Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yli 2000 jättänee kirkon tänään 31.12.2018

Vierailija
31.12.2018 |

http://www.eroakirkosta.fi/static/ek-tilastot/tanaan.html

Paljonkohan jäsenmäärän pitää vielä laskea, ennen kuin suomessa suhde uskontoon muuttuu sivistysvaltiolle sopivaksi?

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hyötyä on oikeasti kuulua kirkkoon?

Mistä maksan? koen etten saa mitään enempää kuin ne jotka kuuluu

Ajan kuvaa on juuri tuo sinun hyötyajattelu. Ei siitä pidäkkään olla mitään hyötyä.

No minä annan sinulle tilinumeroni, saat joka vuosi siirtää sinne 1000 euroa. lupaan tästä tonnista laittaa suhteessa saman hyvään tarkoitukseen kuin mitä kirkko käyttää avustustoimintaan.

Onko tästä mitään tietoa paljonko kirkko käyttää avustustoimintaan? Kiinnostaisi.

Vierailija
22/64 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://www.eroakirkosta.fi/static/ek-tilastot/tanaan.html

Paljonkohan jäsenmäärän pitää vielä laskea, ennen kuin suomessa suhde uskontoon muuttuu sivistysvaltiolle sopivaksi?

Sivistysvaltiossa kerätään erilaisia veroja.

Vuoden viimeisenä päivänä eroavat tidennäköisesti veropakolaiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajan kuvaa on juuri tuo sinun hyötyajattelu. Ei siitä pidäkkään olla mitään hyötyä.

No minä annan sinulle tilinumeroni, saat joka vuosi siirtää sinne 1000 euroa. lupaan tästä tonnista laittaa suhteessa saman hyvään tarkoitukseen kuin mitä kirkko käyttää avustustoimintaan.

Onko tästä mitään tietoa paljonko kirkko käyttää avustustoimintaan? Kiinnostaisi.

noin 3,04% tuloista, ja tästäkin valtaosa lähetystyöhön eli käännyttämiseen.

Vierailija
24/64 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sepä se, kirkkoon kuulumisesta ei tulisi olla mitään materiaalista hyötyä taikka haittaa yksilölle. Ainoa pätevä syy kuulua kirkkoon tulisi olla yksilön oma vakaumus ja toive. Niin kauan kuin näin ei ole ja kirkko ottaa jäsenikseen kymmeniä tuhansia ihmisiä vuosittain kyselemättä sen enempää heidän toiveitaan kuin vakaumustakaan, ei ole mikään ihme että ihmiset eroavat kirkosta. Niin kauan kuin kirkkoa ei kiinnosta jäsentensä toiveet ja vakaumus, on mikä tahansa syy riittävä erota kirkosta. Parhaat syyt ovat luonnollisestikin kirkon kanssa yhtäläisen vakaumuksen puute ja yksilön haluttomuus kuulua kirkkoon.

Vierailija
25/64 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse erosin eilen. Säästän yli 400 e vuodessa sen ansiosta laskujeni mukaan. Kyllä uskoa saa vaikkei kuulu kirkkoon. Mielestäni tuo summa on ihan järjettömän suuri, kun tulotkaan ei todellakaan ole kovin isot. Jotenkin tulee sellainen olo että kirkko on vain järjestö joka nyysii rahat eikä liity uskoon mitenkään. Tekee joo paljon hyvääkin, mutta ei mulla ole varaa lahjoittaa satoja euroja vuodessa kirkolle.

Vierailija
26/64 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sepä se, kirkkoon kuulumisesta ei tulisi olla mitään materiaalista hyötyä taikka haittaa yksilölle. Ainoa pätevä syy kuulua kirkkoon tulisi olla yksilön oma vakaumus ja toive. Niin kauan kuin näin ei ole ja kirkko ottaa jäsenikseen kymmeniä tuhansia ihmisiä vuosittain kyselemättä sen enempää heidän toiveitaan kuin vakaumustakaan, ei ole mikään ihme että ihmiset eroavat kirkosta. Niin kauan kuin kirkkoa ei kiinnosta jäsentensä toiveet ja vakaumus, on mikä tahansa syy riittävä erota kirkosta. Parhaat syyt ovat luonnollisestikin kirkon kanssa yhtäläisen vakaumuksen puute ja yksilön haluttomuus kuulua kirkkoon.

Voisitko yksilöidä edes yhden toiveesi, joka ei kirkkoa kiinnosta?

Vierailija
27/64 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse erosin eilen. Säästän yli 400 e vuodessa sen ansiosta laskujeni mukaan. Kyllä uskoa saa vaikkei kuulu kirkkoon. Mielestäni tuo summa on ihan järjettömän suuri, kun tulotkaan ei todellakaan ole kovin isot. Jotenkin tulee sellainen olo että kirkko on vain järjestö joka nyysii rahat eikä liity uskoon mitenkään. Tekee joo paljon hyvääkin, mutta ei mulla ole varaa lahjoittaa satoja euroja vuodessa kirkolle.

