Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lähes jokainen nainen sanoo näyttävänsä ikäistään nuoremmalta?

Vierailija
03.01.2019 |

Oletteko huomanneet saman ilmiön? Kehutaan, kun kysytään papereita, tai arvostellaan, kuinka muut ympärillä ovat niin vanhentuneita. Vaikka tosiasiassa valtaosa naisista näyttää hyvinkin ikäiseltään. Ollaan vain eri näköisiä kaikki.

Kommentit (172)

Vierailija
141/172 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää jotka kehuu et ihmiset arvioi ikää alaspäin. Uskaltaisitteko te paukauttaa kysyvälle "näytät vanhemmalta kuin ikäisesi?"

Minä en. Valehtelen aina alaspäin kun joku kysyy minkä ikäiselle näyttää. Niin tekee moni muukin.

Kuka sellaista kysyy?? Itse en ole 58 vuoteen kysynyt kertaakaan.

Entä jos ikä tulee esiin esim siinä että lääkäri kirjoittaa epikriisiä ja huomauttaa siinä iästä tai työtä hakiessa tuleva esimies lukee CVstä iän, tai 60v juhlia viettäessä joku vähemmän tuttu ei olekaan tajunnut että olet jo niin vanha vaan luulee viiskymppiseksi. Tuollaisissa tilanteissa kommentti on hyvinkin spontaani eikä ollenkaan mielistelyä. Vai?? Kaikki maailman ihmiset haluavat mielistellä sinua? Miksi?

Yhdelle 27v:lle olen joutunut sanomaan vaivihkaa että poikani on muuten vanhempi kuin sinä jolloin tämä hetken laskeskeli todellista ikääni. Hämmentyi täysin kun oli luullut 10v nuoremmaksi. Ikä ei ollut tullut puheeksi viikon työmatkan aikana jolloin ystävystyimme ja hän jossain vaiheessa osoitti kiinnostusta enempäänkin. Mulle taas on ihan sama minkäikäisiä ystäviä mulla on, en hakenut mitään sen enempää.

Vierailija
142/172 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä menee aina jankkaamiseksi kun sanon näyttäväni nuoremmalta. Onko se joltakin pois kun asia on niin? Kerran kassa alkoi väittämään mun siskolle että hänellä ei ole omat paperit.

Ja sinä kerrot muille näyttäväsi nuoremmalta? Eli se ap:n aloituskysymys. Jos kerrot muille, niin kerro meille, että miksi kerrot muille, niin saamme vastauksen ap:n kysymykseen. Jotenkin tuntuu, ettei kukaan tule siihen vastaamaan. Eli onko niitä yhtään, jotka menevät muille kertomaan. Jankataan tässä vaan ihan muuta.

Siis kaikki luulevat mua nuoremmaksi. En toitota sitä missään että näytän nuoremmalta. Täällä olen puhunut tästä kun joku on puhunut nuoremmalta näyttämisestä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/172 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ottaa kohteliaisuudet ihan tosissaan.

Luuletko että asiattomasti käyttäytyneelle teinille kehutaan että näyttää nuoremmalta? :D

Olen aina näyttänyt nuoremmalta. En vain aikuisena.

Mahtoiko multa mennä tekstisi pointti ohi, vai tarkoititko oikeasti, että teininä jo "kehuttu" nuoremman näköiseksi?

Teineille tuo nuorelta näyttäminen ei ole kyllä mikään kehu, vaan haukkumista.

Tuossa iässä halutaan olla niin aikuisia, eikä 16-vuotiaana näyttää ala-astelaiselta.

Alkaa kääntymään toiseen suuntaan sitten parinkympin jälkeen.

Ai se kun aikuinen luuli mua nuoremmaksi?  Se ei ollut kehumista. :D Mä en ollut tuollainen teininä. Mun nuoruudessa ei ollut sitä että "niin halutaan olla aikuisia". Ei ainakaan mun kaveripiirissä ollut sellaista. Multa on kysytty papereita viimeksi 42v. Silloin oli alkanut kaupoissa se että alle 30v. näyttävältä voi kysyä papereita. Mun kohdalla ei ole vielä kääntynyt niin että luullaan oman ikäiseksi tai vanhemmaksi. Miksi se on niin vaikea uskoa? Meitä on monen näköisiä ihmisiä. Luuletko että puhun p*skaa? Mulla ei ole mitään syytä siihen. :D

Sinun kaveripiirissäsi teini-ikäiset halusivat siis näyttää ala-astelaisilta? Vaikea uskoa, ellette nuoremman tasolla olleet myös henkisesti.

