20-vuotias insinööri laukaisi baaritiskillä hävyttömän kommentin entiselle missille – ”Etkö löytänyt parempaa duunia kuin tällaisen p*skaduunin”
Oletko sinä saanut tökeröitä kommentteja tekemäsi p@$kaduunin vuoksi?
Miss Helsinki -kilpailun 2015 voittaja ja nykyinen järjestäjä Rosanna Kulju kirjoittaa blogissaan siitä, miten ala-arvoista kohtelua on pahimmillaan ravintola-alalla työskennellessään saanut osakseen.
Kulju aloittaa kirjoituksensa kertomalla, että on tehnyt lähes kymmenen vuotta asiakaspalvelutöitä ravintola-alalla: hän on työskennellyt blokkarina, tiskarina, baarimikkona, tarjoilijana, hotellihuoneiden siivoojana, VIP-emäntänä ja ala carté -tarjoilijana.
Kulju huomauttaa, että alan töissä joutuu edelleen tänä päivänä kokea paljon häirintää ja asiattomuuksia. Tapaus viimeisen puolen vuoden ajalta ihmetytti missiä erityisesti.
– Yksi lause tulee vahvasti mieleen viimeisen 6kk ajalta yhdeltä keikalta. Asiakas tulee tiskille, nuori kille joka on korkeintaan 20. Kysyy minulta näin;
– ’sä kun oot missi niin etkö oikeasti löytänyt mitään parempaa duunia kun tämmösen paskaduunin?’
– Hämmennyin tästä lauseesta aivan todella paljon. Kysyin kuitenkin, mitä työtä hän tekee ja hän kertoi olevansa insinööri. Siihen vaan totesin, että jos olet oikeasti korkeasti koulutettu ja minä olen tyhmä joka tekee tämmöstä ala-arvoista paskaa niin eikös sinun pitäisi olla sitten se fiksumpi jolla on paremmat käytöstavat etkä heittäisi mitään tuollaista kenellekään. Tilanne loppui siihen, kun tiskin kaikki muut asiakkaat antoivat tälle kundille löylyä, Kulju kirjoittaa.
Kommentit (37)
Huutonaurua ex-missien perseilylle
Voiko turhempia hapenkuluttajia olla?
Vierailija kirjoitti:
Oletko sinä saanut tökeröitä kommentteja tekemäsi p@$kaduunin vuoksi?
Miss Helsinki -kilpailun 2015 voittaja ja nykyinen järjestäjä Rosanna Kulju kirjoittaa blogissaan siitä, miten ala-arvoista kohtelua on pahimmillaan ravintola-alalla työskennellessään saanut osakseen.
Kulju aloittaa kirjoituksensa kertomalla, että on tehnyt lähes kymmenen vuotta asiakaspalvelutöitä ravintola-alalla: hän on työskennellyt blokkarina, tiskarina, baarimikkona, tarjoilijana, hotellihuoneiden siivoojana, VIP-emäntänä ja ala carté -tarjoilijana.
Kulju huomauttaa, että alan töissä joutuu edelleen tänä päivänä kokea paljon häirintää ja asiattomuuksia. Tapaus viimeisen puolen vuoden ajalta ihmetytti missiä erityisesti.
– Yksi lause tulee vahvasti mieleen viimeisen 6kk ajalta yhdeltä keikalta. Asiakas tulee tiskille, nuori kille joka on korkeintaan 20. Kysyy minulta näin;
– ’sä kun oot missi niin etkö oikeasti löytänyt mitään parempaa duunia kun tämmösen paskaduunin?’
– Hämmennyin tästä lauseesta aivan todella paljon. Kysyin kuitenkin, mitä työtä hän tekee ja hän kertoi olevansa insinööri. Siihen vaan totesin, että jos olet oikeasti korkeasti koulutettu ja minä olen tyhmä joka tekee tämmöstä ala-arvoista paskaa niin eikös sinun pitäisi olla sitten se fiksumpi jolla on paremmat käytöstavat etkä heittäisi mitään tuollaista kenellekään. Tilanne loppui siihen, kun tiskin kaikki muut asiakkaat antoivat tälle kundille löylyä, Kulju kirjoittaa.
Baaritiskin kaljamaha: "häritseeks toi sua?"
Kulju: "Nojoo."
Kaljamaha: "Mitä v*ttua sä auot päätä naisille? V*tun pelle."
*Kaljamaha tönäisee insinööriä rintaan*
Kaljamaha: "auo sitä päätä v*ttu nyt kun vastassa on raavas mies. Mennään ulos niin vedän sua turpaan."
Portsari heittää kaljamahan ulos ja inssi tilaa lisää juotavaa :D
Hälytän vaatteita työkseni.
Joskus, kun on paljon tavaraa, tarvitaan myös liikkeen muita työntekijöitä auttamaan. "Tollasta paskaduunia mä en ainakaan tee", tokaisi visualisti.
Vierailija kirjoitti:
Aika nuori insinööri.
Taisi olla ensimmäisen vuoden opiskelija (amk)
Insinööri kuitenkin vaihtaisi kaikki koulutuksensa ja 100 vuoden tulot siihen jos saisi yhtä paljon vastakkaisen sukupuolen huomiota kuin missi. Näin se vaan menee.
Haha, olisiko joku nöösipoika lukenut pelimiesoppaita, joissa neuvotaan että paras keino iskeä nainen on vi**uilla niille.
Toimii vain jos on isoleukainen eikä insinööri :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika nuori insinööri.
Minä opiskelen avaruustekniikkaa itsekseni, olen siis taikonautti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika nuori insinööri.
Minäkin olen lääkäri t. luen tässä pääsykokeisiin
20v insinööriä ei ole ole. Koulutus kestää nelisen vuotta. Itse valmistuin 24vuotiaana ja yli 2kk aikaisempaa aikaisempaa se ei olisi ollut mahdollista.
Minä olen filosofian maisteri, kävin kerran pääsykokeissa. En päässyt, mutta olen käynyt yliopistolla tentissä.
No kyllä ihmiset on aika usein huonokäytöksisiä baarityöntekijöitä kohtaan. Se on välillä aivan uskomatonta millaista settiä saa kuulla. Itse opiskeluaikana tein baarissa tiskin takana töitä ja sain kans kuulla aivopierun jos toisenkin. Mutta ne heitot kertoi kyllä sanojastaan enemmän kuin minusta, joten sinänsä aivan sama. Ei ne mun mieltä pahoittanut, lähinnä herätti sääliä ja ihmetystä, miten pikkusieluisia ja huono itsetuntoisia (täytyy pönkittää itseään yrittämällä alentaa tarjoilijaa, miten ressukka voi olla!??! :DD) ihmisiä tästä maasta löytyy.
Hmm.. no insinööri on ihan yhtä korkeakoulututkinto kuin esim. Terveydenhoitaja tai ensihoitaja. Molemmat 4v amk-koulutuksia.
Vierailija kirjoitti:
Haha, olisiko joku nöösipoika lukenut pelimiesoppaita, joissa neuvotaan että paras keino iskeä nainen on vi**uilla niille.
Toimii vain jos on isoleukainen eikä insinööri :D
Hu*%&ttelua ja rahoilla leveilyä sekä p@$kaduuniheittoja kuulee eri-ikäisiltä miehiltä.
Tähän se koulutuksella ja ammatilla leveileminen johtaa. Ikävä kulttuuri.
Vierailija kirjoitti:
Hmm.. no insinööri on ihan yhtä korkeakoulututkinto kuin esim. Terveydenhoitaja tai ensihoitaja. Molemmat 4v amk-koulutuksia.
Mitä sitten? molemmat mainitsemasi ovat vastuullisia ammatteja joihin en itse kykenisi.
Vierailija kirjoitti:
20v insinööriä ei ole ole. Koulutus kestää nelisen vuotta. Itse valmistuin 24vuotiaana ja yli 2kk aikaisempaa aikaisempaa se ei olisi ollut mahdollista.
Se, että sinä et ole siinä onnistunut, ei tarkoita että se olisi mahdotonta.
Siihen aikaan kun minä opiskelin insinööriksi, kaksi kaveria meidän luokalta kävi inssikoulun alle kahteen vuoteen.
AMK-insinööri on perustutkinto nykyään. Täytyy olla aika nuori ja kokematon, jos sillä alkaa rehentelemään.
Amismaista meininkiä.
https://www.is.fi/viihde/art-2000005760951.html