Miten säilyttää sisäinen rauha tässä hullussa maailmassa?
Kommentit (30)
Minäkin olen lopettanut uutisten lukemisen ja luen vain sellaista, josta tulee hyvä olo. Maailma pyörii radallaan, vaikka minä en kaikkea tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Anna Jeesuksen tulla elämääsi.
Annoin sen jo tulla kasvoilleni
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa käydä seuroissa.
Jumalan terve perkele
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on niin,että ihmisellä joko on sisäinen rauha tai ei.Olosuhteet ovat aivan samat puolisolla ja itselläni.Kaunis koti rauhallisella paikalla kaupungin liepeillä. Ympärillä on upea luonto.
Olemme jo iäkkäitä,luen lehdet netistä,olen kartalla maailman päivittäisistä normitapahtumista ,mutta en seuraa negatiivisia jatkuvia tapahtumia ,enkä mieti niitä. Emme ole facbookissa tms.
Minua ei ahdista mikään ,on rauha sydämessä ja puoliso on aina ahdistunut ja hänellä on jatkuvasti ongelma jostakin asiasta- ollut aina.
Sisäinen rauha on juurikin siksi sisäinen rauha,että se tulee ihmisen sisältä. Se ei ole riippuvainen ulkoisista olosuhteista.
Helppohan se on olla onnellinen ja rauhallinen, jos kaikki menee hyvin. Sisäinen rauha on kuitenkin mielestäni ennenkaikkea henkisen kasvun ja kipuilun seurauksena syntynyt ajattelutapa,jota testataan juurikin vastoinkäymisten edessä. Se että osaa suhtautua oikein asioihin ja elämäntapahtumiin,sekä löytää ne juuri oman itsen mielenterveyttä tekijät tuo rauhaa. Täytyy osata pitää huolta mielenterveydestään.
Tietenkin sisäiseen rauhaan vaikuttaa myös ulkoiset tekijät! Jos liikut kokoajan negatiivisessa ympäristössä, sisäinen rauhasi häiriintyy. Siksi täytyy tuntea itsensä ja omat tarpeensa, jotta osaa valita ympäristönsä oikein. Silloin sisäinen rauha ja positiivisuus ruokkii ulkoista ympäristöä, ja päinvastoin.
Oon tietyllä tavalla kovettanut itseni enkä enää välitä kaikista maailman kauheuksista. Oli vaikeaa tehdä tällainen päätös, koska välitän paljonkin hädänalaisista, mutta tieto lisäsi hirveästi tuskaa. Mulla jää oma elämä elämättä, jos mietin liikaa naisten silpomista, eläinten riistoa, perheväkivaltaa, ilmastonmuutosta jne.
Välttelen uutisia, en ole enää Twitterissä, en seuraa politiikkaa kuin sen mitä on pakko. Feissarit ja rahaa keräävät järjestöt ohitan enempää ajattelematta. Olen tehnyt osani toimimalla monissa eri hyväntekeväisyysjärjestöissä yli kymmenen vuotta. Omatunto on melko puhdas.
Tuntuu, että jotkut ovat luonnostaan tosi herkkiä ja kokevat elämän jotenkin syvemmin kuin toiset.
Toiset taas ovat ns. karkeampia ja esim. iltapäivä-lehtien lööpit eivät juurikaan vaikuta heihin.
Vierailija kirjoitti:
Olemalla mahdollisimman vähän netissä ja somessa. Minä olen tehnyt tämmöisiä muutoksia elämään: lähdin facesta ja instasta, lopetimme kaikki sanomalehdet, en käy netissäkään lukemassa niitä enkä varsinkaan ip-lehtiä ja muuta roskaa. En katso telkkaria. Radiota kuuntelen, mutta en mitään hömppäkanavia, lähinnä yle ykköstä.
Käyn kaupassa silloin kun tiedän, että siellä on vähiten porukkaa (täällä vaikuttaa olevan tiistai- ja torstaiaamut sellaisia), vältän isoja kauppoja, kuten prismaa ja cittaria. Ostan mahdollisimman vähän mitään ja varsinkaan uutena. Vältän minulle "turhien" ihmisten kanssa ajan viettämistä, eli niiden, jotka hölöttävät lähinnä itsestään, telkkariohjelmista, roskalehtien jutuista, julkkiksista yms. Sen sijaan olen niiden kanssa, jotka ovat mielenkiintoisia, usein nämä ihmiset ovat vanhoja.
Vietän vapaa-aikaani mieluummin metsässä kuin kaupungilla. Luen paljon, opettelen käsitöitä, laitan ruokaa, hoidan puutarhaa, sienestän ja marjastan. Haaveena on muuttaa maalle, ei kuitenkaan kauas korpeen, vaan sellaiseen paikkaan, että kävelymatkan päässä on kauppa ja kirjasto, muuta en juuri kaipaa.
Vielä pitäisi päästä eroon tästä palstasta. Se on työn alla ja olen jo vähentänyt täällä käymistäni yli puolella. Ennen kävin joka päivä ja useastikin, nyt vain pari-kolme kertaa viikossa.
Älä ihmeessä jätä palstaa kun palstalla nimenomaan tarvitaan älyä, kuria ja järjestystä tämän älyttömyyden seassa. Tolkun ihmisiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olemalla mahdollisimman vähän netissä ja somessa. Minä olen tehnyt tämmöisiä muutoksia elämään: lähdin facesta ja instasta, lopetimme kaikki sanomalehdet, en käy netissäkään lukemassa niitä enkä varsinkaan ip-lehtiä ja muuta roskaa. En katso telkkaria. Radiota kuuntelen, mutta en mitään hömppäkanavia, lähinnä yle ykköstä.
Käyn kaupassa silloin kun tiedän, että siellä on vähiten porukkaa (täällä vaikuttaa olevan tiistai- ja torstaiaamut sellaisia), vältän isoja kauppoja, kuten prismaa ja cittaria. Ostan mahdollisimman vähän mitään ja varsinkaan uutena. Vältän minulle "turhien" ihmisten kanssa ajan viettämistä, eli niiden, jotka hölöttävät lähinnä itsestään, telkkariohjelmista, roskalehtien jutuista, julkkiksista yms. Sen sijaan olen niiden kanssa, jotka ovat mielenkiintoisia, usein nämä ihmiset ovat vanhoja.
Vietän vapaa-aikaani mieluummin metsässä kuin kaupungilla. Luen paljon, opettelen käsitöitä, laitan ruokaa, hoidan puutarhaa, sienestän ja marjastan. Haaveena on muuttaa maalle, ei kuitenkaan kauas korpeen, vaan sellaiseen paikkaan, että kävelymatkan päässä on kauppa ja kirjasto, muuta en juuri kaipaa.
Vielä pitäisi päästä eroon tästä palstasta. Se on työn alla ja olen jo vähentänyt täällä käymistäni yli puolella. Ennen kävin joka päivä ja useastikin, nyt vain pari-kolme kertaa viikossa.
Älä ihmeessä jätä palstaa kun palstalla nimenomaan tarvitaan älyä, kuria ja järjestystä tämän älyttömyyden seassa. Tolkun ihmisiä!
Olen samaa mieltä!!!!
Tulemalla itekin hulluksi