Oletko hakenut/saanut töitä liittämättä CV:tä hakemukseen?
Onko se enää nykymaailmassa mahdollista? Tarkoitan tapauksia, joissa töitä ei haeta tutun (tutun) kautta ja suosituksin, vaan ihan ennalta vieraalta työnantajalta. Oma CV ei ole kovin kehuttava ja hävettää liittää sellainen hakemukseen...
Kommentit (14)
Enemmän hävettäisi ellen liittäisi mitään. Se on nimittäin niin itsestäänselvyys jo että ajattelisivat vain että unohdit sen etkä menisi jatkoon ellei kyseessä ole joku muuttopojan työ.
CV on helpoin ja näppärin tapa hakea töitä. Mitään hakemuskirjeitä en yleensä viitsi alkaa kirjoittaa, ellei ole joku aivan unelmatyöpaikka. Jos pelkkä CV ei riitä haastatteluun pääsyyn, niin en hae ko. työpaikkaa.
Vierailija kirjoitti:
CV on helpoin ja näppärin tapa hakea töitä. Mitään hakemuskirjeitä en yleensä viitsi alkaa kirjoittaa, ellei ole joku aivan unelmatyöpaikka. Jos pelkkä CV ei riitä haastatteluun pääsyyn, niin en hae ko. työpaikkaa.
Varmasti tuo on silloin näppärää, jos on luonut selkeän uran. Silloin cv on kattava ja looginen. Monilla ei etenkään nykyään noin ole.
Olen, useasti. En hae työpaikkaan mihin vaaditaan cv. Aina olen töitä halutessani saanut.
Olen. Tarjottiin työtä jota en ollut edes hakenut.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän hävettäisi ellen liittäisi mitään. Se on nimittäin niin itsestäänselvyys jo että ajattelisivat vain että unohdit sen etkä menisi jatkoon ellei kyseessä ole joku muuttopojan työ.
Noh, jollei CV ole "kunnossa", niin todennäköisesti haetaan noita muuttopojan töitä...
Minä en koskaan liittänyt mitään seeveitä ja aina pääsin töihin, minne halusinkin!
työnhakija 1945 kirjoitti:
Minä en koskaan liittänyt mitään seeveitä ja aina pääsin töihin, minne halusinkin!
Anna kun arvaan: Ja jos työ ei miellyttänyt, niin sitten mentiin naapurifirmaan!!1!
Olen yhden työpaikan saanut sähköpostilla! Ei siis mitään liitteitä työhakemusta cvtä tms. Pelkkä sähköposti viesti vain 😁 soitettiin ja kutsuttiin haastatteluun ja sain paikan.
Kunnan töihin on yleensä oma hakulomake, johon ei saa cv:aa liitettyä. Tällaisia olen hakenut ja tullut valituksi. Toki työhistoriaa siinäkin kysellään.
Nyt olen asemassa, jossa itsekin rekrytoin. Työkokemuksella on iso merkitys haastatteluun kutsuttaessa. Rekrytoin asiantuntijoita.
Jos ei ole mitään todella relevanttia, mitä laittaa mukaan, niin miksi laittaa mitään? Ei se työnantaja mitään ylimääräisiä sävellyksiä jaksa lukea. Aika on rahaa.
Jotenkin viime vuosina on tullut sellainen vaikutelma, että osa joukosta kuvittelee, että sinne työpaikkaan vaan kävellään, kun jaksaa säveltää tarpeeksi pitkän tekstin, ja laittaa mukaan kaikenlaiset työpaikat teini-iän kesätöistä lähtien. Tottakai pilkut ja pisteet pitää olla paikoillaan, ja kaikki muodollisuudet puhuttelutapoja myöten. Äidinkielenopettajan paikkaahan tässä haetaan, eiköstä joo?
Kas kun ei piirretä vielä niitä kukkasia, mitä näki joskus alakoulun kokeiden marginaaleissa. Jos ei ole CV:tä, niin ehkä parempi lähestymistapa on laskea palkkavaatimuksia reilusti niitä "uraohjuksia" pienemmäksi, pyrkiä korostamaan omaa harrastuneisuuttaan ja motivaatiota sekä vedota entisiin työtodistuksiin sekä tutkinnon arvosanoihin. Näillä voi paikata ainakin osan siitä, ettei ole sitä "urakehitystä".
Joo olen. Olin mökillä pitemmän pätkän kun huomasin työpaikkailmoituksen eikä mulla mitään läppäreitä ollut mukana. Kirjoittelin todella lyhyen hakemuksen puhelimella ja sain lopulta paikan.
Tietyissä olosuhteissa onnistuu. Sain itse työpaikkani kirjoittamatta hakemusta ollenkaan, koska olin puljussa opiskeluaikana harjoittelussa. Ilmaisin tuolloin kiinnostukseni kesätöihin, joihin pääsikin. Syksyn tullen soittelivat sitten sijaisuuksia tekemään pari kertaa, mikä puolestaan poiki heti valmistumisen jälkeen pidemmän sijaisuuden ja lopulta vakipaikan.
Tämä kikka vaatii tosin alan ja/tai työpaikan johon ei ole tunkua.
?