Miten voitatte makean himonne?
Hirveesti tekee mieli lähtee kauppaan ostaan jotain herkkuja, mutta samaan aikaan järki kieltää. Miten olette voittaneet makean himonne?
Kommentit (25)
Puolinelsonilla kiinni ja siitä juntta mattoon.
Olemalla syömättä makeaa.
Sokeriin kehittyy nopeasti addiktio. Mitä useammin makeaa syö, sitä enemmän makeaa tekee mieli. Ihminen ei tarvitse sokeriherkkuja, etenkään keinotekoisesti tuotettuja.
En mitenkään. Makeaa on kaivettava vaikka kiven silmästä.
Rasvaista ruokaa maha täyteen niin en himoitse makeaa. Minulla makeanhimo on näyttänyt johtuvan ihan vain energiavajeesta.
Oon ollut ison osan elämästä sokerihiiri, joka päivä pakko saada jotain makeaa. Voin kertoa, että sen koukun saa ihan viikossa katki kunhan ei vaan syö sokeria, viikon kärvistelyn jälkeen sitä ei tee enää mielikään vaan makeanhimoon riittää vaikka pieni omena. Makeanhimoa ei mulla ole edes tullut, olen siis lokakuusta ollut sokerilakossa. Jouluna toki pidin breikkiä lakosta, mutta mun suureksi yllätykseksi ei ollut mitään vaikeutta palata sokerittomuuteen edes sen jälkeen.
Et ees halua kuulla millaisia määriä puhdistettua sokeria söin aiemmin.... enkä kehtaa kertoa.
Tsemppiä ja vissy muuten myös auttaa ainakin mulla! Kun tekee jotain hyvää mieli, jääkylmä vissy on aika hyvää.
Silleen, että en vaan syö sitä. Alan tekemään jotain innostavaa, missä mielihalut unohtuu. Olen huomannut, että makeansyönti on lähinnä tapa, jota ei kaipaa kun sen lopettaa. Vähän kuin tupakointi. Kannattaa myös syödä säännöllisesti ravinteikasta ruokaa, niin makeanhimo vähenee. Alku on hankala, mutta pian makeat herkut unohtuu.
Päätän että en syö makeaa ja sitten en vaan syö sitä. Mielihalut loppuu aika nopeasti.
Itellä makeanhimo on joskus merkki siitä etten ole juonut tarpeeksi.
Syömällä ravintorikasta ruokaa tarpeeksi päivän aikana.
Olin ennen aivan koukussa makeaan ja joka päivä piti syödä vähintään suklaapatukka. Rupesin sitten kiinnittämään huomiota omiin ruokailutottumuksiin ja aloin syömään enemmän ja terveellisemmin ja kas: parin päivän kärvistelyn jälkeen katosi koko makeanhimo.
Minä olen pikkuhiljaa hankkiutunut eroon sokerihimosta pitkittämällä himoa ja sitten ostanut kaupasta makeita hedelmiä. Toki niissäkin on paljon sokeria ja kaloreita, mutta ovat kuitenkin parempi vaihtoehto kuin karkin, suklaan ja jäätelön mättäminen. Taateli on paras. Niitä ei tarvitse montaa syödä, niin jo on herkkuhimot kateissa! Samoin jo mainitut viinirypäleet, mansikat, banaani...
Mulla ei ole ongelmaa makean kanssa, vaan suolaisen. Jatkuvasti tekee mieli sipsejä, ranskalaisia yms. Eli sama ongelma, mutta mun on saatava suolaista.
Pyydän miestäni laittamaan minut kellariin häkkiin vähäksi aikaan, sen aikaa kun taltutan makeanhimoni psyykkaamalla.
Syöminen on helppo hallita. Et vaan syö sellasta mitå et tahdo.
Aloitin karppauksen 9 vuotta sitten. Sen koommin ei ole makeaa tehnyt mieli kun suu karppiintui. Nykyään tulee makeasta niin paha olo, että ei tee mieli yhtään syödä maistiaista enempää.
Sain joululahjaksi viisi rasiaa konvehteja. Yhden rasian olen avannut ja ehkä 10 konvehtia saanut syödyksi. Nekin kermakahvin kaverina pääruuan jälkkärinä ja yksi päivässä.
Kypsentämättömän karpin syöminen ei ole järin viisasta, voin tulla matoja
Syö tuoreita taateleita - ovat niin imeliä, ettei tee montaa mieli niitä syödä.
Vierailija kirjoitti:
Syö tuoreita taateleita - ovat niin imeliä, ettei tee montaa mieli niitä syödä.
Ai että makeanhimon saa kuriin syömällä makeaa. Vau.
oma Makean himo lähti kun rupesin ottamaan kalium lisäravinnetta. Viikko tai kaksi meni kun tajusin ettei makeaa tee yhtään mieli ja jos söi niin se oli kuin pakkopullaa. Ja tätä ennen olin aivan koukussa suklaaseen. Herkuttelin suklaalevyn verran kerran viikossa mutta kyllä se viikko oli välillä tuskaa kun iski se suklaanhimo ja odotti kuin kuuta nousevaa sitä karkkipäivää. Mutta kalium vei ne himot ja nyt kuurin loputtua kun on nyt ruvennut karppaamaan ja syömään rasvaista ja proteiini piioista ruokaa niin ei edelleenkään sokeria tee mieli yhtään.
Viinirypäleet!