Työpaikkakiusaaminen ja työhaastattelu uuteen paikkaan
Jos olette vaihtamassa/ olette vaihtaneet työpaikkaa työpaikkakiusaamisen vuoksi niin mitä vastaatte työpaikkahaastattelussa kysymykseen "Miksi haluat vaihtaa työpaikkaa?" Liian rehellisesti tuohon ei kannattane vastata...
Kommentit (11)
Työpaikkakiusaaminen on ihan ookoo, jos se kiusattava on ns mulkku ja aloittanut itse. Opetuksen antaminen ei ole väärin
Ei sitä kannata ehkä mainita. Jostain syystä aina ajatellaan että kiusaamisen takia työpaikkaa vaihtava olisi se syypää siihen kiusaamiseen. Mutta jos olet isossa firmassa niin helpompi olisi pyytää siirtoa muihin tehtäviin.
Vierailija kirjoitti:
Työpaikkakiusaaminen on ihan ookoo, jos se kiusattava on ns mulkku ja aloittanut itse. Opetuksen antaminen ei ole väärin
Onko koulukiusaaminenkin mielestäsi ok, jos kiusattava on vaikka köyhemmästä perheestä? Ja sellainenhan toisten lasten mielestä on, jos ei käytä merkkivaatteita, ei omista viimeisintä ja kalleinta iPhonea ja jos lapsen perheellä ei ole varaa tehdä ulkomaanmatkoja.
Ap vastaa: sepä se, kun firma on pieni eikä siirtomahdollisuutta ole :( Harmittaa kun työkaverit ja työ muutenovat kuitenkin mukavia - lukuunottamatta tätä kiusaajaa, joka sattuu olemaan myös esinaiseni. Olen kertonut esinaiseni käytöksestä firman johtajalle, mutta se vain pahensi tilannetta. Ainoa keino säilyä jotenkin täysijärkisenä on vaihtaa työpaikkaa.
Työpaikkakiusaamista en mainitsisi, mutta tosiaan "etsit uusia haasteita, uutta näkökulmaa, haluat muutosta tai etsit työtä, jossa on mahdollisuudet edetä uralla"
Onhan noita vaihtoehtoja.
Uudet työtehtävät (jos ei ihan identtiset hommat). Kiinnostava firma. Työpaikan sijainti (vaikka voihan sekin aina muuttua).
Vierailija kirjoitti:
Perustele millä tavalla " Mulkku"?!
Opetuksen antaminen on lapsellista käytöstä aikuiselta, noissa tilanteissa pitäisi pystyä keskustelemaan kypsästi eikä alentua lapsen tasolle. Kiusaaminen ei ole koskaan hyväksyttävää eikä aikuismaista käytöstä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko koulukiusaaminenkin mielestäsi ok, jos kiusattava on vaikka köyhemmästä perheestä? Ja sellainenhan toisten lasten mielestä on, jos ei käytä merkkivaatteita, ei omista viimeisintä ja kalleinta iPhonea ja jos lapsen perheellä ei ole varaa tehdä ulkomaanmatkoja.
Kyseletpä tyhmiä.
Koulukiusaaminen on kaikissa muodoissaan väärin.
Sen sijaan vittumaista työkaveria pitääkin kiusata, kunnes se oppii olemaan.
Näin olen tehnyt aina. Ja mukavia työkavereita on heistä koulutuksen jälkeen tullutkin
En ottaisi meille töihin ketään, joka kertoo työpaikkakiusaamisen syyksi vaihtaa vakanssia. Jostain syystä moni kiusattu löytää uuden kiusaajan.
No miten olisi ihan perus, että etsii uusia tuulia työurallaan?