Onko kukaan täällä sairastunut rintasyöpään 20-30-vuotiaana?
Huomenna mammografiaan ja kuumottaa ihan liikaa :/
Oletko sinä sairastunut nuorella iällä? Kerro oma tarinasi.
(Tai jonkun tutun, mutta ei mielellään mitään siskonkumminkaima-juttuja)
Kommentit (42)
Onko kellään kokemusta aiheesta? :/
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei halua kommentoida?
Ei ole, eikä halua, ja sitä paitsi sen on vanhojen muijien sairaus yli viisikymppisten.
Mun kaverilla todettiin rintasyöpä kun oli raskaana 25-vuotiaana. Odotti esikoistaan. Ensin synnytti lapsen ja sitten alkoi hoidot. Selvisi ja nyt on jo 40 paremmalla puolella ja 2 lasta tuli lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei halua kommentoida?
Ei ole, eikä halua, ja sitä paitsi sen on vanhojen muijien sairaus yli viisikymppisten.
Itseasiassa ei ole. Suurin osa sairastuu vanhempana mutta myös moni nuorempi sairastuu. Olen lukenut jopa 18v sairastuneista!
Vierailija kirjoitti:
Mun kaverilla todettiin rintasyöpä kun oli raskaana 25-vuotiaana. Odotti esikoistaan. Ensin synnytti lapsen ja sitten alkoi hoidot. Selvisi ja nyt on jo 40 paremmalla puolella ja 2 lasta tuli lisää.
Lohdullista kuulla :) Itsellä ei ole lapsia joten sekin mahdollisuss surettaa, ettei niitä ehkä voi hankkia...
ap
Mulla on 20-30 vuotiaana ultrattu rinnat peräti kolme kertaa erinäisten kyhmyjen ja pattien vuoksi. Puhtaat paperit olen aina saanut! Kystia ja hormonien aiheuttamaa rintakudoksen paikallista turpoamista ollut vain :) joka kerta on jännittänyt aivan kamalasti, tsemppiä! Koeta muistaa että nuorella rintojen muutokset ja pahkurat ovat useimmiten vaarattomia ja normaalia hormonaalista toimintaa. Älä siis heittäydy epätoivoon ennen kuin jotain on oikeasti löytynyt!
Vierailija kirjoitti:
Mulla on 20-30 vuotiaana ultrattu rinnat peräti kolme kertaa erinäisten kyhmyjen ja pattien vuoksi. Puhtaat paperit olen aina saanut! Kystia ja hormonien aiheuttamaa rintakudoksen paikallista turpoamista ollut vain :) joka kerta on jännittänyt aivan kamalasti, tsemppiä! Koeta muistaa että nuorella rintojen muutokset ja pahkurat ovat useimmiten vaarattomia ja normaalia hormonaalista toimintaa. Älä siis heittäydy epätoivoon ennen kuin jotain on oikeasti löytynyt!
Mulla on kerran ultrattu mutta nyt pistettiin lähete myös mammoon. :/
Rintani ovat pienet, tiiviit ja yhtä möykkyä ylipäätään...
Yritän ajatella positiivisesti! Kiitos! :)
ap
Olen 33-v ja 2 kertaa mammografia tehty ja kolme kertaa ultrattu. Joka kerta ollut vaarattomia kystia tai rasvapatteja. Mutta tärkeää joka tapauksessa että tutkitaan huolella, ihan jo mielenterveytesi vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Olen 33-v ja 2 kertaa mammografia tehty ja kolme kertaa ultrattu. Joka kerta ollut vaarattomia kystia tai rasvapatteja. Mutta tärkeää joka tapauksessa että tutkitaan huolella, ihan jo mielenterveytesi vuoksi.
Toivotaan, että kyseessä on jotain vaaratonta. Olen vain ihan hermona. :/
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Hyvin se menee :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Hyvin se menee :)
Kiitos tuesta! :) Olen joutunut odottamaan tätä pitkään koska menin tällä kertaa yleiselle puolelle ja oli joulut yms. tässä välissä.
Olen vaan taitava liioittelemaan asioita päässäni... :( Suunnilleen miettinyt jo omat hautajaiseni valmiiksi...
ap
Olen sairastanut, mutta en halua täällä kertoa.
Kummia luuloja AV-mammoilla, että rintasyöpä ois joku vanhojen mummojen tauti.
Ei se ikää kysy keltään. Eikä sitäkään, sopiiko tulla!
On harvinaisempi nuoremmilla, mutta jo 30-vuotiaana alkaa porukkaa sairastua enemmänkin.
Myös miehiä sairastuu rintasyöpään.
Kellään teistä ei oo takuita, ettettekö jossain vaiheessa sairastuisi itsekin.
Aapeelle mielenrauhaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen sairastanut, mutta en halua täällä kertoa.
Kummia luuloja AV-mammoilla, että rintasyöpä ois joku vanhojen mummojen tauti.
Ei se ikää kysy keltään. Eikä sitäkään, sopiiko tulla!
On harvinaisempi nuoremmilla, mutta jo 30-vuotiaana alkaa porukkaa sairastua enemmänkin.Myös miehiä sairastuu rintasyöpään.
Kellään teistä ei oo takuita, ettettekö jossain vaiheessa sairastuisi itsekin.
Aapeelle mielenrauhaa.
Haluatko edes kertoa minkä ikäisenä? Ymmärrän täysin jos et halua.
On vaarallista hokea, että se on "mummujen tauti". Varmaan suurin osa kaikista syövistä tulee vanhoille ihmisille mutta eivät nuoretkaan ole turvassa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Ultraääni- ja mammografiatutkimukset täydentävät toisiaan ja niissä näkyy eri asioita. Helppo tietysti neuvoa ulkopuolisena, mutta yritä olla stressaamatta ennen kuin tilanteesi varmistuu.
Työkaverini oli ensimmäisen kerran sairastunut 25-vuotiaana. Tauti tuli takaisin ja hän kuoli lopulta 38-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Ultraääni- ja mammografiatutkimukset täydentävät toisiaan ja niissä näkyy eri asioita. Helppo tietysti neuvoa ulkopuolisena, mutta yritä olla stressaamatta ennen kuin tilanteesi varmistuu.
Juu yritän olla stressaamatta :)
Olen käsittänyt juu, että näkyy eri asioita mutta että tiivistä rintakudosta tutkiessa mammo on hyödytön? Saatan olla väärässäkin.
ap
up