Onko totta, että naiset jättävät/hylkäävät miehen/suhteen jos mies ei "jätä lähes kaikkea entistä elämäänsä"?
Tässä ketjussa oli paljonkin sellaisia kommentteja, että nainen kyllä jättää "mieslapsen" jos mies ei vaan menee kavereiden kanssa joka siis käytännössä on, että mies menee JOSKUS esimerkiksi uutenavuotena jätkien kanssa ulos. Tai mies menee vaikka etelän matkalle joskus ilman perhettä. Huom. painotetaan sanaa joskus. Tuossakin ketjussa tilanne sai naisten päässä muodon "mies menee aina" vaikka siitä ei ole kyse. Kukaan perheellinen mies ei ole menossa jätkien kanssa _kokoajan_.
Onko todella niin, että jos mies haluaa perheen niin entinen elämä olisi syytä jättää taakse (jotta jää ainaa palvoa vaimoa)? Moni nainen kommentoi, että ei itsekään halua lasten saamisen jälkeen muutakuin miehen ja lasten seuraa. Miehen tulisi olla samaa mieltä omalla kohdallaan tai sitten nainen jättää? Onko yleistäkin, että ihmisen tulisi muuttua sisäisesti ja ihan henkisestikin kun ottaa kumppanin ja hankkii perheen?
Kommentit (126)
Taidat olla se tuossa ketjussa jankannut mies. Minun mielestäni juhlapäivinä, kuten uuden vuoden aattona tai juhannuksena ollaan perheen kanssa ja samaa mieltä tuntui olevan moni muukin. Itse asiassa KAIKKI muut paitsi sinä.
En allekirjoittaisi tuota, mutta naisen tahtoon tulee aina taipua, jos haluaa pysyä parisuhteessa. Toiset naiset vaativat tuota muun elämän lopettamista ja toiset vaativat, että pitää olla sitä muutakin elämää.
Tässäpä pikku siivu elämää.
Mun paraskaveri, jonka olen tuntenut päiväkodista asti, jonka lapsen kummitäti myös olen, niin en ole ikinä tutustunut kunnolla tämän mieheen.
Naimisissa ovat olleet jo 10vuotta, mutta ainakun käyn kylässä niin mies nukkuu krapulaa pois, mököttää krapulassa sohvalla hiljaa, on poikien illassa, on kuuluisalla etelän reissulla, on muuten vain jossain, on juuri lähdössä poikien iltaan ja niin pois päin.
Ystäväni ei eroa lapsen isästä, juurikin vain lapsen vuoksi.
Ei. Miehellä pitää olla korkea sosiaalinen status eli paljon kavereita ja menoja. Ei sellanen kotihissukkahiiri kelpaa kenellekään kun on niin tylsä.
Tottakai saa olla omia menoja ja omaa elämää, en haluaisi sellaista miestä joka ripustautuu minuun ja jolla ei ole mitään omia menoja tai harrastuksia, ystäviä.
Minusta kyllä esim. Uusivuosi vietetään yhdessä tai yhteisessä kaveriporukassa. Samoin viikon etelänmatka tehdään perheen kanssa tai jos se molemmille sopii niin sitten kumpikin tekee etelänmatkan omien kavereidensa kanssa. Sopiiko miehelle siis että myös vaimo pitää kiinni entisestä elämästään ja reissaa tyttöporukalla viikoiksi etelään? Esim. Gambiassa kiva sää ympäri vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Tässäpä pikku siivu elämää.
Mun paraskaveri, jonka olen tuntenut päiväkodista asti, jonka lapsen kummitäti myös olen, niin en ole ikinä tutustunut kunnolla tämän mieheen.
Naimisissa ovat olleet jo 10vuotta, mutta ainakun käyn kylässä niin mies nukkuu krapulaa pois, mököttää krapulassa sohvalla hiljaa, on poikien illassa, on kuuluisalla etelän reissulla, on muuten vain jossain, on juuri lähdössä poikien iltaan ja niin pois päin.Ystäväni ei eroa lapsen isästä, juurikin vain lapsen vuoksi.
Juuri sen lapsen vuoksi pitäisi erota, ei kuulosta hyvältä isältä.
Myös jotkut miehet vaativat että nainen jättää entisen elämän taakseen, ystävät, sukulaiset ja harrastukset ja alkaa palvelemaan miestään kotona. Ja jos miehen mukaan joskus pääsee, miehen kavereiden kanssa, miehen harrastukseen tai kiinnostuksen kohteesseen, niin pitää olla kiitollinen, saa jutella kenties kavereiden vaimojen kanssa.
