Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rasittavaa saada jätetyn ihmisen status

Vierailija
02.01.2019 |

Ärsyttää saada tutuilta ja puolitutuilta sellainen jätetty-status. Eli kun suhde oli ohi, olin täynnä virtaa saada sosiaalista elämää ja laajentaa elinpiiriä. Uusia harrastuksia ja uusia tuttuja ja kavereita. Nyt kuitenkin huomaan, että statukseni rajoittaa tuota tutustumista. Tosi nopeasti joutuu avaamaan omaa elämäntilannettaan ja se jotenkin kuulostaa helposti surullisemmalta kuin onkaan. Olen ihan tyytyväinen että erottiin, vaikkei se minun aloitteesta tullutkaan.
Onneksi monille olen kertonut avoimesti millainen se suhde oli ja mitä ongelmia siinä oli. Enkä koe mitään häpeää.
Mutta ihan jo työpaikallakin on niin paljon ihmisiä, joiden silmissä saatan olla jotenkin huonompi. Tiedän että tämä koskee vain osaa ihmisistä, mutta ärsyttävää silti.
Uusiin ihmisiin tutustumisessa tämä aiheuttaa eniten lukkoja. Elämä on väliaikaisesti tässä jamassa ja siitä ei vaan tunnu hyvältä puhua tuntemattomille.
Muilla vastaavia kokemuksia?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisin että on kuitenkin ihan yleistä kokea näin? Ap

Vierailija
2/8 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä muuta turise, voin kuvitella tilanteesi. Oma suhteeni päättyi kyllä omasta tahdostani, koska mies petti, mutta koen silti tulleeni jätetyksi - tekihän mies valintansa, vaikka kovasti olisi vielä halunnut jatkaa yhdessä. Tietysti pettäminen tuntui pahalta, mutta oli vapauttava olo voida ihan oikeasta syystä lähteä suhteesta, jossa oli moni muu asia ollut pielessä jo pitkään.

Silti se petetyn leima tuntuu leijuvan ylläni, ihmiset säälivät minua minua. Minusta ei tunnu yhtään säälittävältä, mutta ihmisten asenne suututtaa. Ennemminkin koin itseni hurjan rohkeaksi ja itsenäiseksi, kun miehen vakuutteluista ja anteeksipyynnöistä huolimatta keräsin kimpsuni ja lähdin, ja aloitin ihan oman onnellisen elämäni. Muille se ei vain näyttäydy niin, edelleenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, tuttua on :D muistan sen säälittelyn ja voivottelun määrän vieläkin kuin eilisen, vaikka sekin suhde oli jo niin kriisiytynyt ja finaalissa minunkin puoleltani, että itselleni oli se ja sama kumpi naulasi arkun kun helpotus se oli minulle jätetylle osapuolellekkin. Ihmiset nyt vaan ovat niin mustavalkoisia näissä asioissa, eivätkä näe tai tiedäkkään kokonaiskuvaa taustoineen. Tästä johtunee monella se reaktio rynnätä etsimään heti ”laastari” että olisi taas edes joku siinä, että välttyisi selittelyiltä, mutta itseä ei moinen kiinnostanut, vaan päätin jättää muiden käsitykset omaan arvoonsa, ja valita pitkäaikaisen sinkkuuden. Älä välitä, on siis neuvoni.

Vierailija
4/8 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vaan sääli, että omassakin tapauksessa minä olen se jonka elämällä on positiivinen suunta ja aika hyvä tulevaisuus. Minut jättänyt exä taas on aika surullisessa elämäntilanteessa. Mutta eivät ihmiset tätä voi tietää. Arvaavat asioiden olevan toisinpäin ja juuri siksi ärsyttääkin. Ap

Vierailija
5/8 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin aloittajaa, mutta toisaalta ihmettelen, että oliko teillä exän kanssa paljon yhteisiä tuttavia? Eihän sinun tarvitse tutuille, kavereille ja etenkään työkavereille avata sitä kuka jätti ja kenet. 

Vierailija
6/8 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän hyvin aloittajaa, mutta toisaalta ihmettelen, että oliko teillä exän kanssa paljon yhteisiä tuttavia? Eihän sinun tarvitse tutuille, kavereille ja etenkään työkavereille avata sitä kuka jätti ja kenet. 

Sehän tässä on se juttu kun työkavereille en kerro yksityiskohtia, paitsi niille ketkä on läheisiä. Muut tekevät itse omat johtopäätöksensä oman päänsä sisällä ja juuri se ärsyttää kun ne ei voisi arvatakaan koko totuutta. Se kuitenkin vaikuttaa omaan hyvinvointiin. En halua kokea olevani muiden silmissä jotenkin huono tai epäonnistunut ihminen. Ap

Vierailija
7/8 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän tässä on se juttu kun työkavereille en kerro yksityiskohtia, paitsi niille ketkä on läheisiä. Muut tekevät itse omat johtopäätöksensä oman päänsä sisällä ja juuri se ärsyttää kun ne ei voisi arvatakaan koko totuutta. Se kuitenkin vaikuttaa omaan hyvinvointiin. En halua kokea olevani muiden silmissä jotenkin huono tai epäonnistunut ihminen. Ap

Miksi välität mitä muut ajattelee noin paljon?? eihän sillä ole mitään merkitystä. jatkat omaa elämää ja unohdat muut, kohta huomaat ettei ketään muutakaan kiinnosta koko juttu (jos oikeasti kiinnostaa nytkään muuten kuin kohteliasuudesta jos erosi on tuore). 

Vierailija
8/8 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi välität mitä muut ajattelee noin paljon?? eihän sillä ole mitään merkitystä. jatkat omaa elämää ja unohdat muut, kohta huomaat ettei ketään muutakaan kiinnosta koko juttu (jos oikeasti kiinnostaa nytkään muuten kuin kohteliasuudesta jos erosi on tuore). 

Tietenkään muiden mielipiteet töissä eivät ole tässä se suurin murhe. Ärsyttävintä on se, että minulla oli tarkoitus tutustua uusiin ihmisiin, aloittaa uusi elämä ja tehdä se vauhdikkaasti, mutta tämä ero tuntuu jarruttavan muihin tutustumista. En halua tutustua kuin hyvin muodollisesti koska muuten tämä elämäntilanne ja sen muutos tulee heti puheeksi. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi