Kiva, kun joku lehtikauppias soittaa, saa oikein olla reilusti töykeä.
" Olin, kuule just syömässä, ei ole aikaa puhua." Entä voiko soittaa myöhemmin? " No tänään ei ainakaan ole aikaa puhua." Ei tarvitse yhtään teeskennellä, että joo ei tässä mitään, kiva kun soitit.
Kommentit (10)
kertaa viikossa... arggh rasittavaa :(
kurjaksi ja köyhäksi. Sanon:" Voi kun ois ihanaa tilata tää, mutta mites noi laskut kun on ulosotossa? Saaks tän silti tilata?" Ja luottotiedot meni jo pari vuotta sitten, hienoo kun voi silti maksaa erissä!
Minulla ei ole mitään syytä olla lehtikauppiaille ilkeä. He eivät olet tehneet minua kohtaan mitään pahaa. He yrittävät tienata elantonsa täysin laillisin keinoin ja jos minä jostain syystä siitä mieleni pahoitan, on vika minun korvieni välissä eikä suinkaan lehtikauppiaassa. Omaa paha oloa on siis aivan turha siirtää viattomaan työtä tekevään ihmiseen.
Jos en tarvitse lehtikauppiaan tarjoamia lehtiä, sanon topakasti mutta ystävällisesti heti puhelun alussa että " Kiitos soitosta/hyvästä tarjouksesta, mutta emme tilaa tällä kertaa lehtiä."
he voivat kyllä soittaa silloin, kun minulla on aikaa puhua. Tutuille en kehtaa sanoa noin suoraan. ap
Vierailija:
Minulla ei ole mitään syytä olla lehtikauppiaille ilkeä. He eivät olet tehneet minua kohtaan mitään pahaa. He yrittävät tienata elantonsa täysin laillisin keinoin ja jos minä jostain syystä siitä mieleni pahoitan, on vika minun korvieni välissä eikä suinkaan lehtikauppiaassa. Omaa paha oloa on siis aivan turha siirtää viattomaan työtä tekevään ihmiseen.
Jos en tarvitse lehtikauppiaan tarjoamia lehtiä, sanon topakasti mutta ystävällisesti heti puhelun alussa että " Kiitos soitosta/hyvästä tarjouksesta, mutta emme tilaa tällä kertaa lehtiä."
En ymmärrä miksi siihen sitten vastaat jos kuitenkin olet vain töykeä kun joku kehtaa ruokailuasi häiritä. Eihän soittaja voi tietää että " sinua ei saa häiritä" . Vastuu on sinulla puheluun vastaajana.
Mieti miltä itsestäsi tuntuisi jos joku olisi tosi töykeä puhelimessa vain siksi, että henkilö sattui olemaan syömässä/vessassa/lempiohjelmaansa katsomassa jne...
Olemalla ystävällinen toisille saa itsellekin hyvän mielen. Ihan tosi.
7 (?)
mun mielestä ihan tarpeeksi ystävällisesti sanottu. Ei ole kovin ystävällistä myyjiltäkään pölöttää oma litaniansa niin ettei väliin saa sanaa sanotuksi. Ja jotkut vaatii perusteluja, miksei lehteä voi tilata. Kun sanon, että mulle tulee jo 7 lehteä (mikä on totta), niin se on tehonnut...
enää sen jälkeen kun toimin itse kyseisessä ammatissa hetken aikaa. työtään he vain tekevät ja voin kertoa että tuntuu todella kurjalle ja pahalle jos mennään törkeyksiin ja sanotaan pahasti. jos ei kiinnosta ja myyjä ei lopeta sanokaa vain " valitettavasti ei ole nyt varaa mutta kiitos soitosta"
Pyrin olemaan ystävällinen kun taas ap on tarkoituksella töykeä, kuten itsekin sen mainitsee. Lue siis tarkemmin. Tässä puhutaan nyt aivan eri asioista.
Myös se, miten sanat lausuu puhelimessa, on tässä tapauksessa tärkeä. Pyrin sanomaan kiitokset, heit yms. ikään kuin hymyillen jolloin ääni todellakin kuulostaa ystävälliseltä puhelimessa.
7
Olen yrittänyt, mutta en vaan ilkeä, olen varmaan liian kiltti. En viitsi äkäillä ihmisille jotka vaan yrittävät leipää tienata.