Tekstejäsi lukiessa antaa kyllä kuvan, että taidat edelleen olla. "Nauruhymiö tähän"

Nauruhymiö pitää mielen virkeänä 🙂

Vierailija
144/172 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikäähän sitä. Kun täälläkin jauhetaan naisen rupsahtamisesta ja puhutaan vanhemmasta naisesta ongelmajätteenä jne. Nainen ei saisi ikääntyä.

Vierailija
145/172 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä niin sano. Kerron ikäni kun kysytään (49) ja lähestulkoon jokainen kysyjä on arvellut ikäni ihan poikkeuksetta 5-10 vuotta nuoremmaksi. Enkä nyt usko, että ihan jokainen näin sanoisi pelkästä kohteliaisuudesta. Kivaahan se on, mutta en minä sitä missään erikseen kuitenkaan mainosta.

Jossain baarissako te arvuuttelette ikäänne?

T

Edellisesti kirjoittajasta en tiedä, mutta ikä tulee esille usein ihan viattomissa kahvipöytäkeskusteluissa. Joku on nähnyt lastenlastensa kanssa uusioversion teinimutanttininjakilpikonnista ja alkaa keskustelu lapsuuden ohjelmista, hämmästytään kun huomataan että toinen onkin 10 vuotta vanhempi/nuorempi itse ja muistaa ihan eri ohjelmat. Joku kysyy viikonloppusuunnitelmia, kerrot meneväsi miehen kanssa reissuun 10v hääpäivän kunniaksi, joku yllättyy miten olet ehtinyt olla naimisissa 10v. Työkavereille selviää että esikoislapsesi on kouluikäinen tai pääsemässä ylioppilaaksi, ja joku kurtistelee kulmiaan ja laskee mielessään että miten voi olla. Kerrot jonkun jutun seurustelusi alkuajoilta ja tarinaan liittyy markan kolikot, ja joku hämmästelee että miten olet voinut olla jo markka-aikaan seurusteluikäinen. Yhtään jos on saman ikäistä saman kaupungin porukkaa niin helposti tulee mietittyä ja kysyttyä onkohan jossain koulussa oltu joskus samaan aikaan.

Ja noista seurauksena sinä kerrot ihmisille näyttävästi ikääsi nuoremmalta?

Vastasin vain viestiin josta minulle tuli mielikuva, että siinä pohditaan, että missä tilanteessa ja ympäristössä näistä ikäasioista päädytään keskustelemaan. Pointtini oli ettei sitä ikää tarvitse tarkoitushakuisesti lähteä kysymään tai pohtimaan vaan se tulee usein esille keskustelun sivujuonteena.

Vierailija
146/172 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertailukohdastahan se riippuu. Jos esim. vertaa itseään äitiinsä tai vieläkin mieluummin isoäitiinsä, niin totta helkkarissa tämän päivän kolmikymppinen on ihan eri näköinen kuin joku sota-ajan kolmikymppinen. Niin pukeutuminen kuin kaikenlainen laittautuminenkin ovat kehittyneet ja muuttuneet parin sukupolven aikana merkittävästi. Esim. pitkät housut ovat tulleet aikuisille naisille arkivaatteeksi vasta joskus noin sukupolvi sitten. Monet viisikymppiset olivat vielä 60-70-luvulla huivipäisiä mummoja. 

Hämärästi muistan, että edesmenneellä äidilläni oli nuorena 50-luvulla mustat samettihousut, mutta sitten menikin neljännesvuosisata, ennen kuin hän hankki crimplene-housut. Sitä ennen hän kävi marjametsässäkin hameessa. Ja pukeutui muutenkin tätimäisesti, ei meikkiä ja uloskasvanut permanentti kuuluivat myös kuvaan. Minulla on myös eräs sukulainen, joka on jo yli 80-vuotias, mutta niin nuorekas ja hyvävartaloinen, että kymmenen vuotta ainakin voisi heti kättelyssä pudottaa pois hänen iästään. Tukka on tyylikkäästi leikattu ja kammattu ja farkut istuvat hänelle erinomaisesti! 

Vierailija
147/172 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi lähes jokainen nainen sanoo näyttävänsä ikäistään nuoremmalta?"

Oliko tähän vastauksia? Kaikkea muuta sivuraidetta onkin jo jankattu. Oliko ilmiö vain ap:n päässä? Kuitenkin on maininta lähes jokainen nainen eli täälläkin pitäisi heitä olla paaaaljon.

