Miten pääsee eroon Telian kahdenvuoden
Sopimuksista?
Mulla on nyt taas jatkettu vuoteen 2020 viihdepaketti.
Mielestäni en ole tehnyt jatkosopimusta?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole papereita.
Kun puhelimessa olen sopinut.
Aina kaupataan jotain kanavaa lisäksi.Sinulle on varmasti tullut joko sähköpostiin tai paperina kotiin sopimusehdot. Ja sinulla on ollut 14 vuorokautta aikaa perua tilaus.
Ei muuten ole ollut Telialla tapana lähetellä sopimusehtoja eikä kertoa että kysymyksessä on määräaikainen sopimus. Mulle nää asiat selvisi ainakin vasta, kun halusin muuttaa (puhelu)sopimustani. Enäähän puheluista ei ilmeisesti pysty tekemään näitä huijarisopimuksia, koska nykyään kertovat selvästi jo neuvotteluvaiheessa, kuinka kauan sopimus on voimassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä pääsee eroon kun soittaa ja ilmoittaa lopettavansa sopimuksen.
Kaikenlaiset haihattelut täällä olemattomista sopimuksista ovat roskaa.
Zinkkiz
Ihme jankkaaja sinäkin olet. AP on hyväksynyt sopimuksen ensimmäisen tilauksen kohdalla. Ja nyt ihmettelee kun tilaus jatkuu sopimuksen mukaisesti. Ei pitäisi kyllä olla kahden vuoden paketti, vaan toistaiseksi voimassaoleva.
Mitään sopimusta ei ole, vaan palveluntarjoaja jatkaa yksipuolisesti sopimusta niin kauan kuin hölmö ap on valmis maksamaan.
Mä otin itse Teliaan yhteyttä ja sanoin, että voisin jatkaa sopimusta. Jos hinnasta päästään sopuun.
Tarjosivat heti alennushintaan..
Zinkkiz
Ei ne ilmoittamatta ole mitään kahden vuoden jatkoa siihen tehneet, jos ei muuta sovita, se eka kahden vuoden määräaikainen soppari jatkuu toistaiseksi voimassa olevana.
Vierailija kirjoitti:
Millaisen sopimuksen sinä olet hyväksynyt?
15.3.2017 jälkeen tehtyjen sopimusten ehdoissa lukee:
Ellei toisin ole sovittu, sopimusaika on 24 kuukautta lukien sopimuksen syntymisestä, minkä ajan sopimus on voimassa määräaikaisena eikä se ole irtisanottavissa. Asiakas voi irtisanoa sopimuksen päättymään määräaikaisen sopimuskauden lopussa ilmoittamalla siitä Elisalle vii- meistään 30 päivää ennen määräaikaisen sopimuskauden päättymistä. Muussa tapauksessa sopimus jatkuu toistaiseksi voimassa olevana 14 päivän irtisanomisajalla, kulloinkin voimassa olevan Elisan hinnaston mukaisin maksuin.
Mutta en tiedä mitä tuota aikaisemmin on sopimuksessa lukenut.
No elisan ehdot ei pahemmin vaikuta mitä asiakas ja TELIA ovat keskenään sopineet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole papereita.
Aina kaupataan jotain kanavaa lisäksi.Sinulle on varmasti tullut joko sähköpostiin tai paperina kotiin sopimusehdot. Ja sinulla on ollut 14 vuorokautta aikaa perua tilaus.
Ei muuten ole ollut Telialla tapana lähetellä sopimusehtoja eikä kertoa että kysymyksessä on määräaikainen sopimus. Mulle nää asiat selvisi ainakin vasta, kun halusin muuttaa (puhelu)sopimustani. Enäähän puheluista ei ilmeisesti pysty tekemään näitä huijarisopimuksia, koska nykyään kertovat selvästi jo neuvotteluvaiheessa, kuinka kauan sopimus on voimassa.
Kyllä minulle on tullut sähköpostiin sopimusehdot. Laskussakin lukee kuinka pitkään sopimus on voimassa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne ilmoittamatta ole mitään kahden vuoden jatkoa siihen tehneet, jos ei muuta sovita, se eka kahden vuoden määräaikainen soppari jatkuu toistaiseksi voimassa olevana.
Palstan eukkojen mielestä palveluntarjoaja tekee jotain ihmeellisiä yksipuolisia sopimuksia.
No ei tee. Jos et irtisano sopimustasi, niin se jatkuu automaattisesti ja luultavasti hintakin nousee.
Siksi itse aina uusin sopimukset ja mielellään halvemmalla, kuin aikaisemmat. Kerron esim. kilpailijoiden tarjouksista, ja yleensä tarjoavat jatkoa vähintään samaan hintaan tai halvemmalla.
Zinkkiz
https://www.telia.fi/dam/jcr:0df8c8b8-966c-45b3-b7f2-e912f78b8309/YLEIS…
Yleiset palveluehdot, omakohtainen sopimustekstin saa pyytämällä.
Itseasiassa katselin viimelaskussa juuri, että mun sähkö maksaa jo 6c kilowattitunti. Kun tein sopimuksen se oli 4c.
Pitäis vissiin taas kilpailuttaa ..
Zinkkiz
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole papereita.
Tuollaiset tapaukset kannattaa viedä kuluttajalautakuntaan tiedoksi. Ei ole mitenkään lainvoimainen tapa toimia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaisen sopimuksen sinä olet hyväksynyt?
15.3.2017 jälkeen tehtyjen sopimusten ehdoissa lukee:
Ellei toisin ole sovittu, sopimusaika on 24 kuukautta lukien sopimuksen syntymisestä, minkä ajan sopimus on voimassa määräaikaisena eikä se ole irtisanottavissa. Asiakas voi irtisanoa sopimuksen päättymään määräaikaisen sopimuskauden lopussa ilmoittamalla siitä Elisalle vii- meistään 30 päivää ennen määräaikaisen sopimuskauden päättymistä. Muussa tapauksessa sopimus jatkuu toistaiseksi voimassa olevana 14 päivän irtisanomisajalla, kulloinkin voimassa olevan Elisan hinnaston mukaisin maksuin.
Mutta en tiedä mitä tuota aikaisemmin on sopimuksessa lukenut.
No elisan ehdot ei pahemmin vaikuta mitä asiakas ja TELIA ovat keskenään sopineet.
Totta. Luin aloituksen huolimattomasti ja nyt kun pikaisesti katselin Telian sivuja, niin erittäin vaikea löytää sopimustietoja. Tai siis en löytänyt lainkaan. Miksi kukaan tilaa tuolta mitään?
Vetoa johonkin näistä syistä niin saat määräaikaisen loppumaan. Voi tietysti ehkä joutua maksamaan jonkinlaisen lopetusmaksun.
”Määräaikaista sopimusta ei voi irtisanoa päättymään kesken sopimuskauden. Asiakkaalla on kuitenkin oikeus irtisanoa määräaikainen sopimus päättymään kahden (2) viikon kuluttua irtisanomisesta, jos hän on joutunut mak- suvaikeuksiin sairauden, työttömyyden tai vastaavan hänestä riippumattoman syyn takia, taikka jos sopimuksen pitäminen voimassa muun erityisen syyn takia on hänen kannaltaan kohtuutonta. Teleyrityksellä on oikeus saada takaisin kytkykaupan yhteydessä luovutettu päätelaite.”
Lisäksi muuta sellaiseen osoitteeseen jossa ei ole telia yhteyksiä, esim mökille niin on oikeus irtisanoa määräaikainen sopimus.
Siis jos sopparissasi on kohta että on aina kaksi vuotta voimassa, ilman että irtisanoo 1kk ennen voimassaoloa.
Lukekaa ne käyttöehdot ennen sopimusta. Ja muistakaa irtisanoa 14 pv kuluessa jos puhelimitse myytiin.
