Löysin virolaista jogurttia Prisman hyllystä
Siis viimein, virolaista jogurttia, jota olen kaipaillutkin! S-ryhmähän on korvannut aiemmin hyllyssä olleet ihanat virolaiset jogurtit kotimaisilla. Laatu ei ole suomalaisessa yhtä hyvä.
Ehdin jo riemuita jogurttilöydöstäni, kunnes sen huomasin. V*ttu, laktoositonta! Laktoositonta jogurttia!
Virossa tuskin valmistetaan omille markkinoille laktoositonta. Vai valmistetaanko? Jos paikalla on joku Viron tuntija, niin kuulisin mielelläni, miten on?
Tuote on tehty Suomen surkeille hapanmaitomarkkinoille, jossa kaiken pitää olla vähärasvaista, laktoositonta ja mautonta. Miksi kaikki pitää pilata? Sama tehtiin Fage-jogurteille. Ennen kaupasta sai aivan ihanaa maustamatonta rasvaista kreikkalaista Fage-jogurttia, jossa oli mukana juoksevaa hunajaa. Se piti tietysti lopettaa, tai ainakin sen maahantuonti, ja alkaa tuoda maahan vain rasvatonta Fagea. Kuka edes ostaa noita vammatuotteita? Jotkut lihavat ja vatsavaivaiset? Jospa söisi vähemmän, ja söisi myös vähemmän prosessoitua ruokaa, niin vaivat voisivat hellittää. Ei ne noilla oksennus-Skyreillä hellitä, enkä tiedä kenenkään laihistuotteilla laihtuneen.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Mikä sen virolaisen jogurtin merkki on? Mua ei haittaa vaikka on laktoositonta, tekevät silti mun mielestä parempaa jogurttia kuin suomalaiset.
Emma La Cremaa just syön iltapalaksi, tätä taitaa olla 4 eri versiota erimakuisilla hilloilla siis
Olen vegaani, minäkään en syö jogurttia.
Vierailija kirjoitti:
Virossa on upea ruokakulttuuri!
t. poro-fani
No itse asiassa, oikeasti _virolainen_ ruokakulttuuri on erittäin lihapainotteista. Lihaa, läskiä, sylttyä, siankorvia, makkaraa, veriruokia.
Hapankaalta ja suolakurkkuja
Etikkakurkkuja
Perunasalaattia
Verimakkaraa
Terve valloittajamaat Saksa ja Venäjä
Virolainen piimä on ihanaa! Inhosin aina ennen piimää (maitoa en juo), mutta joitain vuosia sitten Virossa uskaltauduin maistamaan piimää ja yllätti kun oli niin hyvää. Rahkapatukat on myös hyviä, vaikka ehkä ennemmin lapsille tarkoitettu :D ostan mielummin niitä kuin suklaata tai karkkia jos makeanhimo yllättää. Virolaisesta elintarvikekaupasta tykkään ostaa rahkaherkkuja, mustaa makkaraa, sitä tosi vahvaa kangen -sinappia, hapankermaa, piparjuuritahnaa ja teeleipiä joissa kirsikka-/puolukkatäytettä :) Ja joskus vähän jotain muutakin hyvää.
Virolaiset jugurtit on todella hyviä, jäätelöt myös. Kefiriä kannattaa myös maistaa.
Laktoosittomia tuotteita on Virossa vähemmän. Ruokarajoittesille suomalaisille todennäköisesti tehty.
Virossa oli vielä muutama vuosikymmen sitten pula ruuasta, joten erikoisruokavalioita ei ymärretä Suomen tyyliin, eikä niistä juuri kuule.
Rusakko on rusakko vaikka voissa paistaisi. Rusakon haju ei lähde noin vain pois virolaisista!