Passin hakeminen/nouto
Olen hakemassa uutta passia. Onko hakemus helppo täyttää? Eniten kuitenkin mietityttää se, että miten saan passin noudettua kun nykyinen passini on vanhentunut puolisen vuotta sitten. Voinko koskaan edes saada uutta passia?
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Keskustelun ap kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huolestunut kirjoitti:
Ei ole mahdollisuuta tuohon. Perheessä kaikilla muilla passi vanhentunut ja en millään viitsisi vaivata naapureitani.
Sitten sinä varmaan olet ilman passia. Soita poliisilaitokselle ja kysy ottavatko tunnistautumisen siellä vastaan.
Virka-aikana ei ole mahdollisuutta eikä aikaa tuollaiselle pelleilylle.
Oli niin v-mäinen vastaus, että eipä huvita enää neuvoa.
Joillakin on katso ihan oikeatkin töitä tehtävänä.
Vierailija kirjoitti:
Poikkeustapauksissa passin nouto onnistuu edelleen poliisilaitokseltakin. Mutta ethän sinä oikeasti ole passia hankkimassa, kunhan väniset. Ja olet tehnyt tämän aloituksen ennenkin!
Mitä ihmettä horiset?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huolestunut kirjoitti:
Ei ole mahdollisuuta tuohon. Perheessä kaikilla muilla passi vanhentunut ja en millään viitsisi vaivata naapureitani.
Sitten sinä varmaan olet ilman passia. Soita poliisilaitokselle ja kysy ottavatko tunnistautumisen siellä vastaan.
Kyllä sinä suojatöistäsi hetken vapaata saat.
Hakemus on helppo täyttää, mutta passin hakeminen vaikeata. Helpointa olisi tehdä valtakirja jollekin tuttavallesi tai ärrän edessä hortoilevalle jolla on voimassaoleva passi.
Joku uuttera työtön voisi avata passinhakupalvelun. Printtaa valmiiksi nipun esitäytettyjä valtakirjoja, jotka täytetään ärrän edessä ja hakee passeja vaikkapa vitosen-kympin palvelumaksua vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huolestunut kirjoitti:
Monikossa. Vaikutat v-mäiseltä, eikä tämä vastaus nostanut osakkeitasi. Olin itse samassa tilanteessa ihan vähän aikaa sitten. Teen myös pitkää päivää, paperit oli menneet vanhaksi ja passin tilaus ja nouto sujui vaikeuksitta. Haluatko tietää, miten?
Jos menen huomenna poliisiasemalle, niin tehdäänkö siellä passihakemus ilman ajanvarausta. Huomisen olen lomalla joten se onnistuu.
Ei taida hakemuksen teko onnistua ilman ajanvarausta, eikä se sitä paitsi auta yhtään mitään. Vanha voimassaoleva passi tarvitaan siinä vaiheessa kun haet uuden vaikka olisi tehnyt hakemuksen poliisin lupatoimistossa.
Järjettömän joustamaton poliisiohje. Liekö edes laillinen? Hakijahan voisi tunnistautua ärrällä sillä uudella passillaan ja jos vielä löytyy joku ajokortti tai kelakortti jossa on sama nimi, niin miksi ei riitä?
Paljon suurempi riski se on kun kuka tahansa voi noutaa kenen tahansa passin takaistulla valtakirjalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huolestunut kirjoitti:
Toivottavasti ei ainakaan asiakaspalvelussa. Tai anna kun arvaan: verotoimistossa? Työkkärissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huolestunut kirjoitti:
Toivottavasti ei ainakaan asiakaspalvelussa. Tai anna kun arvaan: verotoimistossa? Työkkärissä?
Noup. Noi osaa kyllä lukea sääntöjä ja tarkkaan. Kerrohan, ap! Olen utelias tietämään, ketkä työkaverit saavat nauttia seurastasi.
Minä aion pian hakea henkilökorttia, kunhan ehdin hakemaan passikuvat, eikä minulla ole vanhentuneen passin ja ajokortin lisäksi mitään henkkareita. Miehelläni on, mutta helpointa on vain hakea kortti sitten poliisilaitokselta, kun se tulee.
Tämän aloittajan täytyy olla sama tyyppi joka teki sen "vuoden ajan pesemättömät hiukset" -aloituksen. Ihan samanlaisia vihamielisiä vastauksia neutraaleihin kommentteihin kuin siinä.
Kiitos asiallista vastauksista. Tämmöinen kikkailu ja pelleily säädösten kanssa ei ole mahdollista muualla kuin Suomessa. Hermo nousee pintaan kun säädösten asettajien toimintaa katselee.
Ai ei ole vai? Tämähän selkeä ja helppo homma. Suosittelen kokeilemaan rakennusluvan hakemista Espanjassa. Sitten aletaan puhumaan ihan oikeasta kikkailusta ja pelleilystä, suomeksi byrokratiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huolestunut kirjoitti:
Noup. Noi osaa kyllä lukea sääntöjä ja tarkkaan. Kerrohan, ap! Olen utelias tietämään, ketkä työkaverit saavat nauttia seurastasi.
Olen yrittäjä. Minun firmassa ei vittuilla. Pihalle lentää ja hyvin äkkiä sinunlaiset av-mammat.
Poikkeustapauksissa passin nouto onnistuu edelleen poliisilaitokseltakin. Mutta ethän sinä oikeasti ole passia hankkimassa, kunhan väniset. Ja olet tehnyt tämän aloituksen ennenkin!