Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voi putkiremontti maksaa 1000€/m2, onko se kusetusta oikeasti?

Vierailija
01.01.2019 |

Tiedän, että ihan "normaali hinta". Mutta mikä helvetti siinä maksaa vai onko siihen nyt vaan tyydytty, että näin paljon se maksaa ja remppafirmat käärii hillot ja hykertelee kun taloyhtiöt maksavat mitä pyydetään.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok-talossa maksaa noin 3000-6000 per 180 neliöö. Että ilman muuta joku vetää välistä.

Vierailija
22/49 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis häh, maksaako ne talon asukkaat tuon omista rahoistaan? :O Oon aina luullut, että taloyhtiö jotenkin maksa. Ja siis tarkoittaako se sitä, että jos mun asunto olisi vaikka 60 neliöö, niin maksaisin 60000 siitä putkirempasta?? Siis eihän se noin voi olla? Entäs jos siihen ei ole varaa? Sori jos olen tyhmä, oon aina asunut vuokralla kun omillani olen ollut.

Asuntojen (osakkeiden) omistavat muodostavat sen taloyhtiön, eli kyllä, taloyhtiö maksaa, mutta käytännössä se tarkoittaa, että asuntojen omistajat maksavat. Jos on vuokralla, niin sitten ei tietenkään tule maksua, mutta todennäköisesti vuokran nousee...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok-talossa maksaa noin 3000-6000 per 180 neliöö. Että ilman muuta joku vetää välistä.

Ok-talossaei ole kellaritiloja, rappukäytäviä yms., jotka myös remontoidaan. Toki hinta jää silti alemmaksi, koska kyllähän ok-talon rakentaminenkin on halvempaa kuin kerrostalon.

Vierailija
24/49 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omakotitalossa onkin pikkasen helpompi vetää pintavetona röörit ja piikkauskoneen voi jättää kotio.

Vierailija
25/49 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis häh, maksaako ne talon asukkaat tuon omista rahoistaan? :O Oon aina luullut, että taloyhtiö jotenkin maksa. Ja siis tarkoittaako se sitä, että jos mun asunto olisi vaikka 60 neliöö, niin maksaisin 60000 siitä putkirempasta?? Siis eihän se noin voi olla? Entäs jos siihen ei ole varaa? Sori jos olen tyhmä, oon aina asunut vuokralla kun omillani olen ollut.

Nämä on niitä, jotka maksavat satojatuhansia putkiremontoimattomasta vuokratontilla sijaitsevasta 70-luvun neukkukuutiosta... Todellisuudessa tällaisen asunnon arvo on negatiivinen.

Vierailija
26/49 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, maksaa vanhoissa taloissa, jossa jokainen asunto on erilainen. Halvempaa elementtitaloissa, jossa talojen pohja toistuu joka asunnossa.

Joku vetää välistä. Joka välissä vähäsen. Ei siis pelkkä remppafirma, vaan ihan rautakaupasta lähtien. Ja valtio viimeisenä sosiaalikujen muodossa.

Olet väärässä Kyllä se valtio on kuule ihan joka välissä oman siivunsa nappaamassa.

Toki, valtio vie verot jo materiaalista. Mutta seuraan sivusta yhden remonttifirman kulurakennetta. Firma pärjää, mutta ei rikastu. Sen verran paljon sairauspoissaolot maksavat.

Vierailija
27/49 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo putkien pinta-ala vai mikä?

Asunnon neliö

Eihän siinä ole mitään järkeä. Vain putkilla pitäisi olla merkitystä hintaan. Neliöistä pitäisi antaa alennusta koska silloin mahtuu paremmin työskentelemään.

Asunnon neliöiden mukaan kuitenkin hinnoitellaan.

Voiko osan asunnosta poistaa väliaikaisesti asumiskäytöstä ja saada siten putkirempan halvemmalla? Kaikkiin huoneisiin ei välttämättä mitään putkia tule.

Eiköhän se yhtiöjärjestyksen mukaan mene, kaikki maksaa vaikka pitäisit asunnon tyhjillään etkä haluais teettää mitään remonttia omaasi.

Sitä kutsutaan kommunismiksi.

Vierailija
28/49 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuntojen (osakkeiden) omistavat muodostavat sen taloyhtiön, eli kyllä, taloyhtiö maksaa, mutta käytännössä se tarkoittaa, että asuntojen omistajat maksavat. Jos on vuokralla, niin sitten ei tietenkään tule maksua, mutta todennäköisesti vuokran nousee...

Ahaa. Eli siis tuon 60 neliön asunnon rempan hinnaksi tulisi tuolla tonnilla se 60000? Täytyykö se siis kerralla maksaa, saako siihen lainaa? En taida ikinä voida muuttaa omistusasuntoon kun olen näin pihalla :D

Vierailija
29/49 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymykseen olisi voinut liittää tietoja kohteesta ja rempan laajuudesta. Ei tuohon voi ottaa kantaa.

Sama kun kysyisi:  "Miksi Mersu maksaa Xxxxxxx euroa ja Lada Xxxxx euroa?"

Vierailija
30/49 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Firma maksaa suuret sivukulut tarvikkeiden ja palkkojen lisäksi,vaikea sanoa mikä olisi kohtuuhinta.

Vierailija
31/49 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahaa. Eli siis tuon 60 neliön asunnon rempan hinnaksi tulisi tuolla tonnilla se 60000? Täytyykö se siis kerralla maksaa, saako siihen lainaa? En taida ikinä voida muuttaa omistusasuntoon kun olen näin pihalla :D

Juu, ei kannata.

Vierailija
32/49 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole varaa, maksat yhtiölainaa pois kuukausittain (ns. rahoitusvastike).

Yleensä taloyhtiö ottaa remonttia varten lainan. Yhtiön osakkaat voivat valita, maksavatko oman osuutensa remontin kuluista kerralla pois vai maksavatko kuukausittaista rahoitusvastiketta lainan lyhentämiseksi.

Ja huom: asukas ja osakas eivät ole välttämättä sama asia. Osakas omistaa asunnon hallintaan oikeuttavat taloyhtiön osakkeet. Asukas voi olla osakas, mutta asukas voi olla myös osakkaan vuokralainen.

Vierailija
33/49 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä ihan "normaalia" että vanhempaan taloon tehty putkiremppa kustantaa 1000 - 1500 eur neliöltä riippuen siitä mitä kaikkea kerralla tehdään. Omassa taloyhtiössä oli paljon pieniä kämppiä mihin piti suunnitella kylppärit uusiksi, yms yms. Varmasti remppafirmat vetävät maksimaalista voittoa itselleen. Toqisaalta taas myös se, että firmalla on kokemusta samantyyppisistä kohteista painaa vaakakupissa jonkin verran. Vanhoissa rakennuksissa yllätyksiä tulee varmasti vastaan.

Vierailija
34/49 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän, että ihan "normaali hinta". Mutta mikä helvetti siinä maksaa vai onko siihen nyt vaan tyydytty, että näin paljon se maksaa ja remppafirmat käärii hillot ja hykertelee kun taloyhtiöt maksavat mitä pyydetään.

Kusetusta on. Putket voi vetää seiniä pitkin pintavetona, ilman, että pitää koko talo purkaa ja piilottaa putket.

Vierailija
35/49 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä ihan "normaalia" että vanhempaan taloon tehty putkiremppa kustantaa 1000 - 1500 eur neliöltä riippuen siitä mitä kaikkea kerralla tehdään. Omassa taloyhtiössä oli paljon pieniä kämppiä mihin piti suunnitella kylppärit uusiksi, yms yms. Varmasti remppafirmat vetävät maksimaalista voittoa itselleen. Toqisaalta taas myös se, että firmalla on kokemusta samantyyppisistä kohteista painaa vaakakupissa jonkin verran. Vanhoissa rakennuksissa yllätyksiä tulee varmasti vastaan.

No 1500 on kyllä jo aivan jäätävää kusetusta, ei mikään normaali hinta edes pk-seudulla.

Vierailija
36/49 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ne putket ja putkitukset siinä maksa; se on yhteinen nimitys monelle eri osa-alueelle: purku, arkkitehti, suunnittelu, työnjohto, sähköfirma, maalausfirma, kaakeli, pintakäsittely, timpurit, hitsaajat, raudottajat, tavarat....... Se on summa.

Mies on putkimies ja mukana noissa hommissa.

Vierailija
37/49 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa

Pakkohan se on maksaa jos omistaa talosta asunnon.

No, ne tekee ne kaikkein kalleimmat rempat...rikkovat vanhat ja laittavat uudet.

Ihan hyvin voisi vetää uudet ulkoiset putket. Ne koteloiden ja siitä tulee sellainen 6cm korkea ja noin 25cm leveä muovinen kotelo lattiasta kattoon, missä ne uudet putket kulkee. Sellainen samanlainen kotelo kulkee myös rapussa. Se vaihtoehto on melkoisesti edullisempi. Ei tehdä uusia kaakeleita ym. vedetään vaan uudet putket.

Asuttiin joskus Suomen suurimmassa taloyhtiössä ja siellä veti arkkktehtitoimisto ja iso putkiremontti firma niin kölin alta koko taloyhtiön hallituksen ja ihmiset.

Että HUH.

Vierailija
38/49 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No 1500 on kyllä jo aivan jäätävää kusetusta, ei mikään normaali hinta edes pk-seudulla.

Siinä tehdään varmaan jo paljon muitakin korjauksia kuin pelkät putket.

Minun mieheni on rakennusmestari putkiremonteissa helsingissä ja pk-seudulla. En pistä päätäni pantiksi, mutta tällainen mielikuva on: Jos uusitaan sähköt ja vedetään kuitu- ja datakaapelit, niin hinta on vanhassa epäsymmetrisessä talossa 800-1000 e, ja symmetrisessä 70-luvun talossa 700-900 e. Kun kaikki tehdään kunnolla, ja kunnostetaan yleisten tilojen saunat ja rappukäytävät.

Jos sukitetaan, niin hinta on halvempi. Ja jälki huonompaa, eikä ole takuita, että talo on kunnossa vielä seuraavat 50 vuotta.

Vierailija
39/49 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa

Pakkohan se on maksaa jos omistaa talosta asunnon.

No, ne tekee ne kaikkein kalleimmat rempat...rikkovat vanhat ja laittavat uudet.

Ihan hyvin voisi vetää uudet ulkoiset putket. Ne koteloiden ja siitä tulee sellainen 6cm korkea ja noin 25cm leveä muovinen kotelo lattiasta kattoon, missä ne uudet putket kulkee. Sellainen samanlainen kotelo kulkee myös rapussa. Se vaihtoehto on melkoisesti edullisempi. Ei tehdä uusia kaakeleita ym. vedetään vaan uudet putket.

Asuttiin joskus Suomen suurimmassa taloyhtiössä ja siellä veti arkkktehtitoimisto ja iso putkiremontti firma niin kölin alta koko taloyhtiön hallituksen ja ihmiset.

Että HUH.

Hinta ei muodostu kaakeleista, vaan tekniikasta. Kotelot eivät ole merkittävästi halvemmat.

Vierailija
40/49 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok-talossa tekniikka on yksinkertaista. Yksi putki tulee jostain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan