Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi lähes jokainen nainen sanoo näyttävänsä ikäistään nuoremmalta?

Vierailija
03.01.2019 |

Oletteko huomanneet saman ilmiön? Kehutaan, kun kysytään papereita, tai arvostellaan, kuinka muut ympärillä ovat niin vanhentuneita. Vaikka tosiasiassa valtaosa naisista näyttää hyvinkin ikäiseltään. Ollaan vain eri näköisiä kaikki.

Kommentit (172)

Vierailija
1/172 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulle on moni muu sanonu niin, en itse ole sanonut näyttäväni nuoremmalta.

Vierailija
2/172 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kaikkihan myös ovat keskimääräistä parempia auton ratissa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/172 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mulle yksi nainen sanonut näyttävän ikäistään vanhemmalta. 

Ilmeisesti tämä oli hyväksyttävä syy ottaa se, että onkin oikeasti nuorempi. Siinä on vain se ikävä juttu, että jos miehen mielestä nainen näyttää rupsahtaneelta, niin ei siinä se auta yhtään, että oikea ikä on vähemmän.

Zinkkiz

Vierailija
4/172 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On mulle yksi nainen sanonut näyttävän ikäistään vanhemmalta. 

Ilmeisesti tämä oli hyväksyttävä syy ottaa se, että onkin oikeasti nuorempi. Siinä on vain se ikävä juttu, että jos miehen mielestä nainen näyttää rupsahtaneelta, niin ei siinä se auta yhtään, että oikea ikä on vähemmän.

Zinkkiz

Ja miesten mielipide naisen iästä piti tähän vetäistä. Miksi?

Vierailija
5/172 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan samasta syystä kuin lähes jokainen mies pitää itseään ikäistään muoremman näköisenä.

Vierailija
6/172 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan sanonut tai olettanut niin mutta aina oletetaan n 5-10v nuoremmaksi. 30v:nä 3 lapsen äitinä luultiin vielä lasteni siskoksi kun vein lapsia lääkäriin.

Tuskin kaikki ihmiset sentään kohteliaisuuttaan sellaista sanoo?

Nyt kun en enää sävytä hiuksiani ja harmaat raidat näkyy saan kuulla olevani hyvin säilynyt ikäisekseni:) No, eipä mulla olekaan ryppyjä vielä ja kroppakin kuosissa. Ehkä se sitten hämää myös ikää arvioitaessa

Vierailija
7/172 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä niin sano. Kerron ikäni kun kysytään (49) ja lähestulkoon jokainen kysyjä on arvellut ikäni ihan poikkeuksetta 5-10 vuotta nuoremmaksi. Enkä nyt usko, että ihan jokainen näin sanoisi pelkästä kohteliaisuudesta. Kivaahan se on, mutta en minä sitä missään erikseen kuitenkaan mainosta.

Vierailija
8/172 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, nro 6 vastaus oli melkein identtinen omani kanssa :)

Nro 7

Vierailija
9/172 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen ei vanhene mieleltään yhtä nopeasti kuin kroppa.

Ainakaan minä en ole vanhentunut, peilistä ei näy se 25v, joka haaveilee välillä ihan hulluja, vaan 55v, joka muistuttaa Angela Merkkeliä.

Mutta kun ei katso peiliin unohtaa miltä näyttää kun näkee 30v komistuksen, onneksi on sen verran hidastunut että ehtii tajuta, halvattu tuohan on esikoisen ikäinen.

Vierailija
10/172 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset katkerot sieltä.

Vierailija
11/172 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole koskaan miettinyt tarkemmin, näytänkö ikäistäni nuoremmalta vai en. Mutta olen saanut kommentteja, että näytän 20-vuotiaalta, vaikka olen 28. Viime vuonna yrittivät myydä alle 16-vuotiaiden lippua bussissa. 

Vierailija
12/172 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan, koska kaikille sanotaan, että "ai oot 30! ei ikinä uskois! aattelisin että oot just 18, ehkä 20!" ihan kohteliaisuudesta.

Vierailija kirjoitti:

Siinä on vain se ikävä juttu, että jos miehen mielestä nainen näyttää rupsahtaneelta, niin ei siinä se auta yhtään, että oikea ikä on vähemmän.