No paljon ja paljon. Jos antaa hyvään 3% ryöstösaaliistaan niin onko se paljon?

Vierailija
28/64 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nojoo, sekin vielä. Sain tästä ketjusta tietää vasta tuonkin.

Vierailija
29/64 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet kirkon jäsen jos raha on sulle tärkeämpää?

Vierailija
30/64 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en eroa kirkosta. Kirkon tekemä diakoniatyö, lasten kerhot ym. ovat mielestäni jokaisen veroeuroni arvoista työtä. Minä, minä, minä...sitähän tämä aika on. Me olemme täällä toisiamme varten, tämän lyhyen elämän ajan.

Silloin kun erosin kirkosta, niin tuo summa mitä käytettiin diakonityöhön, lapsityöhön, perheneuvontaan ja eläkeläiskerhoihin oli alle 30 % kokonaispotista. Suurin osa menee palkkoihin ja kiinteistöihin. Avustustyö on huonoin mahdollinen peruste olla kirkossa, koska luvut on ihan päinvastoin kaikessa muussa avustamisessa kuten Unicef, SPR tai muut järjestöt joissa kuluihin menee jotain 25% lahjoituksista. 

Vierailija
31/64 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kirkon jäsen

Vierailija
32/64 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitoin viestin tuosta, että vähän alle 30 % menee ihmisiin liittyvään työhön. Avustustoimintaan ei varmaan tuosta potista montaakaan prosenttia mene, koska tuosta summasta suurin osahan on avustushenkilökunnan palkkoja. En ilkeäisi kirkon tiedotustyössä tällä paljon elvistellä, koska niin pieni osa tosiaan menee avustamiseen. Ja lähetystyötä esimerkiksi en edes hyväksy. Käytännössä rahat menee palkkoihin ja kiinteistöihin. 

Vaan eihän kirkko olekaan mikään avustusjärjestö. Se on uskonnon harjoittamiseen tarkoitettu, jos ei halua sitä rahoittaa, niin eipä ole kovin järkevää kuulua kirkkoon, kun itse ei sellaista uskontoa harjoita.

Vierailija
33/64 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitoin viestin tuosta, että vähän alle 30 % menee ihmisiin liittyvään työhön. Avustustoimintaan ei varmaan tuosta potista montaakaan prosenttia mene, koska tuosta summasta suurin osahan on avustushenkilökunnan palkkoja. En ilkeäisi kirkon tiedotustyössä tällä paljon elvistellä, koska niin pieni osa tosiaan menee avustamiseen. Ja lähetystyötä esimerkiksi en edes hyväksy. Käytännössä rahat menee palkkoihin ja kiinteistöihin. 

Vaan eihän kirkko olekaan mikään avustusjärjestö. Se on uskonnon harjoittamiseen tarkoitettu, jos ei halua sitä rahoittaa, niin eipä ole kovin järkevää kuulua kirkkoon, kun itse ei sellaista uskontoa harjoita.

Minä katsoin vuoden 2015 kirkon tilinpäätöksestä, mikä on julkisesti saatavilla netissä. Se prosentti on 3.04% tuloista, joka käytetään avustustoimintaan. Suurin yksittäinen erä avustustoiminnassa on "lähetystyö" eli käännyttäminen.

Vierailija
34/64 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tulee tilalle? Itänaapurissa olis ateismi ja ei hyvin mennyt. Pahoin pelkään, että tilalle tulee jopa vielä pahempi uskonto eli islam

Vierailija
35/64 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tulee tilalle? Itänaapurissa olis ateismi ja ei hyvin mennyt. Pahoin pelkään, että tilalle tulee jopa vielä pahempi uskonto eli islam

Miksi tulisi mikään TILALLE?

Vierailija
36/64 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kun muistutit! Täytyy erota kun pääsen tietokoneen ääreen.

Vierailija
37/64 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai tulee. Jos et kuulu mihinkään kirkkoon, niin olet ateisti. Silloin tulee ateismi tilalle. Sen toimivuus on jo nähty ympäri maailmaa. Paras kaikista huonoista on kristinusko.

Vierailija
38/64 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko skitsofreenikko kuulua moneen kirkkokuntaan?

Vierailija
39/64 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai tulee. Jos et kuulu mihinkään kirkkoon, niin olet ateisti. Silloin tulee ateismi tilalle. Sen toimivuus on jo nähty ympäri maailmaa. Paras kaikista huonoista on kristinusko.

No kerrotko nämä "ateismi-uskon" keskeiset opinkappaleet? entä paljonko "ateisti-kirkko" perii veroja? Mitä velvollisuuksia "ateismi-kirkko" asettaa seuraajilleen?

Vierailija
40/64 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kirkon jäsen

Montako euroa kirkko on sulta rosvonnut sen jälkeen kun erosit kirkosta?