Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sosionomin urapolku

Vierailija
02.01.2019 |

Olen kaksi vuotta sitten valmistunut sosionomi ja valmistumiseni jälkeen olen työskennellyt kahdessa eri työpaikassa vammaisalalla ja kummassakin työnkuva on ollut sama kuin lähihoitajalla. Kyllästyttää tehdä samaa työtä kuin lähihoitajat, sillä olenhan kouluttautunut sosionomiksi, en lähihoitajaksi.

Olen pohtinut, että haluaisin ehkä vaihtaa asiakasryhmää tai työllistyä sosiaaliohjaajaksi. Haluaisinkin tietää, onko täällä kenellekään kokemusta miten helppoa/vaikeaa asiakasryhmän vaihtaminen on? Työskentelen tällä hetkellä päivätyössä eikä paluu vuorotyöhön enää houkuttausi. Entä minkälaisella työkokemuksella sosiaaliohjaajaksi on työllistytty? Arveluttaa, onko oma kokemus asumisesta ja toimintakeskuksesta kuinka arvostettavaa sosiaaliohjaajaksi hakiessa. Yhtenä vaihtoehtona olen miettinyt kokeilla.onneani yhteishaussa ja pyrkiä uudelleen kouluun suorittamaan puuttuvat varhaiskasvatusopinnot, jotta voisin mahdollisesti työskennellä varhaiskasvatuksen opettajana.

Olisi mukava kuulla muiden sosionomien urapoluista ja erityisesti asiakasryhmän vaihtamisesta.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaaliohjaajien paikkoihin on reilusti ylitarjontaa, ainakin kasvukeskuksissa. Kokeile pienempää paikkakuntaa.

Vierailija
2/9 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sosionomeilla ole uraa. 😂😂😂😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä olen työskennellyt esimiehenä palveluasumisessa viimeiset 11 vuotta. Sitä ennen olin mm. projektityöntekijä ja kehitysvammaisten autetussa asuntolassa. Olen suorittanut johtamisen yamk-tutkinnon esimiestyön ohella. Ei tämä hohdokasta työtä ole, mutta jotainhan ihmisen on palkkansa eteen tehtävä.

Vierailija
4/9 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuosta syystä olen tyytyväinen, etten aikoinaan päässyt opiskelemaan sosionomiksi. Saa tehdä samaa hommaa kuin lähihoitajat.

Vierailija
5/9 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tuosta syystä olen tyytyväinen, etten aikoinaan päässyt opiskelemaan sosionomiksi. Saa tehdä samaa hommaa kuin lähihoitajat.

Itse lähdin nimenomaan sen takia sosionomiksi opiskelemaan ettei tarvitse lähihoitajan työtä enää tehdä ja sen jälkeen en ole tehnyt päivääkään lähihoitajan hommia. Aika paljon on sillä väliä että minkälaiseen työhön hakeutuu. 

Vierailija
6/9 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut vanhuspuolella,sen jälkeen aikuisten sosiaalista tukemista ja päihdetyötä.

Vierailija
7/9 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. lastensuojelulaitoksissa on pätevyysvaatimus ammattikorkeakoulu. Useissa paikoissa (esim. päihdeala) saattaa lähärit ja sosionomit tehdä samaa työtä. Toki palkassa on eroa se kolmisen sataa euroa. Ota selvää paikoista, sosionomin työmarkkinat on laajat. Tsemiä 🙂. Terv. Sosionomi + lähihoitaja

Ps. Lähihoitajan tutkinnosta on aina hyötyä, jos olet paikassa, jossa toteutetaan lääkehoitoa.

Vierailija
8/9 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain työharjoittelun kautta sosiaaliohjaajan paikan lastensuojelun avohuollossa, jossa olen työskennellyt pari vuotta. Nyt viimeisimmän vuoden kävin avoimen yliopiston kautta sosiaalityön aineopinnot ja jatkan töitä sosiaalityöntekijänä, ajatuksena opiskella työn ohella maisteriksi.

Tykkäsin kovasti tuosta ohjaajan työstä lastensuojelussa, ei ole lähihoitajan töihin verrattavissakaan! :)

Vierailija
9/9 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. lastensuojelulaitoksissa on pätevyysvaatimus ammattikorkeakoulu. Useissa paikoissa (esim. päihdeala) saattaa lähärit ja sosionomit tehdä samaa työtä. Toki palkassa on eroa se kolmisen sataa euroa. Ota selvää paikoista, sosionomin työmarkkinat on laajat. Tsemiä 🙂. Terv. Sosionomi + lähihoitaja

Ps. Lähihoitajan tutkinnosta on aina hyötyä, jos olet paikassa, jossa toteutetaan lääkehoitoa.

💪

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi