkin Sokoksella ja ns. hienommissa liikkeissä myyjät kyttäävät (ei puhettakaan että tulisivat esim. kysymään voivatko olla avuksi) ja näin on ollut jo vuosia. Tämän seurauksena ostan netistä entistä enemmän jatkossa.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Olen aiemmin työskennellyt myyjänä ja saanut varkaudesta kiinni useamman asiakkaan. Pölliminen on todella yleistä ja sitä tekevät kaiken ikäiset ja näköiset. Jos jokin asiakkaan käytöksessä herättää myyjän epäilykset, niin pakkohan se on mennä lähistölle tarkkailemaan tai kutsua vartija seuraamaan. Vai pitäisikö vain katsella muualle kun varkaat kantavat tavaraa ulos?
Älä siis ota henkilökohtaisesti myyjän seuraamista, jokin käytöksessäsi/olemuksessasi vain ilmeisesti herättää huomiota.
No niinpä. Se vain jostain kumman syystä on niin, että kaikki mitä myyjä tekee tai ei tee on joku henkilökohtainen loukkaus juuri sinua kohtaan. Joskus sitä miettii, että mitenkähän näillä reppanoilla sujui normaali arki muuten, onko kaikki muukin yhtä hankalaa ja vainoharhaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aiemmin työskennellyt myyjänä ja saanut varkaudesta kiinni useamman asiakkaan. Pölliminen on todella yleistä ja sitä tekevät kaiken ikäiset ja näköiset. Jos jokin asiakkaan käytöksessä herättää myyjän epäilykset, niin pakkohan se on mennä lähistölle tarkkailemaan tai kutsua vartija seuraamaan. Vai pitäisikö vain katsella muualle kun varkaat kantavat tavaraa ulos?
Älä siis ota henkilökohtaisesti myyjän seuraamista, jokin käytöksessäsi/olemuksessasi vain ilmeisesti herättää huomiota.
No niinpä. Se vain jostain kumman syystä on niin, että kaikki mitä myyjä tekee tai ei tee on joku henkilökohtainen loukkaus juuri sinua kohtaan. Joskus sitä miettii, että mitenkähän näillä reppanoilla sujui normaali arki muuten, onko kaikki muukin yhtä hankalaa ja vainoharhaista.
Minä mietin muuten ihan samaa! Enkä ole myyjä tai asiakaspalvelija, mutta tällaisten ketjujen jälkeen varsinkin mietin tätä. Itse en edes huomaisi jos myyjä minua tarkkailisi, kun seuraan kauppalistaani ja menen kaupassa eteenpäin ja yritän olla tukkimatta tietä muilta. Haluan suorittaa sen kauppareissun pois päiväjärjestyksestä ja siirtyä seuraavaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä luulen, että myyjä tulee siihen lähistölle siksi, että on valmiina palvelemaan, jos asiakas sattuu tarvitsemaan apua. Ei aina pidä ajatella pahinta vaihtoehtoa.
Tämä. En kyttää vaan teen muita hommia siinä lähellä, jos vaikka asiakas kaipais palvelua. Kuuluu mun työnkuvaan nääs :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä luulen, että myyjä tulee siihen lähistölle siksi, että on valmiina palvelemaan, jos asiakas sattuu tarvitsemaan apua. Ei aina pidä ajatella pahinta vaihtoehtoa.
Tämä. En kyttää vaan teen muita hommia siinä lähellä, jos vaikka asiakas kaipais palvelua. Kuuluu mun työnkuvaan nääs :D
Älä höpötä, sinun toimenkuvaasi kuuluu ainoastaan kyttääminen ja kiusaaminen. Ainakin jos tätä foliohattujengiä on uskominen. Saat toki selittää mitä syitä tahansa, mutta se nyt on fakta, että töitäsi et ole tekemässä. :'D
Myyjien kanssa ei tälläistä ongelmaa ole ollut. Joskus ehkä palveluaaenteessa vikaa. Siis itse olen tulkinnut vaatteideni takia olleen nuivaa. Vartijoiden, tai mitä nyt ovatkaan sen sijaan olen huomannut liimautuvan aika usein kantapäille. Se kyllä vituttaa. Ei edes loukkauksen vuoksi, vaan kaupassa käynti ei ole mitään herkkua. Ja aika kunnolla maksukykyinen olen ollut todella kauan. En vain halua käyttää hienoja vaatteita, koska se on ahdistavaa.
Kun jäin työttömäksi eikä ollut enää varaa uusiin vaatteisiin, hiustenleikkaukseen ja kunnon meikkeihin niin myyjien puolelta kohtelu muuttui selvästi epäystävällisemmäksi...Kun näytin vielä suht hyvin toimeentulevalta, tervehdittiin ja tultiin kysymään tarvitsenko apua, enää sitä tapahtuu harvoin ja olen myös pannut merkille, että myyjät tuntuvat seuraavan minua vaivihkaa perässä kun kiertelen esim. Lindexillä tai Sokoksella eli ilmeisesti vähävaraisuus huokuu olemuksestani :D Varmaan pelkäävät että rahapulassa varastan jotain. Yritän kuitenkin aina näyttää siistiltä ja asialliselta vaikka vaatteet ovatkin enimmäkseen vanhoja tai jostain kirpparilta
Ap:n kuvailema "ongelma" taitaa olla aika yleinen erityisesti ns. paremman väen liikkeissä kuten Sokoksella (tosin aika normiliike nykyään) ja nimenomaan vaateliikkeissä. Ruokakaupoissa en ole koskaan huomannut että kukaan myyjä seuraisi tai kyttäisi mutta tiettyjen ketjujen liikkeissä tätä tapahtuu säännöllisesti ja siksipä olen päättänyt olla asioimatta kyseisissä liikkeissä jatkossa. En voi sille mitään että tulee sellainen tunne että myyjä haluaisi hätistää pois kun näytän liian köyhältä, voihan olla että vaan kuvittelen mutta siitä vaan tulee ikävä tunne kun miettii että pidetäänkö jonain varkaana...
Osaan kyllä itse pyytää apua myyjältä jos tarvitsen...Joten sen takia ei tarvitsisi seurata. En sitten tiedä onko joku niin ujo ettei kehtaa mennä myyjältä kysymään ellei ole ihan siinä lähellä
Kyllä ihmisten sosiaalinen asema vaikuttaa paljonkin palvelun laatuun ja yleensä ne kalliimmin pukeutuvat saavat parempaa palvelua varsinkin vanhemmilta naismyyjiltä, tämän olen vuosien varrella pannut merkille. Jos näyttää hiemankin vähävaraiselta niin palvelu saattaa olla aika viileää etenkin tietyissä "paremman väen" liikkeissä ja tehdään juuri tuota minkä ap mainitsi että vaivihkaa seurataan "epäilyttävää" asiakasta...
Minusta on mahtavaa, jos joku myyjä tai kuka vaan kyttää.
On mahtavaa alkaa töllätä takaisin suoraan silmiin, niin kauan, että kyttääjä luovuttaa.
Varmaan 30sek on yhen stevarin ennätys ennenkuin tajusi etten lopeta ensin.
kyllä samoin ärsyttää todella paljon, kun meikkaamattomana arkivaatteissa saa paljon huonompaa, viileää kohtelua kuin laitettuna. Minusta saa upean kun jaksaa hinkata itsensä kuntoon. Mut aina ei jaksa. Silloin ei viitsi edes mennä masentumaan myyjien tylytyksestä. Myyjät: palvelkaa kaikkia tasa-arvoisesti. Kaikilla on yhtä ostovoimaisia euroja.
Ylempään keskiluokkaan kuuluvana😂