Muuttuuko se elämä jotenkin lapsen täyttäessä 18v?
Kommentit (17)
Mjaah, minäpä olen niin urp, että haluaisin sitä Wilmaakin välillä kurkkia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Se saa ajokortin.
Eipä ole kummoista intoa asiaa kohtaan esille tuonut eli saapa nähdä haluaako sen edes ajaa..
Ap
Eipä juuri. No, nyt oli ostanut itselleen siideriä joten se ehkä vähän outoa.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei kannata, anna lapsen hoitaa vastuunsa edes siitä.
Vierailija kirjoitti:
Huolettaa ettei sekaannu huumeisiin reissuillaan, ettei vaan sattuis mitään kaupungilla, että jaksais huolehtia lukion nyt kunnialla loppuun, kumpa ei örveltäis liikenteessä tai muuten...
Ja miksi alapeukkua? ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huolettaa ettei sekaannu huumeisiin reissuillaan, ettei vaan sattuis mitään kaupungilla, että jaksais huolehtia lukion nyt kunnialla loppuun, kumpa ei örveltäis liikenteessä tai muuten...
Ja miksi alapeukkua? ap
Luuletko ettei alle 18-vuotiaat ole kokeilleet huumeita niin halutessaan? Sinäkö olet ennen 18 ikävuotta kantanut vastuun lapsen koulunkäynnistä?
Meillä lapset saivat 18 vuotta täytettyään mennä yökyliin ym. lupaa kysymättä, mutta ilmoitusvelvollisuus oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miksi alapeukkua? ap
Luuletko ettei alle 18-vuotiaat ole kokeilleet huumeita niin halutessaan? Sinäkö olet ennen 18 ikävuotta kantanut vastuun lapsen koulunkäynnistä?
18 vuotiaalla reviiri ja puuhat näytää ikävä kyllä laajentuvan aika äkisti! Kyllä tuo 18v bilettää nyt ihan erimalliin kuin teki esim. vuosi sitten.
-Helmeä/wilmaa ei voinut enää katsoa
-ajattelun pääni sisällä, että juridinen vastuu on päättynyt
- nuoremme lähtivät ulkomaille pidemmäksi aikaa
-yksi hankki kortin, autoa ei sitten aina näkynytkään (lupa toki oli)
- yksi muutti toiseen asuntoomme
Saavat ostaa alkoholia. Autoilu lisääntyy. Tyhmimmät polttaa heti korttinsa.
No pankkiasioiden järjestelyssä tuntui olevan melkoinen show ennen kuin sai homman pelittämään. Luulin että ihan automaattisesti lapsi saisi 18 vuotta täytettyään oikeudet tileihinsä, mutta ei todellakaan ollut niin yksinkertaista. Kyllä siinä oli monenlaista säätöä.
Sitten oli hassua se, että 18-vuotiaalle annetaan luottokortti, vaikka ei ole opintotuen lisäksi muita säännöllisiä tuloja. No luottoraja on vain 2000€, mutta silti.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Se Wilman kurkkiminen on mahdollista vain jos täysi-ikäinen lapsesi antaa sinulle luvan katsoa sinne. Eli ei onnistu jos lapsi on merkinnyt Wilmaan ettei huoltajalla ole katseluoikeuksia. Itse laitoin aikanaan oman Wilman niin että perheestäni vain minä pääsin sitä katselemaan ja muokkaamaan.
-95 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Se Wilman kurkkiminen on mahdollista vain jos täysi-ikäinen lapsesi antaa sinulle luvan katsoa sinne. Eli ei onnistu jos lapsi on merkinnyt Wilmaan ettei huoltajalla ole katseluoikeuksia. Itse laitoin aikanaan oman Wilman niin että perheestäni vain minä pääsin sitä katselemaan ja muokkaamaan.
Niiin?? Tiesin toki tuon, eli en ymmärrä kommenttiasi.
Onko tässä ketjussa joku wannabe ap, olin saunassa ja nyt vasta kommentoimassa taas täällä. Mitä teinin koulunkäyntiin tulee, niin äärimmäisen itsenäinen ollut niissä aina ja olen oikein toivonut, että haluaisi/tarvitsisi apuja tms mutta kun ei niin ei. Mitä Wilmaan tulee niin olishan sitä kiva nähdä abivuoden merkintöjä alunkin jälkeen (loppusyksyn lapsia), se toki tosiaan sitten teinistäni kiinni pysyykö Wilmaoikeutemme synttäreiden jälkeenkin.
Ap
Se saa ajokortin.