Miksi mies punastuu ja menee "vaikeaksi" nähdessään puolitutun naisen?
No niin arvon palstalaiset ja mieluiten miehet, nyt tarvitaan apuja.
Olen tuntenut erään ikäiseni eli nelikymppisen miehen jo jonkin aikaa työni kautta. Työskentelimme aiemmin samassa yrityksessä, mutta eri osastoilla. Teimme satunnaisesti yhdessä töitä samoissa projekteissa. Emme ole olleet siviilielämässä missään tekemisissä. Kaikki työkuviot sujuivat hyvin, omasimme samantyylisen ajattelumaailman. Sanottakoon vielä että sekä minä että tuo mies olemme naimisissa ja perheellisiä. Meillä ei ole ollut koskaan mitään vipinää tietääkseni, mutta mies on kyllä tosi komea ja jos olisimme sinkkuja niin pyytäisin treffeille.
Vaihdoin jokin aika sitten työpaikkaa. Tapasin tuon miehen täysin sattumalta juna-asemalla, kun olin lähdössä työmatkalle. Ilmeisesti hänkin oli lähdössä työmatkalle, hän oli siellä yksin. Huomatessani miehen asemalla moikkasin häntä tuttavallisesti ja meinasin mennä kysymään kuulumisia tyyliin "mitä kuuluu, kaunis ilma tänään", mutta en tehnytkään niin. Syynä tähän oli, että kun mies huomasi minut niin hän meni kasvoiltaan tulipunaiseksi ja alkoi katselemaan kengänkärkiään eli meni tosi "vaikean" näköiseksi. En ymmärrä miksi? Hän ei koskaan käyttäytynyt näin ollessamme samassa työpaikassa.
Kun olimme töissä samassa firmassa yhteistyömme sujui kitkattomasti ja kävimme monesti myös samalla porukalla lounaalla sekä firman juhlissa. En tietääkseni ole suututtanut häntä mitenkään, joten sekään ei selitä hänen erikoista käytöstään asemalla.
Miksi mies käyttäytyi asemalla erikoisesti? Punastui ja ei tiennyt mihin katsoisi, pyrki katsomaan miusta poispäin. Mitä mieltä olette?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai mies on ollut salaa umpirakastunut sinuun! Nyt aloitatte ihanan ja salaisen salasuhteen. Vai minkä vastauksen halusit itsetuntoa kohottaaksesi?
"Salaisen salasuhteen" 🤣
Ap:han nyt ihan selvästi joko provoaa tai esittää, ettei itse muka epäilisi miehen olevan ihastunut.
Sinähän se oikea Sherlock olet! Myötähäpeä iski...
Tunne rauhassa myötähäpeää, se on ihan inhimillinen tunne. Miksi vain tietyt ihmiset saavat olla ilkeitä ja naureskella muiden tyhmille jutuille? Salainen salasuhde oli aika paha moka ihmiseltä, joka vastaa noin ylimielisesti jollekin, joka ei ole mitään pahaa sanonut.
Vierailija kirjoitti:
Hän ei ollu juttelutuulella eikä halunnu jutella - varsinkaan sun kanssas. Ja on varattu.
Mitä se siihen kuuluu onko varattu?! Varattukin saa jutella kenen kanssa tahtoo ja mennä vaikka kahville.
Kiusaajien joukko taas kokoontuu.
Onhan tällaiset aloitukset vähän ärsyttäviä, mutta miksi niistä pitää alkaa ilkeäksi, kun aloittaja ei ole mitään pahaa sanonut?
Hyeenana kimppuun vaan, kun joku osoittaa heikkoutensa.
Hän voi olla ihastunut mutta ilmeisesti ainakin itsetunnoltaan hauras sosiaalisissa tilanteissa. Pitäisin jotenkin herkkänä tyyppinä jos ylipäätään punastelee, eli ei ole sinut itsensä kanssa.
Älä kuvittele mitään, hän ei luota sinuun.
Vierailija kirjoitti:
Ne on muhinoinut....
Pelkän otsikon lukijat ovat näköjään todellisuutta, luulin ettei kukaan ole niin tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän ei ollu juttelutuulella eikä halunnu jutella - varsinkaan sun kanssas. Ja on varattu.
Mitä se siihen kuuluu onko varattu?! Varattukin saa jutella kenen kanssa tahtoo ja mennä vaikka kahville.
Ei varattu nainen voi miesten kanssa keskustella,se on paheksuttavaa ja jopa rangaistavaa useimmissa kulttuureissa.
Jos ei se tunnistanutkaan sinua ns. Vaatteet päällä, ja mietti että mistähän tuo hänet tuntee ja onkohan sitä tullut taas kännissä hölmöiltyä...
Oliko puhunut sinusta pahaa.
Älä luule itsestäsi liikoja.
Aivan normaalia suomalaisen ihmisen käytöstä, kun ei me vaan osata smalltalkata!
Itse menen aina ihan paniikkiin kun nään jonkun tutun, siksi en kaupoissa tykkää pyöriä ellen ole eri paikkakunnalla.
Introvertti erakko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa, mutta ei välttämättä halua. Siihenkin on oikeus.
Mä yleensä koitan häivyttää itseni taka-alalle jos tapaan työpaikkani ulkopuolella kollegani. Olkoon mitenkä hyvä kollega tahansa, en halua mitään kanssakäymistä työkavereitten kanssa työpaikkani ulkopuolella.