Normaalit ihmiset kyllä, sekä miehet että naiset, tietävät ihan itse että missä määrin "jättävät" vanhat tavat taakseen kun siirtyvät ensin parisuhteeseen ja sitten perhe-elämään. Parisuhteessa ollessa ei voi jatkaa sinkkuelämä. Parisuhteessa joutuu ottamaan sen puolison huomioon ja kun lapsia tulee niin nekin on otettava ajankäytössä aina huomioon, oli mies tai nainen.
Mun mielestä olisi todella outoa käytöstä että perheellinen ihminen lähtisi "kavereiden" kanssa isona juhlana jonnekin. Ulkomaanreissulla toki voi käydä, miehet katsomassa formuloita ja naiset shoppailemassa, mutta ei ne mitään viikon rymyreissuja voi olla, se menee taas sitten niin pitkälle että se on parisuhteelta ja perheeltä pois, jos ajalla ei niin ole väliä, mutta rahalla yleensä on.
Juu, mies toivottavasti kestää sitten senkin että minä menen etelään ilman häntä. Siinä sitten ei jää kauheasti yhteistä lomaa enää jäljelle, joten mikä on funktio yhdessäololle.
Ja juhlat yleensä vietetään siinä seurassa, jota pitää parhaana eli jos se on perheen sijaan kaverit niin...
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla se tuossa ketjussa jankannut mies. Minun mielestäni juhlapäivinä, kuten uuden vuoden aattona tai juhannuksena ollaan perheen kanssa ja samaa mieltä tuntui olevan moni muukin. Itse asiassa KAIKKI muut paitsi sinä.
Uudenvuoden aatto = juhlapäivä? Pääsiäinen, wappu, kesäloma, syysloma, talviloma. Välipäivät ja tapanintanssit? Arjen jälkeen viikonloput, kaikki ovat vissiin spesiaalia että syytä olla perheen kanssa? Kaikkina juhlina ja aina, muuten on mieslapsi joka on huono isä ja puoliso?
Minut muuten leimattiin huonoksi vanhemmaksi sekä puolisoksi kun sanoin, että lähden reissulle lähes omalla ilmoituksella, vaimo lähtee kun haluaa. Ilmeisesti pitäisi "naisen edessä ilmentää enemmän nöyryyttä"? Anella lupia?
Onko totta, että miehet hylkäävät naisen, joka ei jätä.omaa elämäänsä lasten synnyttyä ja huolehti kodista ja lapsista, vaan lähtee harrastamaan omia jutyujaan ja bilettämään ja jättää miehen yksin vastaamaan kodista ja lapsista?
(Joo ap ei kykene vääntämään ajatuksiaan tähän skenaarioon, koska naisvihamiehen käsitteistössä on mahdoton kuvitella vaimon humputtelevan iloisesti jossain ja miehen uhrautumassa ja ottavan perinteistä naistenroolia.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uudenvuoden aatto = juhlapäivä? Pääsiäinen, wappu, kesäloma, syysloma, talviloma. Välipäivät ja tapanintanssit? Arjen jälkeen viikonloput, kaikki ovat vissiin spesiaalia että syytä olla perheen kanssa? Kaikkina juhlina ja aina, muuten on mieslapsi joka on huono isä ja puoliso?
Minut muuten leimattiin huonoksi vanhemmaksi sekä puolisoksi kun sanoin, että lähden reissulle lähes omalla ilmoituksella, vaimo lähtee kun haluaa. Ilmeisesti pitäisi "naisen edessä ilmentää enemmän nöyryyttä"? Anella lupia?
No taisipa asia kuitenkin jäädä kaivelemaan omaatuntoasi, kun piti oikein uusi ketju asiasta väsätä... Kyllä, minun mielestäni sinä olet huono aviomies ja isä jos vietät ennemmin nuo lomapäiväsi kavereittesi kanssa kuin perheesi kanssa. Mutta onneksi et olekaan minun mieheni.
Mulle mies sanoi ennenkuin alettiin seurustella vuonna 2000, että hän haluaa naisen jolla on omakin elämä, ei sellaista joka ripustautuu häneen. Ja toki tälläinen olen aina ollut, minulla on aina ollut omat harrastukset, omat kaverit ja omat sukulaiset. Samoin on miehellä ollut ne omat tapansa, ehkä vähän häiritsevästikin. Kaikki ne vuodet kun miehen äiti vielä eli, mies vietti monta iltaa viikossa äitinsä seurana, se oli aika raskasta silloin kun oli pienet kaksoset hoidettavana. Vaikka mies oli sanonut että sitten kun meillä on lapsia, hän keskittyy omaan perheeseen lapsuuden perheen sijaan. Tästä aiheesta piti jossain vaiheessa vähän keskustella. Asia ratkesi sitten niin että mies alkoi ottaa kaksoset mukaansa äitiään katsomaan. Minä sain olla sitten rauhassa kotona tai mennä johonkin jos siltä tuntui.