Vierailija
148/172 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen ei huomaa omaa vanhenemistaan ja jos ei ole tekemisissä aktiivisesti nuorten kanssa, pitää oman ikäisensä näköisiä nuorempana kuin nämä ovat.

Yksi syy on ehkä se, että vertaa omaa ulkonäköään siihen, miltä samanikäiset ihmiset näyttivät ennen vanhaan ( näyttivät vanhemmilta tyylin ja rankan fyysisen työn seurauksena).

Kolmas syy voisi olla se, että elokuvissa ja TV-sarjoissa ihmiset näyttelevät ikäistään nuorempaa, tyyliin kolmekymppinen näyttelee lukiolaista ja miesten puolella kuusi-seitsemänkymppinen voi olla kovanyrkkinen actionsankari.

Eräs tuttavani on viiskymppinen opettaja. Teinit ovat arvioineet hänen ikäänsä kolmikymppisestä seitsemänkymppiseksi. Kerran hän oli sijaisena eräässä luokassa, jota ei tuntenut häntä, niin eräs oppilas kysyi, että tuleeko tästä tuttavistani opettaja? Koulu oli sellainen, jossa kävi paljon opetusharjoittelijoita ja opiskelijoita sijaisina.

Vierailija
149/172 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ottaa kohteliaisuudet ihan tosissaan.

Luuletko että asiattomasti käyttäytyneelle teinille kehutaan että näyttää nuoremmalta? :D

Olen aina näyttänyt nuoremmalta. En vain aikuisena.

Mahtoiko multa mennä tekstisi pointti ohi, vai tarkoititko oikeasti, että teininä jo "kehuttu" nuoremman näköiseksi?

Teineille tuo nuorelta näyttäminen ei ole kyllä mikään kehu, vaan haukkumista.

Tuossa iässä halutaan olla niin aikuisia, eikä 16-vuotiaana näyttää ala-astelaiselta.

Alkaa kääntymään toiseen suuntaan sitten parinkympin jälkeen.

Ai se kun aikuinen luuli mua nuoremmaksi?  Se ei ollut kehumista. :D Mä en ollut tuollainen teininä. Mun nuoruudessa ei ollut sitä että "niin halutaan olla aikuisia". Ei ainakaan mun kaveripiirissä ollut sellaista. Multa on kysytty papereita viimeksi 42v. Silloin oli alkanut kaupoissa se että alle 30v. näyttävältä voi kysyä papereita. Mun kohdalla ei ole vielä kääntynyt niin että luullaan oman ikäiseksi tai vanhemmaksi. Miksi se on niin vaikea uskoa? Meitä on monen näköisiä ihmisiä. Luuletko että puhun p*skaa? Mulla ei ole mitään syytä siihen. :D

Sinun kaveripiirissäsi teini-ikäiset halusivat siis näyttää ala-astelaisilta? Vaikea uskoa, ellette nuoremman tasolla olleet myös henkisesti.

Tekstejäsi lukiessa antaa kyllä kuvan, että taidat edelleen olla. "Nauruhymiö tähän"

Oletpa sinä fiksu. Miten olisi niin että haluaa olla oman ikäisensä näköinen. Minusta se on huvittavaa että teini yrittää näyttää vanhemmalta. 

Jep. Käytös ja ulkonäkö usein kertovat teinin olevan lapsi vielä, mutta kokevat itsensä jo aikuisiksi. Kun koetaan olevansa jo niin vanhoja, halutaan myös näyttää siltä. Onhan se teininä siistiä, jos vaikka pääsee jo baariin. Tai joku vanhempi poika on kiinnostunut sillä mielellä.

Kuuluu normaaliin aikuistumiseen.

Ehkä asiat ovat muuttuneet mun ajoista. Mulla ei ollut kiinnostusta baareihin tai vanhempiin poikiin. Ei ollut kavereillakaan. 

Vierailija
150/172 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ihmiset näkevät sinut, niin mikä tarve on sanoa mitään, siinähän sitä ollaan ja kukin voi mielessään miettiä mitä haluaa.

Kai nyt jokainen tykkää kun kehutaan, vai?

Ei tässä maassa voi koskaan olla liian positiivinen😊

Vierailija
151/172 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä asiat ovat muuttuneet mun ajoista. Mulla ei ollut kiinnostusta baareihin tai vanhempiin poikiin. Ei ollut kavereillakaan. 

