Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joudun tekemään abortin koska ei varaa lapseen

Vierailija
31.12.2018 |

Kokemuksia? Miten toivuitte henkisesti? Mulla takana yksi keskenmeno erilaisessa elämäntilanteessa ja se oli henkisesti raskasta. Nyt huonompi elämäntilanne eikä lapseen todellakaan ole varaa. Pelkään että romahdan henkisesti.

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raha ei kaikkea ratkaise. Kyllä lapsi tuo leivän tullessaan, usko pois <3 Rakkautesi lapseen riittää!

En puhu ap:sta, koska en tunne häntä, mutta kaikkien en soisi lisääntyvän. On myönnettävä, että kaikista ihmisistä ei tule hyviä vanhempia.

Vierailija
42/80 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin kauan sitten samassa tilanteessa ja aika oli jo varattu toimenpiteeseen. Peruin sen, Luojan kiitos. Sain aivan ihanan lapsen. Onhan se rehellisesti sanottuna ollut vaikeaa köyhänä elättää yksin lasta mutta selvisin ja niin selviät sinäkin jos niin päätät. Silloin 90-luvulla ei ollut edes kirpputoreja mistä ostaa lastentarvikkeita ja -vaatteita, itse piti opetella ompelemaan kun ei ollut varaa ostaa uusiakaan. Nyt on tukea saatavilla vaikka kuinka paljon, erilaisia järjestöjäkin ja ruokajakelua.  Oletko varma että haluat abortin? Onko turvaverkkoja?

Että mitähän v#/÷ttua just luin 😂

Kuule ostettiin kirppikseltä vaatteet 90- luvulla, ja ostettiin jo 80-luvulla myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/80 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siriina kirjoitti:

Tampereen NNKY:n Itu-työ tukee kriisiraskaustilanteessa olevia, raskauttaan vaikeassa tilanteessa jatkavia ja abortin läpikäyneitä tyttöjä ja naisia. Palvelut ovat ilmaisia ja luottamuksellisia.

Valtakunnallinen puhelinpäivystys 9-21

050 401 5567

http://ituprojekti.net/fi/

Tää on joku uskovaisjuttu, eli abortti nähdään pahana ja adoptio hyvänä? Ei jatkoon. On parempiakin paikkoja jonne soittaa. Esim. neuvola.

Neuvola tuli ensimmäisenä mieleen, mutta onko niillä tarjota keskusteluapua? Perheneuvola ehkä? Kenelle se on tarkoitettu?

Vierailija
44/80 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä sorru teettämään aborttia. Anna lapsi adoptioon. Joku muu hoitaa tosi mielellään.

Eiköhän tämä trollaaminen voisi jo loppua. Adoptiohullu taas vauhdissa. Lapsi ei ole mikään tavara tai lemmikki joka tuosta noin vaan annetaan pois ja sitten se on win-win jokaiselle! Sairasta.

Ei tietenkään ole. Mutta ei aborttikaan ole helppo ratkaisu. 

No on se nyt kuitenkin tuhat kertaa helpompi kuin adoptio! Jokainen tuntee abortin tehneen ja siitä voi päästä yli, monille se ei aiheuta minkäänlaista traumaa. Adoptioon antaminen on ihan toisen tason juttu, koska silloin on olemassa lapsi johon päätökset myös vaikuttavat.

Olet oikeassa, abortti on helpompi ratkaisu.

Vierailija
45/80 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi vavvaaa. Elämä on lahja kirjoitti:

Sinähän saat valtiolta avustukset joka kuukausi. Lapsilisät, äitiystuet, vanhempainrahat, asumistuet, toimeentulotuet, vaikka mitä. Tai voi asua ensikodissa. Ketään lasta ei Suomessa todellakaan näännytetä. Niin ja lapsen isältä korvauksen joka kuu, tai vastaavasti valtio sen sulle maksaa. Lapsi tuo leivän tullessaan, niin se vaan on! Yksin et saakaan tukia. Tai anna jollekin, joka voi sen tehdä onnelliseks. Mut älä deletoi häntä.

Tukia kyllä saa, mutta ei lapsi nykypäivänä leipää tullessaan tuo. Älä sotke tänne vanhankansan sanontoja. Olen aika pienituloinen äiti ja kyllä ne lapsoset leipää tarvitsevat, mutta että tullessaan tuovat, huhhuh. Sittenkin, jos olet ajatellut sitten joskus, kun kaikki on hyvin, tehdä lapsen, niin mikset tekisi nyt kerran olet raskaana, tämän kerran. Haet sitten kaikkia tukia, opiskelet ammatin, etsit töitä, teetät steriloinnin heti iän salliessa.

Vierailija
46/80 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ihmetellyt sanontaa lapsi tuo leivän tullessaan. Sen täytyy olla peräisin niiltä ajoilta, jolloin Suomessakin lapsia laitettiin koulun sijaan töihin.

Vierailija
47/80 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse abortin teini-ikäisenä tehneenä sanoisin, että mieti tarkkaan, mitä teet. Mä olisin aikoinaan halunnut pitää lapsen, mutta niin nuorena kaoottisessa tilanteessa oma mielenterveys alkoi lopulta horjua niin pahasti, etten vaan kyennyt äidiksi. Ja voin kertoa, että adoptioon antaminen olisi ollut epäinhimillisen kamalaa. Ettå olisi kantanut lasta sen yhdeksän kuukautta, antanut pois ja jatkanut elämäänsä. Kuitenkin, aborttikin oli traumatisoiva kokemus ja itkin ja käsittelin sitä vuosia. Sairastuin jopa syömishäiriöön osittain sen takia, kun vihasin itseäni ja vartaloani. Abortti tulee vastaan vieläkin esim. joka gynekäynnillå, kun se lukee tiedoissani ja joka kerta se sattuu, vaikka siitä onkin aikaa. Kaikki eivät koe asiaa näin raskaasti, mutta monelle abortti on traumatisoiva kokemus. Halusin tuoda tämän näkökulman esille itse sen kokeneena.

Vierailija
48/80 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan off topic.

Olen hirveisiin oloihin syntynyt ja elänyt äidin kanssa köyhyydessä.

Olisin halunnut, et minut olisi abortoitu mieluummin.

Ei ole trolli, mutta minunkin oikeus puhua.

Vierailija
49/80 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olin kauan sitten samassa tilanteessa ja aika oli jo varattu toimenpiteeseen. Peruin sen, Luojan kiitos. Sain aivan ihanan lapsen. Onhan se rehellisesti sanottuna ollut vaikeaa köyhänä elättää yksin lasta mutta selvisin ja niin selviät sinäkin jos niin päätät. Silloin 90-luvulla ei ollut edes kirpputoreja mistä ostaa lastentarvikkeita ja -vaatteita, itse piti opetella ompelemaan kun ei ollut varaa ostaa uusiakaan. Nyt on tukea saatavilla vaikka kuinka paljon, erilaisia järjestöjäkin ja ruokajakelua.  Oletko varma että haluat abortin? Onko turvaverkkoja?

Kuule ostettiin kirppikseltä vaatteet 90- luvulla, ja ostettiin jo 80-luvulla myös.

Tokko oli samoja määriä jaossa, tarjolla?

Vierailija
50/80 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on kokemusta molemmista. Älä anna adoptioon. Mun adoptioon antama nykyään aikuinen lapseni on hirveän katkera mulle, elämälle ja aivan kaikelle. Lisäksi kun hänen adoptioäidistään tuli täti, unohtui tämä oma adoptiolla saatu lapsi.

Vierailija
51/80 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ihmetellyt sanontaa lapsi tuo leivän tullessaan. Sen täytyy olla peräisin niiltä ajoilta, jolloin Suomessakin lapsia laitettiin koulun sijaan töihin.

Se on vanha sanonta.

Vierailija
52/80 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ilmeisesti ehkäisyynkään? Vai onko se toisenlaista, ääneen sanomatonta köyhyyttä?

Vierailija
53/80 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on SITTENKIN vielä täysipäisiä naisia, kun tajuavat että NIITÄ KERSOJA _EI_HANKITA, kun niitä ei ole vara elättää !

Vierailija
54/80 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tokko oli samoja määriä jaossa, tarjolla?

Niin mitä? 😆

Vierailija
55/80 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna adoptioon. Suomessa liian harvoin käytetty vaihtoehto. Tietysti raskausaika on haastavaa. Mutta täytyyhän sinun itsesikin takia voida syödä kunnolla. Oletko hakenut kaikkia mahdollisia tukia? Ei kenenkään saa nälkää kärsiä.

Ei ei ja ei. Adoptiolapsi on aina onneton ja minkä ihmeen vuoksi joku odottaisi ja synnyttäisi itsensä rikkoen lapsen jonka antaisi pois? Nainen ei ole lehmä vaan älyllinen tunteva ihminen.

Muuten kuka tahansa voi odottaa ja synnyttää itse vaikka joka vuosi lapsen jonka antaa sitten adoptioon. Niin että jos jollakin huolettaa ettei adoptioon synny "tarpeeksi"642 lapsia kun sen voi itse tehdä. Mikään laki ei sitä estä.

Vierailija
56/80 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mulla on kokemusta molemmista. Älä anna adoptioon. Mun adoptioon antama nykyään aikuinen lapseni on hirveän katkera mulle, elämälle ja aivan kaikelle. Lisäksi kun hänen adoptioäidistään tuli täti, unohtui tämä oma adoptiolla saatu lapsi.

Niinhän Kadonneen jäljilläkin osoittaa, et ollaan sitten itkien oven takana pimputtelemassa.

Ihminen ei ole juureton. Ja kysyy, miksei häntä haluttu ja pidetty

Vierailija
57/80 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse tuossa tilanteessa kymmenisen vuotta sitten ja tilannetta pahensi se että en todellakaan edes halunnut lasta sen miehen kanssa joka minut raskaaksi saattoi. Itse en ole katunut ratkaisuani eli  aborttia sekuntiakaan koska  mulla oli  jo haluttu ja toivottu lapsi johon halusin satsata vähäiset varani.

Vierailija
58/80 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen lapset oli se eläketurva, eivät enää nykyään. Tuo sanonta on pahasti  vanhentunut.

Vierailija
59/80 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin tilanne olis pitänyt ehkäistä ennalta käyttämällä asianmukaiseseti ehkäisyä. Nyt kaikki ratkaisut näin vahingon jo tapahduttua ovat huonoja.

Vierailija
60/80 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen lapset oli se eläketurva, eivät enää nykyään. Tuo sanonta on pahasti  vanhentunut.

Tai pellolle töihin heti kun kykenivät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän