Voidaanko meidät häätää omasta kodista?
Apua!!!!!! Puolisoni yritys ajautui konkurssiin ja olen itse pudonnut työmarkkinatuelle. Vaikka miehenikin tuleva peruspäiväraha lasketaan mukaan jäävät tulomme noin 1260 e/ kk. Olemme asuneet ihanassa vuokra-asunnossamme Helsingin keskustassa jo viisi vuotta ja nyt on yöunet menneet!!! Joudummeko todella mieron tielle koska vuokra on 2100 e/kk. Kelan asumistukilaskurin mukaan saisimme asumistukea vain 450 e/kk. Emmehän voi selvitä mitenkään vai joudummeko todella kadulle?!?!? Kuulin ystävältä että myös toimeentulotukea voisi hakea vuokraan jos omat rahat ei siihen riitä. Voisiko todella olla näin ihanasti että saisimme pitää kotimme? Pikaisesta avusta ja asiaa paremmin tuntevien kommenteista jo etukäteen kiittäen.
Kommentit (19)
Voitte pahimmassa tapauksessa joutua muutamaan, muuttakaa sitten takaisin kun rahatilanne antaa myöden.
Jos ei ole rahaa vuokriin, joudutaan yleensä asunnosta pois. Ei kukaan ilmaiseksi majoita. Se ei ole teidän asuntonne!
Järkyttävän suuri vuokra!! Miksette ole ostaneet omaa ja maksaneet lainaa? Ei yhteiskunta kustanna luksusasumista. Vai onko tämä provo?
Jos ette pysty maksamaan vuokraanne, niin luonnollisestikin siitä muodostuu häätöperuste.
Joudutte muuttamaan halvempaan asuntoon. Yhteiskunnan varoilla ei asuta kalliissa asunnoissa Helsingin keskustassa. Ette siis joudu kodittomiksi mutta muutto asuntoon johon teillä on varaa on edessä.
Vai oliko tämä vuokrakämppä sittenkin Porvoossa?
Ja siis kyseessähän ei ole OMA koti vaan vuokra-asunto. Jos olisi oma voisitte ehkä keskustella pankin kanssa ja saada lyhennysvapaata mutta vuokra on maksettava joka kuukausi.
Ei kukaan ole niin tyhmä että asuis 5v 2000e/kk vuokralla ilman että on jotkut miljoona säästöt.
Kodittomuus pelottaa kirjoitti:
Apua!!!!!! Puolisoni yritys ajautui konkurssiin ja olen itse pudonnut työmarkkinatuelle. Vaikka miehenikin tuleva peruspäiväraha lasketaan mukaan jäävät tulomme noin 1260 e/ kk. Olemme asuneet ihanassa vuokra-asunnossamme Helsingin keskustassa jo viisi vuotta ja nyt on yöunet menneet!!! Joudummeko todella mieron tielle koska vuokra on 2100 e/kk. Kelan asumistukilaskurin mukaan saisimme asumistukea vain 450 e/kk. Emmehän voi selvitä mitenkään vai joudummeko todella kadulle?!?!? Kuulin ystävältä että myös toimeentulotukea voisi hakea vuokraan jos omat rahat ei siihen riitä. Voisiko todella olla näin ihanasti että saisimme pitää kotimme? Pikaisesta avusta ja asiaa paremmin tuntevien kommenteista jo etukäteen kiittäen.
Huono provo. Muuta akka halvempaa kämppään.
Kannattaisi irtisanoa asunto heti ja etsiä uutta. Työttömänä ei ole varaa yhtään ylimääräiseen.
Kodittomuus pelottaa kirjoitti:
Siis aivan järkyttävä vuokra!!
Eihän kukaan normaalituloinen voisi tuollaisia vuokria maksella, kyllä varmasti joudutte muuttamaan tulojanne vastaavaan asuntoon.
Ei Porvoossa tuollaisia vuokria ole.
Muutto elintasoa vastaavaan asuntoon teillä on edessä, ei kadulle joutuminen.
Toivottavasti tämä on provo. Ei todellakaan aleta veroista makselemaan kenellekään sellaisia kämppiä, joihin ei suurimmalla osalla työssäkäyvistäkään ole varaa.
Asumistukea ja toimeentulotukea ylikalliista asumisesta voitte saada pari kuukautta. Ehkä kolmekin.
Kyllä teiltä tukien saamiseksi edellytetään muuttoa edullisempaan asuntoon. Tarkoittaa johonkin halpaan luukkuun kauas keskustasta.
Miksi ihmeessä teillä ei ole esim sijoitusasuntoa, vaikka olette noin kallista vuokraa maksaneet?
Vaikuttaa provolta...
Toisaalta tällä palstalla on kyllä paljon porukkaa, jolla ei ole raha-asioista ja talouden hallinnasta mitään käsitystä.
Nonni, seuraavaks jotain uskottavampaa, pliis.
Miten niin "omasta" kodista? Jos maksatte vuokraa, niin kyllä se jonkun toisen kodilta kuulostaa?
Oma koti on itseasiassa vain omakotitalo omistustontilla, edellyttäen että niitä ei ole pantattu mihinkään.
Kodittomuus tai tulotasoaan vastaavaan asuntoon muuttaminen ovat kaksi eri asiaa.