Lisään että mun mielestä seksin harrastaminen ei ole normaalia teininä. Monelle käy niin huonosti että tulevat raskaaksi ja pilaavat nuoruutensa pitämällä lapsen. Seksi on aikuisten asia. Sitä kerkeää harrastamaan aikuisena niin paljon kuin haluaa.

Vierailija
152/172 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisään että mun mielestä seksin harrastaminen ei ole normaalia teininä. Monelle käy niin huonosti että tulevat raskaaksi ja pilaavat nuoruutensa pitämällä lapsen. Seksi on aikuisten asia. Sitä kerkeää harrastamaan aikuisena niin paljon kuin haluaa.

Eipä ne ajat niin muuttuneet ole, ihmisiä on vain joka lähtöön.

Monet kapinoivat vanhempia vastaan, juovat ja polttavat, seurustelevat ja harrastavat sitä seksiäkin. Onneksi teini-äitejä ei silti hirveästi ole, vaan osataan siitä ehkäisystäkin huolehtia.

Sitten taas on teinejä, joille prioriteetteina on vaikka harrastus ja koulu. Ollaan kilttejä ja ei haluta aikuistua.

Kummassakaan ei ole mitään väärää.

Vierailija
153/172 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman ikäni kertominen on aiheuttanut lähes aina vastapuolella jotain jauhamista siitä, että olen heistä ikäistäni nuoremman näköinen. En mielestäni ole. Sen sijaan nämä kysyjät ja hämmästelijät ovat itse usein hieman omaa varsinaista ikäänsä vanhemman näköisiä. Ehkä harha syntyy tästä?

Vierailija
154/172 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen netissä huomaa, en ole IRL huomannu että kukaan itseään pitäis nuoremman näkösenä.

Itse olen ainaki ihan ikäiseni näkönen, silmän päällä roikkuu nahka jne. Huomasin eilen miten vanhalta näytän, kun piruuttani yritin laittaa itselleni tyttären metallinhohtoista luomiväriä, eihän se nahka pysynyt edes paikallaan vaan rypistyi, hirveä lopputulos.

Onneksi en tollasia meikkejä käytä oikeesti, näytin turpiin saaneelta puliakalta, voisi moni pelästyä.

46v

XD

Vierailija
155/172 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni miehinen ilmiö, jota etenkin setämiehet jankuttavat.

Harva nainen luulee näyttävänsä ikäistään nuoremmalta. 

Vierailija
156/172 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä jäin miettimään nyt sitä, että jos vaikka kaikki nelikymppiset on omasta mielestään ikäistään nuoremman näköisiä niin miltä se ikäiseltään näyttävä nelikymppinen sitten näyttää? 

Tukka harvennut puoleen siitä mitä se oli nuorena, silmäluomet roikkuu (ainakin jos on viirumalliset silmät joista ei luomi ole koskaan näkynyt), kaksoisleuka, iso vatsa ellet ole laiha jne. 

Kai nyt kaikki tietää miltä keski-ikäset näyttää, oli tyyli tantta- tai rock. Aikuisen naama ja ruho.

Vierailija
157/172 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisikin hyvä termi ydistettynä:

Tanttarock is here! Vapiskaa pikkutytöt ja pojat!

Sellaista kuulen säännöllisesti yhdeltä naiselta (tanttaiän saavuttaneelta), että miehet hänelle sanovat aina, että ei sitten millään meinaa uskoa ikäänsä...

Ja hei, kun aina eri miehet sanoo tätä samaa, niin... Pakkohan sen on olla totta? 😮

Vierailija
158/172 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan koskaan sano näyttäväni nuoremmalta. Luulisin että näytän suurin piirtein ikäiseltäni. Sen sijaan työkavereilta on tullut spontaania kommenttia silloin, kun on pitänyt antaa syntymäaika jotain asiaa varten. Hämmästyvät kun sanon että vuosi on 1971.

Vierailija
159/172 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan koskaan sano näyttäväni nuoremmalta. Luulisin että näytän suurin piirtein ikäiseltäni. Sen sijaan työkavereilta on tullut spontaania kommenttia silloin, kun on pitänyt antaa syntymäaika jotain asiaa varten. Hämmästyvät kun sanon että vuosi on 1971.

Ovat olettaneet, että 1961?

Vierailija
160/172 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa a en ole huomannut tuollaista. Itseäni ärsyttää henkkareiden kysyminen koska vihaan sitä kuvaa hävettää aina näyttää sitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi