Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löysin virolaista jogurttia Prisman hyllystä

Vierailija
30.12.2018 |

Siis viimein, virolaista jogurttia, jota olen kaipaillutkin! S-ryhmähän on korvannut aiemmin hyllyssä olleet ihanat virolaiset jogurtit kotimaisilla. Laatu ei ole suomalaisessa yhtä hyvä.

Ehdin jo riemuita jogurttilöydöstäni, kunnes sen huomasin. V*ttu, laktoositonta! Laktoositonta jogurttia!

Virossa tuskin valmistetaan omille markkinoille laktoositonta. Vai valmistetaanko? Jos paikalla on joku Viron tuntija, niin kuulisin mielelläni, miten on?

Tuote on tehty Suomen surkeille hapanmaitomarkkinoille, jossa kaiken pitää olla vähärasvaista, laktoositonta ja mautonta. Miksi kaikki pitää pilata? Sama tehtiin Fage-jogurteille. Ennen kaupasta sai aivan ihanaa maustamatonta rasvaista kreikkalaista Fage-jogurttia, jossa oli mukana juoksevaa hunajaa. Se piti tietysti lopettaa, tai ainakin sen maahantuonti, ja alkaa tuoda maahan vain rasvatonta Fagea. Kuka edes ostaa noita vammatuotteita? Jotkut lihavat ja vatsavaivaiset? Jospa söisi vähemmän, ja söisi myös vähemmän prosessoitua ruokaa, niin vaivat voisivat hellittää. Ei ne noilla oksennus-Skyreillä hellitä, enkä tiedä kenenkään laihistuotteilla laihtuneen.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Susikaa suomalaista, virolaiset ja mut slaavit on heikompaa ainesta!

Virolaiset ei ole slaaveja. Geneettisesti he ovat lisäksi enemmän länsieurooppalaisia kuin suomalaiset, joilla on paljon enemmän yhteistä perimää venäläisten kanssa.

Rusakko on rusakko vaikka voissa paistaisi. Rusakon haju ei lähde noin vain pois virolaisista!

Vierailija
22/28 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä sen virolaisen jogurtin merkki on? Mua ei haittaa vaikka on laktoositonta, tekevät silti mun mielestä parempaa jogurttia kuin suomalaiset.

Emma La Cremaa just syön iltapalaksi, tätä taitaa olla 4 eri versiota erimakuisilla hilloilla siis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vegaani, minäkään en syö jogurttia.

Vierailija
24/28 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virossa on upea ruokakulttuuri!

t. poro-fani

No itse asiassa, oikeasti _virolainen_ ruokakulttuuri on erittäin lihapainotteista. Lihaa, läskiä, sylttyä, siankorvia, makkaraa, veriruokia.

Vierailija
25/28 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hapankaalta ja suolakurkkuja

Etikkakurkkuja

Perunasalaattia

Verimakkaraa

Vierailija
26/28 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve valloittajamaat Saksa ja Venäjä

Vierailija
27/28 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virolainen piimä on ihanaa! Inhosin aina ennen piimää (maitoa en juo), mutta joitain vuosia sitten Virossa uskaltauduin maistamaan piimää ja yllätti kun oli niin hyvää. Rahkapatukat on myös hyviä, vaikka ehkä ennemmin lapsille tarkoitettu :D ostan mielummin niitä kuin suklaata tai karkkia jos makeanhimo yllättää. Virolaisesta elintarvikekaupasta tykkään ostaa rahkaherkkuja, mustaa makkaraa, sitä tosi vahvaa kangen -sinappia, hapankermaa, piparjuuritahnaa ja teeleipiä joissa kirsikka-/puolukkatäytettä :) Ja joskus vähän jotain muutakin hyvää.

Vierailija
28/28 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virolaiset jugurtit on todella hyviä, jäätelöt myös. Kefiriä kannattaa myös maistaa.

Laktoosittomia tuotteita on Virossa vähemmän. Ruokarajoittesille suomalaisille todennäköisesti tehty.

Virossa oli vielä muutama vuosikymmen sitten pula ruuasta, joten erikoisruokavalioita ei ymärretä Suomen tyyliin, eikä niistä juuri kuule.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi