Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löysin virolaista jogurttia Prisman hyllystä

Vierailija
30.12.2018 |

Siis viimein, virolaista jogurttia, jota olen kaipaillutkin! S-ryhmähän on korvannut aiemmin hyllyssä olleet ihanat virolaiset jogurtit kotimaisilla. Laatu ei ole suomalaisessa yhtä hyvä.

Ehdin jo riemuita jogurttilöydöstäni, kunnes sen huomasin. V*ttu, laktoositonta! Laktoositonta jogurttia!

Virossa tuskin valmistetaan omille markkinoille laktoositonta. Vai valmistetaanko? Jos paikalla on joku Viron tuntija, niin kuulisin mielelläni, miten on?

Tuote on tehty Suomen surkeille hapanmaitomarkkinoille, jossa kaiken pitää olla vähärasvaista, laktoositonta ja mautonta. Miksi kaikki pitää pilata? Sama tehtiin Fage-jogurteille. Ennen kaupasta sai aivan ihanaa maustamatonta rasvaista kreikkalaista Fage-jogurttia, jossa oli mukana juoksevaa hunajaa. Se piti tietysti lopettaa, tai ainakin sen maahantuonti, ja alkaa tuoda maahan vain rasvatonta Fagea. Kuka edes ostaa noita vammatuotteita? Jotkut lihavat ja vatsavaivaiset? Jospa söisi vähemmän, ja söisi myös vähemmän prosessoitua ruokaa, niin vaivat voisivat hellittää. Ei ne noilla oksennus-Skyreillä hellitä, enkä tiedä kenenkään laihistuotteilla laihtuneen.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mä olen löytänyt muista euroopan maista.

Mitä sitten?

Vierailija
2/28 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tuskasi, olen myös jugurttifani. Laihaa mautonta velliä on vähän noloa edes jugurtiksi nimittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vegaani, en syö jogurttia.

Vierailija
4/28 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä. Virolaiset maitotuotteen ja pullat/leivonnaiset suomen kauppojen valikoimiin.

Samaan syssyyn voitaisiin tuoda entisistä Itäblokin maista leivät, jotka ovat kymmenen kertaa maukkampia kuin kotimaiset, suolattomat, mauttomat, mutta ah niin terveelliset vehnäpullat.

Vierailija
5/28 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lihava enkä vatsavaivainen, mutta satun tykkäämään rasvattomasta ja raikkaasta jogurtista, jota voi melkein juoda. Nämä on makuasioita.

Vierailija
6/28 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saa Virostakin laktoosittomia tuotteita. Kyllä se pilkottu maitosokeri varmasti sut tappais, parempi jättää kauppaan.

Vierailija
7/28 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko se kermajogu emma-niminen, niitä ollut kauan rismassa, ihania...

Madariinihunaja, karhunvatukka, jne.

Vierailija
8/28 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Virossakin laktoositonta jugurttia löytyy ainakin paremmin varustelluista kaupoista. Miksei löytyisi? On sitä pieruvaivaa virolaisillakin.

Vierailija
9/28 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite en tykkää taas yhtään virolaisista tuotteista. Erityisesti ne jotkut rahkamaiset jugurtit tai mitä ikinä onkaan on hirveitä.

Vierailija
10/28 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et osta turkkilaista jugurttia tai kreikkalaista ja purkki juoksevaa hunajaa

Vierailija
11/28 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite en tykkää taas yhtään virolaisista tuotteista. Erityisesti ne jotkut rahkamaiset jugurtit tai mitä ikinä onkaan on hirveitä.

Joo hyi se semmone virolainen "kohuke" rahkapatukka on aivan järkyttävän ällöä.

Vierailija
12/28 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Susikaa suomalaista, virolaiset ja mut slaavit on heikompaa ainesta!

Vierailija
13/28 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsia ajatellen, ne on kuitenkin huomattavasti terveellisempiä kuin suklaapatukat.

Vierailija
14/28 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sen, että se on ällöä, tietää jo siitä, että sitä saa Suomesta.

Vierailija
15/28 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virossa on upea ruokakulttuuri!

t. poro-fani

Vierailija
16/28 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Susikaa suomalaista, virolaiset ja mut slaavit on heikompaa ainesta!

Virolaiset ei ole slaaveja. Geneettisesti he ovat lisäksi enemmän länsieurooppalaisia kuin suomalaiset, joilla on paljon enemmän yhteistä perimää venäläisten kanssa.

Vierailija
17/28 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parempia kuin suomalaiset vastaavat.

Vierailija
18/28 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun suosikki virolaisista jogurteita on sellanen jossa on kiwi-hilloa pohjalla. Jogurtti on mukavan paksua ja siinä on vähän erilainen happamuus kuin suomalaisessa jogurtissa. Prismasta ostan usein.

Vierailija
19/28 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilla on myos laktiositomia tuotteita Virossa, mutta kukan ei totellisuudessa tietä mikä see "laktosiintoleranssi" on. En itse ainakan tunne ketan :)

Vierailija
20/28 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sen virolaisen jogurtin merkki on? Mua ei haittaa vaikka on laktoositonta, tekevät silti mun mielestä parempaa jogurttia kuin suomalaiset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän