Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kummiksi tyrkyttäytyminen

Vierailija
03.01.2019 |

Kaveri kysyi, pääsikö lapsen kummiksi. Olin itse ajatellut kummiksi vain sukulaisia. Mitä teen? Onko tavallistakin, että kummiksi tarjoudutaan kysymättä?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kummiudesta voi kieltäytyä, ei siihen ole pakko suostua.

Vierailija
22/28 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli. Sukulaistyttö kertoi haluavansa kummiksi,ja lupasi olla hyvä kummi. Pyydettiin sitten hänet kummiksi. Ristiäisiin tuli, mutta sen koommin ei ole millään tavalla kummilastaan huomioinut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Sitähän tässä kysyttiin.

Vierailija
24/28 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kummina" voi olla olematta kummi ja kuulumatta kirkkoonkin.

Vierailija
25/28 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä varmaankin ystäväni pääsee kummiksi, kun noin kovasti haluaa. Minusta oli vaan vähän outoa ja ehkä vähän etiketin vastaista itse kysyä. Itse en ikinä olisi kehdannut kysyä, koska minusta se on enemmänkin kunniatehtävä, johon valitaan. Meillä on suvussa yleensä ollut vain sukulaisia kummeina.

Huh, kaikilla ei ole sukulaisia joita edes voisi pyytää...

Vierailija
26/28 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri kysyi, pääsikö lapsen kummiksi. Olin itse ajatellut kummiksi vain sukulaisia. Mitä teen? Onko tavallistakin, että kummiksi tarjoudutaan kysymättä?

Kahden ensimmäisen lapsen kanssa kävi juuri niin, että innokkaat ihmiset vain ilmoittivat olevansa tulokkaan kummeja. Mielestäni se oli noloa heidän tyrkätä itsensä tehtävään, johon olisi meillä vanhemmilla pitänyt olla itse oikeus kummit valita. Harmi vaan, että ekalla kerralla oli kyse tuttavapariskunnasta, eikä kehdattu torpata. Toisella kertaa oli mieheni sisko puolisonsa kanssa, joten mieheni mielestä ihan okei; minun mielestäni ei niinkään...

Vierailija
27/28 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedoksi, täällä myös keskustellaan ja keskustelun kuluessa puhuttiin tästä, että ei kehtaa kieltäytyä. Kyllä voi, ja kannattaakin, jos ei halua kummiksi.

Vierailija
28/28 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedoksi, täällä myös keskustellaan ja keskustelun kuluessa puhuttiin tästä, että ei kehtaa kieltäytyä. Kyllä voi, ja kannattaakin, jos ei halua kummiksi.

Ja myös toisinpäin, ei tarvitse valita niitä tyrkyttäytyjiä. Onneksi itsellä oli kanttia kieltäytyä, ja yhtäkkiä vain tajusin, etteivät tyrkyttäytyjät ole oikeat henkilöt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän