Yli 2000 jättänee kirkon tänään 31.12.2018
http://www.eroakirkosta.fi/static/ek-tilastot/tanaan.html
Paljonkohan jäsenmäärän pitää vielä laskea, ennen kuin suomessa suhde uskontoon muuttuu sivistysvaltiolle sopivaksi?
Kommentit (64)
Vapaa-ajattelijat tarkistavat ensin liiton lausunnoista miten tulee ajatella.
Vierailija kirjoitti:
Minä en eroa kirkosta. Kirkon tekemä diakoniatyö, lasten kerhot ym. ovat mielestäni jokaisen veroeuroni arvoista työtä. Minä, minä, minä...sitähän tämä aika on. Me olemme täällä toisiamme varten, tämän lyhyen elämän ajan.
Piispat asuu ökyasunnoissa ja ostaa viinejä sinun kirkollisverorahoille. Diakoniaan kirkko laittaa lähinnä erillisistä keräyksistä kerätyillä muiden lahjoittamilla rahoja.
Vierailija kirjoitti:
No heitä lienee jotain 2000? Tänään eroaa enemmän ihmisiä ev.lut. seurakunnasta.
Kipunoin asian kanssa, olenkohan sittenkin jonkinsortin uskovainen, kun tuntuu näin vaikealta eroaminen kirkosta...ärsyttää itse asiassa ja kovasti!
Mies erosi jo pari kk sitten, kuulema säästäisimme n.800€/vuodessa jos kumpikin eroaisimme kirkosta..
Vierailija kirjoitti:
Kipunoin asian kanssa, olenkohan sittenkin jonkinsortin uskovainen, kun tuntuu näin vaikealta eroaminen kirkosta...ärsyttää itse asiassa ja kovasti!
Mies erosi jo pari kk sitten, kuulema säästäisimme n.800€/vuodessa jos kumpikin eroaisimme kirkosta..
Kyllähän se vähän kipeää tekee kun luopuu jostain tutusta mihin on tottunut.
Sitten kun päätöksen saa tehtyä ja toteuttaa asian, niin ihmettelee että mitähän ihmeen miettimistä tuossakin oli.
Itse vatvoin kirkosta eroamista varmaan jotain 10 vuotta, ennen kuin sain erottua. En ole koskaan uskonut jumaluuksiin, saati kirkon oppeihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No heitä lienee jotain 2000? Tänään eroaa enemmän ihmisiä ev.lut. seurakunnasta.
Vapaa-ajattelijoiden jäsenyhdistysten jäsenmäärä on alle 1500.
Pieni porukka tekee hyvää talkootyötä vakaumuksellisen tasa-arvon eteen.
Toivottavasti kirkko pitää kirjaa jojoilija jäsrnistään, jotka kikkailevat verotuksen takia.
Heiltä tulisi kerätä verot takautuvasti.
Minkähän takia maltillisen kansankirkon tuhoa pidetään tärkeämpänä kuin kiihkoilijalahkojen?
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti kirkko pitää kirjaa jojoilija jäsrnistään, jotka kikkailevat verotuksen takia.
Heiltä tulisi kerätä verot takautuvasti.
Ei se kirkko päätä sitä, miten ja ketä verotetaan.
Noita jojoilioita on varmasti todella vähän.
jos haluaa erota, niin turha erota juuri vuodenviimeisenä päivänä. viisas eroaa silloin kun on pohtiskelun jälkeen tullut siihen päätökseen että ei ole tarvetta kuulua mihinkään yhteisöön. voi erota vaikka vuoden ensimäisenä päivänä, jos siltä tuntuu.
muuten otatte aikamoisen riskin, kun jätätte eroamise viimeiselle päivälle. huonola tuurilla kaikki käyttämänne laitteet menevät epäkuntoon tai palvelimet ylikuormittuvat ja ette pysty lomakkeita täyttämään.
Tämähän on oikein ilon ja onnen päivä!
Vierailija kirjoitti:
Minkähän takia maltillisen kansankirkon tuhoa pidetään tärkeämpänä kuin kiihkoilijalahkojen?
Millä perusteella ajattelet, että kummankaan "tuhoa" pidetään tärkeänä? Ja toisen sitten vielä tärkeämpänä kuin toisen?
Itse olen siinä käsityksessä, että sekä kirkon että "kiihkoilijalahkojen" olemassaolo tai olemassaolon lakkaaminen on valtaosalle ihmisiä aivan yhdentekevää.
Mitä hyötyä on oikeasti kuulua kirkkoon?
Mistä maksan? koen etten saa mitään enempää kuin ne jotka kuuluu
Vierailija kirjoitti:
jos haluaa erota, niin turha erota juuri vuodenviimeisenä päivänä. viisas eroaa silloin kun on pohtiskelun jälkeen tullut siihen päätökseen että ei ole tarvetta kuulua mihinkään yhteisöön. voi erota vaikka vuoden ensimäisenä päivänä, jos siltä tuntuu.
muuten otatte aikamoisen riskin, kun jätätte eroamise viimeiselle päivälle. huonola tuurilla kaikki käyttämänne laitteet menevät epäkuntoon tai palvelimet ylikuormittuvat ja ette pysty lomakkeita täyttämään.
Kuule 2000-4000 lomakkeen käsittely vuorokaudessa ei ole ollut millekään palvelimelle ongelma sitten 90-luvun alun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä perusteella ajattelet, että kummankaan "tuhoa" pidetään tärkeänä? Ja toisen sitten vielä tärkeämpänä kuin toisen?
Itse olen siinä käsityksessä, että sekä kirkon että "kiihkoilijalahkojen" olemassaolo tai olemassaolon lakkaaminen on valtaosalle ihmisiä aivan yhdentekevää.
Käsityksesi voi olla väärä. (ja onkin)
Vierailija kirjoitti:
Ajan kuvaa on juuri tuo sinun hyötyajattelu. Ei siitä pidäkkään olla mitään hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajan kuvaa on juuri tuo sinun hyötyajattelu. Ei siitä pidäkkään olla mitään hyötyä.
No olen muutenkin p.a niin tyhjästä tuntuu hullulta maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä annan sinulle tilinumeroni, saat joka vuosi siirtää sinne 1000 euroa. lupaan tästä tonnista laittaa suhteessa saman hyvään tarkoitukseen kuin mitä kirkko käyttää avustustoimintaan.
Minä en eroa kirkosta. Kirkon tekemä diakoniatyö, lasten kerhot ym. ovat mielestäni jokaisen veroeuroni arvoista työtä. Minä, minä, minä...sitähän tämä aika on. Me olemme täällä toisiamme varten, tämän lyhyen elämän ajan.