Sanotaanhan se jo raamatussakin että kun miehestä tulee oman perheen pää, hän jättää taakseen lapsuuden ja siihen kuuluvat asiat. Se tarkoittaa mielestäni sitä että perheellinen mies on mies, eikä mikään mammanpoika.
Vierailija kirjoitti:
Juu, mies toivottavasti kestää sitten senkin että minä menen etelään ilman häntä. Siinä sitten ei jää kauheasti yhteistä lomaa enää jäljelle, joten mikä on funktio yhdessäololle.
Jos lasketaan vaikka kolmen vuoden jaksossa niin ihmisillä on 15 viikkoa vuosilomaa sekä päälle pääsiäisenä ja joulun muut vapaat. Lisäksi kolmessa vuodessa 150 viikonloppua eli 300 vuorokautta vapaata. Karkeasti kolmessa vuodessa lomaa on 140 vuorokautta ja päälle 300 vuorokautta viikonloppuna.
Mielestänne 7pv etelänreissu jätkien kanssa on kyllä mahdoton ajatus perheelliselle?
Vierailija kirjoitti:
Onko totta, että miehet hylkäävät naisen, joka ei jätä.omaa elämäänsä lasten synnyttyä ja huolehti kodista ja lapsista, vaan lähtee harrastamaan omia jutyujaan ja bilettämään ja jättää miehen yksin vastaamaan kodista ja lapsista?
(Joo ap ei kykene vääntämään ajatuksiaan tähän skenaarioon, koska naisvihamiehen käsitteistössä on mahdoton kuvitella vaimon humputtelevan iloisesti jossain ja miehen uhrautumassa ja ottavan perinteistä naistenroolia.)
Kannattaa olla laittamatta sanoja toisten suuhun. Olen sitä mieltä, että perheelliselläkin on omat menot ja kun vaimo menee niin minä hoidan lapset. Tietysti se ei sinulle käy kun haluat vihata minua koska en alistu naisen tossun alle.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No taisipa asia kuitenkin jäädä kaivelemaan omaatuntoasi, kun piti oikein uusi ketju asiasta väsätä... Kyllä, minun mielestäni sinä olet huono aviomies ja isä jos vietät ennemmin nuo lomapäiväsi kavereittesi kanssa kuin perheesi kanssa. Mutta onneksi et olekaan minun mieheni.
Mitkä lomapäiväT? Entä jos vietän lomapäiväN, kuten on tässä puhe. Olenko huono aviomies?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos sinä ja vaimo teette yhtäaikaa ne "omat ilmoitukset" mihis kakarat joutuu? Heitteille? Miksi olette olevinanne perhe jos sitä oikeasti ette edes ole, vaan olette kämppiksiä tai jotain tuttuja jotka on kirjoilla samassa osoitteessa? Oliko sulla itselläsi tälläiset poissaolevat vanhemmat? Oliko hyvä lapsuus?
Kolmen vuoden jaksossa? Meillä on miehellä 5 viikkoa lomaa vuodessa. Niistä kaksi hän on lasten kanssa keskenään. Kaksi ollaan perheen kesken joista toinen viikko yleensä reissussa. Hiihtolomaviikko ollaan perheen kanssa reissussa. Lisäksi käydään kahdestaan pari kertaa vuodessa lyhyellä matkalla kahdestaan. Uusivuosi, juhannus ym vietetään perheen kesken. Tehdään yhdessä asioita, niitä muistoja lapsille. Ei olisi kiva jos mies olisi kavereiden kanssa ja me muu perhe keskenään.
En ole lukenut tuota ketjua, mutta kai sen sanoo järkikin, että tilanteet ja parisuhteet vaihtelevat. Olennaista on puhua ja sopia asioista ennen lasten hankkimista.
Meillä on lapseton parisuhde emmekä ole esimerkiksi viettäneet vielä yhtään joulua yhdessä. Ensi vuonna päätin vuokrata itselleni jonkun autiomökin hiljaisuudesta, mies sen sijaan haluaa varmaan viettää uutta vuotta muiden ihmisten parissa ilotulituksia katsellen ja juhlien. Matkoja tehdään sekä yksin että yhdessä.
Kannattaa valita sellainen elämänkumppani, jolla on samanlaiset odotukset parisuhteelle ja perheelle. Silloin voi myös sopia, että tänä vuonna äiti on tietyn ajan lasten kanssa ja isä reissussa, ja seuraavana vuonna päinvastoin.
https://www.vauva.fi/keskustelu/3353519/mies-ei-anna-anteeksi
Se toinen ketju