Ja jos vanhaan liittymään ottaa jonkun uuden palvelun tai hyväksyy jonkun muun muutoksen kesken sopimuskauden, kannattaa varmistaa, ettei se sido uuteen määräaikaisuuteen...
Itse en lähtökohtaisesti ota mitään, mitä minulle yritetään puhelimitse tyrkyttää.
Vierailija kirjoitti:
Yleiset palveluehdot, omakohtainen sopimustekstin saa pyytämällä.
Mutta noissakaan ei puhuta mitään sopimuksen jatkumisesta. Löytyykö jostain esimerkki Telia TV:n sopimusehdosita. Googlenkin tulokaset ovat hyvin heikot.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole papereita.
Aina kaupataan jotain kanavaa lisäksi.
Kukaan järkevä ihminen ei tee sopparia puhelimessa. Lyö luuri korvaan niille myyjille ja kiellä soittamasta. Mulla on tehonnut.
Siis mikä paketti AP:lla käytännössä on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleiset palveluehdot, omakohtainen sopimustekstin saa pyytämällä.Mutta noissakaan ei puhuta mitään sopimuksen jatkumisesta. Löytyykö jostain esimerkki Telia TV:n sopimusehdosita. Googlenkin tulokaset ovat hyvin heikot.
OTA YHTEYS TELIAAN, me ei olla telian asiakaspalvelu. Me ei voida tietää minkä sopimuksen olet kaksi vuotta sitten sopinut kyseisen lafkan kanssa. Sieltä löytyy chattikin, ei tartte lähtee soittaa kellekään tai odottaa sähköpostivastausta.
Telia sucks, ja kaikki muutkin puhelin ja viihdepakettitarjoajat.
Telia vielä enemmän jos niiltä ei löydy sopimuksista eriteltynä eri palveluista netistä. Eli pitää ostaa sika säkissä.
https://www.telia.fi/asiakastuki/yhteystiedot?intcmp=footer-asiakaspalv…
Käy täällä kyselemässä ja reklamoi sinne.
Mitä sinulle on nyt pakkomyyty kahden vuoden määräaikaisena?
Ilmoitat että olet työtön ja sinun on pakko irtisanoa sopimus. Siinähän nikottelevat.
Vierailija kirjoitti:
Vetoa johonkin näistä syistä niin saat määräaikaisen loppumaan. Voi tietysti ehkä joutua maksamaan jonkinlaisen lopetusmaksun.
”Määräaikaista sopimusta ei voi irtisanoa päättymään kesken sopimuskauden. Asiakkaalla on kuitenkin oikeus irtisanoa määräaikainen sopimus päättymään kahden (2) viikon kuluttua irtisanomisesta, jos hän on joutunut mak- suvaikeuksiin sairauden, työttömyyden tai vastaavan hänestä riippumattoman syyn takia, taikka jos sopimuksen pitäminen voimassa muun erityisen syyn takia on hänen kannaltaan kohtuutonta. Teleyrityksellä on oikeus saada takaisin kytkykaupan yhteydessä luovutettu päätelaite.”
Lisäksi muuta sellaiseen osoitteeseen jossa ei ole telia yhteyksiä, esim mökille niin on oikeus irtisanoa määräaikainen sopimus.
Siis jos sopparissasi on kohta että on aina kaksi vuotta voimassa, ilman että irtisanoo 1kk ennen voimassaoloa.
Lukekaa ne käyttöehdot ennen sopimusta. Ja muistakaa irtisanoa 14 pv kuluessa jos puhelimitse myytiin.
Turhaa hapatusta. Jos itse on mennyt tyhmyyksissään tekemään määräaikaisen sopimuksen, niin siitä pääsee irti maksamalla sen hinnan mitä normaali sopimus olisi maksanut.
Muutama kymppi voi tulla sopimussakkoa.
Näin sanoo laki.
Zinkkiz
Kyllä ne sopimusehdot ja irtisanominen selviää helpommin soittamalla sinne Teliaan kuin ihmettelemällä vauvapalstalla.