Minä voin ihan rehellisesti sanoa näyttäväni ikäistäni vanhemmalta. Se ei varsinaisesti ole häirinnyt minua, mutta joskus tuntui vähän karulta, kun vähän vanhempi mies liehitteli minua pitkän aikaa ja ikäni käytyä ilmi yhtäkkiä lopettikin koko touhun. Ehkä hän mietti, että näyttääpä tuo akka varmasti kamalalta ollessaan lopulta sen ikäinen miksi hän minua kuvitteli.

Vierailija
13/172 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko huomanneet saman ilmiön? Kehutaan, kun kysytään papereita, tai arvostellaan, kuinka muut ympärillä ovat niin vanhentuneita. Vaikka tosiasiassa valtaosa naisista näyttää hyvinkin ikäiseltään. Ollaan vain eri näköisiä kaikki.

Jaa, itse taas en kehu mutta kaikki muut sanovat että näytän 10 v nuoremmalta.

T. 35v. nainen

Vierailija
14/172 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä (ehkä 1-2 krt vuodessa) kyllä näkee naisia, jotka näyttävät paljon ikäistään nuoremmilta. He ovat myös hyvin tietoisia itse tästä.

Minä kun täytin 50, niin työpaikalla ihmeteltiin. Sanoivat luulleensa minua nelikymppiseksi. Ihmettelin suuresti, koska itse ajattelen olevani suht ikäseni näköinen. (Sanon ”suht”, sillä ihmisen ikää on vaikea arvioida).

Mutta kun näin herttuatar Catherinesta otettuja kuvia, joissa hän ei hymyile, niin totean ihoni olevan paljon tätä kimmoisampi. Ei minulla naama roiku, vaikka harakanvarpaat onkin.

Eli ehkä kyse on aina siitä, mihin itseään vertaa?

Vierailija
15/172 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa mun tuntemista naisista on kyllä sitä mieltä, että ovat rupsahtaneet ennen aikojaan. Yksi sukulaisnainen tosin on sitä mieltä, että näyttää ikäistään nuoremmalta ja on myös käytökseltään nuorekas, vaikka on oikeasti nimenomaan kaikkea muuta. Tunnen myös yhden kolmevitosen naisen joka ihan oikeasti näyttää alaikäiseltä, mutta hänkin pitää sitä enemmän negatiivisena juttuna, erityisesti työelämässä.

Täällä palstallahan tosin kaikki naiset ilmoittavat näyttävänsä selkeästi ikäistään nuoremmilta :D

Vierailija
16/172 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mulle on moni muu sanonu niin, en itse ole sanonut näyttäväni nuoremmalta.

Tätä myös minulle on sanottu, mutta on sanottu myös, että näytän ikäiseltäni. Ja etenkin omasta mielestäni näytän ikäiseltäni - eikä se ole paha asia.

On hassua kuinka usein ajatellaan, että on rumaa näyttää ikäiseltään. Aina se vuosi-pari vähemmän olisi parempi. Hölmöä, sanon minä. Mielestäni kauneus on jotakin hienompaa kuin numero tai elämänmerkit kehossa. Ap

Vierailija
17/172 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on myös tyylistä. Joku on täysin rypytön, mutta tyyliltään tantta - jos kasvoja ja ihoa katsoo, niin onhan hän nuoren näköinen. Tyyli vanhentaa.

Sama toisin päin. Aira Samulinkin näyttää alle 90-vuotiaalta.

Vierailija
18/172 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehetkö ne ovat niitä, jotka suhtautuvat naisiin väheksyvästi, pahansuovasti ja ylimielisesti? Naisethan näitä ketjuja tehtailevat.

Menkää itseenne ja miettikää miten itse suhtaudutte muihin naisiin.

Vierailija
19/172 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehetkö ne ovat niitä, jotka suhtautuvat naisiin väheksyvästi, pahansuovasti ja ylimielisesti? Naisethan näitä ketjuja tehtailevat.

Menkää itseenne ja miettikää miten itse suhtaudutte muihin naisiin.

Ikävää, että oletat heti, että ketjun on tarkoitus lytätä tai väheksyä. Ei lainkaan. Aloitus oli pikemminkin huomio, minkä olen tehnyt ja asia, mitä hämmästelen. Ylipäätään se, miksi naisten elämä pyörii niin valtavasti numeroiden ympärillä, vaikka voitaisiin rehdisti olla sitä, mitä ollaan. Toki olisin voinut avata tätä ajattelua jo aloituksessa. Ap

Vierailija
20/172 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noinko paljon sua harmittaa oma naamas? Sääli. Se ei kuitenkaan ole muiden naisten syy.