Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävällä puhelin kiinni jo neljättä päivää!?

Alottaja
01.01.2019 |

Kuinka kauan olette pitäneet puhelimen suljettuna? Ystävällä ainakin ahistusta ja mahdollisesti myös velkoja. Voiko niiden takia pitää näin kauaa puhelinta kiinni? Sairaalassa ei ole ainakaan.

Kommentit (39)

21/39 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan pidä tarkoituksella puhelinta kiinni, vaan korkeintaan äänettömällä. Jotkut läheiseni saattavat pitää puhelinta vuorokaudenkin kiinni, jos haluavat vaikka nukkua päivällä. Neljä päivää on kyllä pitkä aika. Kyllä minäkin huolestuisin, jos tuo on epätavallista. Varmaan huomenna yrittäisin jotain muuta kautta ottaa yhteyden tai kysyisin asiasta joltain yhteiseltä ystävältä, jos sellaisia on.

Vierailija
22/39 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kysymykseen on vaikea vastata, kun ei ole prepaid-liittymää. Jos olisi, lataisin rahaa varmaan sitten, kun olisi tarve soittaa itse johonkin tai jos odottaisin tärkeää puhelua. Voisi mennä pitkäänkin. Minulla on työnantaja puhelin ja puhun kuukaudessa muutaman henkilökohtaisen puhelun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä puhelin päällä pysyy vaikka ei olisi rahaa ladata prepaid liittymään puheaikaa!

Vierailija
24/39 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos lähiomaisetkin on huolissaan, miksei kukaan mee sinne!?

Vierailija
25/39 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi siihen soittaa vaikka ei olisi ladannut lisää. Kiinni se on.

Vierailija
26/39 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakaia kirjoitti:

Kyllä puhelin päällä pysyy vaikka ei olisi rahaa ladata prepaid liittymään puheaikaa!

Onko tosiaan näin? Wikipediasta: ”Prepaid-liittymässä ei ole kuukausimaksuja, mutta liittymä pidetään aktiivisena säännöllisillä, operaattorista riippuen korkeintaan 6–12 kk välein tapahtuvilla latauksilla, joista aiheutuu vuotuinen vähimmäiskulu. ”

Ap:n kaverilla on ilmeisesti muutkin asiat hoitamatta tai sotkussa, normiliittymän kanssakin vaikeuksia kun maksuhäiriöitä?

Vierailija
27/39 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsilla on prepaidit ja niihin voi soittaa vaikkei olisi puheaikaakaan.

Onko tavallista että pitäää puhelintaan kiinni? Jos nyt vaan haluaa olla rauhassa?

Itsekin sulkisin puhelimeni jos vaan kehtaisin..

Vierailija
28/39 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sä tiedät onko se sairaalassa vai ei. Sairaaloista ei kerrota random kyselijälle yhtään mitään.

Mulle kyllä sanottiin, ettei kaverini ollut sairaalassa. Lopulta löytyi kotoa kuolleena. 

Jos mahdollista, kävisin tsekkaamassa kotoa. 

Siinä sairaalassa on rikottu sääntöjä.

Ihmisen henki on tärkeämpi kuin säännöt!!!

Vierailija
29/39 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde jo tarkistamaan, hyvä ihminen!

30/39 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse panikoitua. Voi olla ihan hyvin vain laturi kateissa ja eihän silloin puhelinkaan voi toimia. Nyt on pitkät pyhät. Voi rassukka vain nukkua kerrankin kunnolla. Usein avuliaat aatut ovat pahimpia häiriön tuottajia. Odota.

Vierailija
31/39 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sä tiedät onko se sairaalassa vai ei. Sairaaloista ei kerrota random kyselijälle yhtään mitään.

Mulle kyllä sanottiin, ettei kaverini ollut sairaalassa. Lopulta löytyi kotoa kuolleena. 

Miten se kenenkään hengissäpysymistä edistää, että terveystietoja kerrotaan sivullisille. Jos potilas pystyy itse kommunikoimaan voi halutessaan ilmoittaa olinpaikkansa valitsemilleen ihmisille. Jos ei itse pysty siihen, sairaalasta ilmoitetaa yhdelle lähiomaiselle, joka harkintansa mukaan kertoo muille.

Vierailija
32/39 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi alapeukku?

Ihminen on tärkeämpi hätätilanteessa kuin suomalaisen sääntöyhteiskunnan säännöt. Ne passivoivat ihmisiä.

Vierailija
33/39 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos X on sairaalassa, hän on turvassa. Se ei asia kuulu kuin todennetulle lähiomaiselle, ihan lain mukaan. Jos taas ei ole, on X:n läheisten tehtävä selvittää, missä hän on. Säännöt on tehty syystä, ei kenenkään kiusaksi.

Vierailija
34/39 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi alapeukku?

Ihminen on tärkeämpi hätätilanteessa kuin suomalaisen sääntöyhteiskunnan säännöt. Ne passivoivat ihmisiä.

Saanko asentaa valvontakameran kylppäriisi? Olen huolissani, ettet vain jää virumaan sinne tajuttomana jos liukastut. Tai mitäs lupaakaan kyselemään, joku huoltomies voi asentaa sen sinne. Ei anneta sääntöjen passivoida aktiivisia ja tiedonhaluisia kansalaisia.

Vierailija
35/39 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaa olla rauhassa.

Ja uhriutua.

Vierailija
36/39 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatella. Täällä intetään säännöistä. Toivottavasti ap on jo käynyt tarkistamassa onko hänen ystävänsä kunnossa.

Minä en olisi kysynyt keneltäkään vaan olisin jo käynyt.

Vierailija
37/39 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se kenenkään hengissäpysymistä edistää, että terveystietoja kerrotaan sivullisille. Jos potilas pystyy itse kommunikoimaan voi halutessaan ilmoittaa olinpaikkansa valitsemilleen ihmisille. Jos ei itse pysty siihen, sairaalasta ilmoitetaa yhdelle lähiomaiselle, joka harkintansa mukaan kertoo muille.

Mitä jos niitä lähiomaisia ei ole? Kyseessä oli yksinäineni ihminen ja sen takia huolestuin, kun en saanut yhteyttä. 

Vierailija
38/39 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vois nyt kommentoida, onko tässä tehty mitään?

Vierailija
39/39 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon. Ihan kevyesti.

Yleensä se on äänettömällä ja mä en pahemmin puhelimessa lärpättele.

Mä en elä mun puhelimen ehdoilla. Se on mua varten.

Joten jos siltä tuntuu niin pidän sen kiinni vaikka 2 viikkoa, jos siltä tuntuu.

Ei just kuulu kenellekään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi