Aikamoista paapomista, 15-vuotias ei löydä lentokoneeseen
Iltalehdessä uutisoitiin miten 15 v.on jäänyt ilman Finskin saattajapalvelua Alicanten kentälle. Voi hellanlettas! Tuonikäisenä ennen vanhaan (ja nykyäänkin monella päin maailmaa) piti monen jo elättää itsensä ja selviytyä paljon pahemmastakin kuin löytää lähtöportille! Äiti nostaa metelin ja saa nimensä lehteen. Jotenkin todella noloa.
Finnairilta ostettu saattopalvelu ei toiminut
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/c9e968dc-bd0c-453c-88dc-526a6d9ce987
Kommentit (544)
Saattopalvelu 15-vuotiaalle :D
Varmaan erityislapsi tai pakkokin olla.
No on vähän nolo. Tais tyttö ylipäätään matkustaa ekan kerran, jos ei osaa porttia katsoa eikä löydä.
Kieltämättä erikoista. Minä tein ensimmäisen oman ulkomaanmatkanikin 16-vuotiaana samanikäisen kaverin kanssa, yhteen Euroopan suurkaupunkiin. Ei ollut ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
En välttämättä löytäisi minäkään, kun en ole ikinä edes lentokentällä käynyt.
Meinaatko, että lentokenttä on joku labyrintti, jossa on piilotettuja huoneita?
Mikä siinä on noloa? Sekö, että maksat palvelusta etkä sitten saakaan sitä? Olisitko samaa mieltä, jos ostanut lentolipun ja kentällä sinulle todetaan, että tietojemme mukaan sinulla ei ole mitään lippua, vaikka sellainen nyt näyttää printtinä kädessäsi olevan.
Jos ei ole matkustellut niin ei välttämättä osaa toimia tuollaisissa tilanteissa. Teini ensimmäistä kertaa yksin lentokentällä niin kyllähän siinä iskee paniikki kun ei (maksettu) saattaja tulekkaan paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En välttämättä löytäisi minäkään, kun en ole ikinä edes lentokentällä käynyt.
Meinaatko, että lentokenttä on joku labyrintti, jossa on piilotettuja huoneita?
Useimmat lentokentät on täynnä erilaisia 22B ja 36C -vaihtoehtoja, jotka ei yllättäen ole lähelläkään portteja 22 tai 36.
Joo, ei liene kovin vaikea porttia löytää, mutta periaate on kuitenkin että maksettu palvelu on saatava. Tässä tapauksessa palvelun saaminen petti pahasti, ja luulen että tapausta on hieman dramatisoitu sitten jälkeenpäin. Hyvin vaikea on uskoa että 15 vuotias soittaa paniikissa useamman kerran kun samaan aikaan voisi katsoa portin näyttötaululta.
Jos taas kyseessä on lapsi/nuori joka tarvitsee erityistä tukea normaaleissa päivän tapahtumissakin, niin en todellakaan ymmärrä miksi laitetaan lentämään ”omillaan” en edes luottaisi mihinkään saattajapalveluun.
Otsikosta luulin, että joku 5-10 v on jäänyt kentälle harhailemaan. Olisi ollut hätätilanne. Mutta että 15 v! Ja puhelinyhteyskin oli Suomeen ja äidiltä sateli neuvoja mille portille mennä ja miten. Olipa suuri hätä todellakin.
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on noloa? Sekö, että maksat palvelusta etkä sitten saakaan sitä? Olisitko samaa mieltä, jos ostanut lentolipun ja kentällä sinulle todetaan, että tietojemme mukaan sinulla ei ole mitään lippua, vaikka sellainen nyt näyttää printtinä kädessäsi olevan.
Tämähän on kohtuullisen yleistä, kun lentoja ylibookataan.
Vierailija kirjoitti:
Saattopalvelu 15-vuotiaalle :D
Varmaan erityislapsi tai pakkokin olla.
Frankfurtissa on muistaakseni joka päivä muutama sata matkustajaa, jotka eivät löydä oikealle portille ja oikeaan koneeseen, joten he jäävät lennoltaan pois. Tuskin he kaikki ovat erityislapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on noloa? Sekö, että maksat palvelusta etkä sitten saakaan sitä? Olisitko samaa mieltä, jos ostanut lentolipun ja kentällä sinulle todetaan, että tietojemme mukaan sinulla ei ole mitään lippua, vaikka sellainen nyt näyttää printtinä kädessäsi olevan.
Tämähän on kohtuullisen yleistä, kun lentoja ylibookataan.
Ei ole yleistä, koska ylibuukkaustapauksessakin tunnustetaan, että kyllä sinä olet matkan maksanut eikä vaadita ostamaan uutta lippua.
Vierailija kirjoitti:
Kieltämättä erikoista. Minä tein ensimmäisen oman ulkomaanmatkanikin 16-vuotiaana samanikäisen kaverin kanssa, yhteen Euroopan suurkaupunkiin. Ei ollut ongelmia.
Sinulla olikin kaveri mukana
Lähdin 16v. ihan yksin vaihto-oppilaaksi.
Miten tuo lapsi selviää muuten kaupungilla, onko saattajat mukana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En välttämättä löytäisi minäkään, kun en ole ikinä edes lentokentällä käynyt.
Meinaatko, että lentokenttä on joku labyrintti, jossa on piilotettuja huoneita?
Useimmat lentokentät on täynnä erilaisia 22B ja 36C -vaihtoehtoja, jotka ei yllättäen ole lähelläkään portteja 22 tai 36.
No eikä ole! Tai jos on, on ne opastettu erikseen. Kukaan ei halua, että tuhannet turistit päivittäin kuormittaisi henkilökuntaa typerillä kysymyksillä.
Joskus avuttomuus on opetettua avuttomuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En välttämättä löytäisi minäkään, kun en ole ikinä edes lentokentällä käynyt.
Meinaatko, että lentokenttä on joku labyrintti, jossa on piilotettuja huoneita?
Voihan se olla, paha sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on noloa? Sekö, että maksat palvelusta etkä sitten saakaan sitä? Olisitko samaa mieltä, jos ostanut lentolipun ja kentällä sinulle todetaan, että tietojemme mukaan sinulla ei ole mitään lippua, vaikka sellainen nyt näyttää printtinä kädessäsi olevan.
Tämähän on kohtuullisen yleistä, kun lentoja ylibookataan.
Siis oikeastiko matkustaja joutuu silloin ostamaan uuden lipun, vaikka on maksanut esim. 500 euroa siitä, että pääsee paikasta A paikkaan B? Eli matkustaja menettää rahansa, koska kone on liian täynnä? Miksi tähän ei puutu mikään viranomainen, tuohan antaa lentoyhtiöille mahdollisuuden rahastaa ihmisiä tarjoamatta mitään matkaa tilalle.
Ootte te v#ttu saattavia. Auttaminen teiltä pois? Katkerat.
En välttämättä löytäisi minäkään, kun en ole ikinä edes lentokentällä käynyt.