Mun laihasta vartalosta tuli ykskaks se kaikkein halveksituin kun tää fitnessbuumi iski päälle :D
Enää en tätä niin huomaa, mutta muutamia vuosia sitten huomasin. Mun vartaloa oli aina kehuttu ja pidetty ihanteellisena ja tsädäm ykskaks mun peppu oli ihmisten mielestä liian pieni, mun reisissä ei ole tarpeeksi muotoa, mun hartiat oli liian kapeat.
Alussa tämä hämmensi, mutta nykyään lähinnä naurattaa koko juttu. Ja olen edelleen pieni peppuinen ja hoikka, enää vain en saa niin paljon kommenttia asiasta.
Kommentit (56)
Niin ne kauneusihanteet muuttuu. Aika rysäyksellä kyllä muuttui, pitkäänhän sitä hoikka oli se tavoitelluin vartalo.
Huomaa muuten ryhmäliikuntatuntien tarjonnastakin tuon fitnessbuumin. Lähes pelkkää lihaskuntotreeniä tarjolla, aerobista ei juuri ollenkaan. Ai että, kun olisikin vanha kunnon aerobictunti, jossa oli reippaasti sykettä nostattavaa treeniä ja vähemmän lihaskuntoa...
Mulle se kääntyi puolestaan eduksi. Mutta oon joo miettinyt joskus, että laihat putosi äkkiä suosiostaan!
Kyllä me läskit ollaan halveksitumpia, varsinkin me laihasta läskiksi muuttuneet.
Olet kuitenkin hoikka, joten sinun on helppo halutessasi treenata vähän lisää lihaksia. Ei hoikkuus ole epäviehättävää ainakaan minusta. T: ylimääräistä läskiä omistava
Huomattu on, ei saa hyväksyä itseään sellaisena kun on jos sattuu olemaan luonnostaan hoikka ja nätti.
Erityisesti jos olet huonoitsetuntoinen muilta osin, et saa hyväksyä myöskään ulkonäköäsi!!
Jos olet pulska, toki saat. Jos olet ruma, toki pitää saada hyväksyä kroppansa. Mutta jos et ole kumpaakaan, ollaan ylimielisiä. Ilmeisesti että tottakai sä hyväksyt ton, senkin ylimielinen, itsestäs liikaa kuvitteleva surkimus, jolla ei päässä liiku mitään muuta kun toi ulkonäkö. Sitä paitsi oisit paljon paremman näköinen jos sulla ois isommat tissit/paksummat hiukset/pidemmät hiukset/lyhemmät hiukset/sillähän on selluliittiakin HAHAHAHA.
Kaiken lisäksi kivoimpia ihmisiä on olleet nuo ulkoisesti nätit, kun heillä ei ole tarvetta mollata toisia. Toisiaan mollaavat nämä kehopositiivisuutta toitottavat.
Mä koin juuri toisin päin, koska olen aina ollut himoliikkuja ja elän urheilulle. Ennen sain kuulla, että mulla on ällöttävän miehekäs kroppa (ei juurikaan rasvaa eikä rintojakaan) eikä kukaan voi koskaan syttyä tälle. Nyt kysellään treenivinkkejä kun on "täydellinen kroppa". Hassua, että miesten huomion määrä on pysynyt samaan (vähäistä, joskaan ei välttättä pelkästään kropan takia vaan vaikuttaahan tähän muutkin asiat), mutta yhtäkkiä naiset oli yhtenä aamuna vaan sitä mieltä, että ennen ällöksi haukuttu mieskroppa onkin nyt se tavoitelluin naiskehotyyppi. Minä vaan treenaan omaksi ilokseni ja ihmettelen vähän ulkopuolisena tätä ulkonäkökeskeisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Mulle se kääntyi puolestaan eduksi. Mutta oon joo miettinyt joskus, että laihat putosi äkkiä suosiostaan!
Sama täällä :D Latinopeppu ja treenatut reidet ei olleet ysärillä ja vuosituhannen vaihteessa suurtakaan huutoa, mutta kyllä nyt kelpaa salilla pitää trikoita 😂
Mikähän on seuraava ulkonäköihanne?
Ei tekisi kevyt kuntosaliharjoittelu pahaa sinullekaan 😜
Termi "laihaläski" oli mielestäni hyvin kuvaava: kukaan ei voi olla enää täydellinen, kaikissa on jotain vikaa, kun niin halutaan. Täydellisyyden käsite on entistä abstraktimpi.
Mielestäni minkään kehotyypin ei koskaan tulisi olla mikään trendi. Se ei ole tervettä missään muodossa.
Missä te saatte kommentteja kropastanne? Itse saanut olla ihan rauhassa:D
Ei mulla muuta kuin että ihan hirveetä väkeä teidän ympärillä pyörii.
Mulle ei ulkonäköä kommentoi läheiset tai kaukaisemmatkaan ja hyvä niin. Missä välissä se edes olisi ajankohtaista?
Vierailija kirjoitti:
Termi "laihaläski" oli mielestäni hyvin kuvaava: kukaan ei voi olla enää täydellinen, kaikissa on jotain vikaa, kun niin halutaan. Täydellisyyden käsite on entistä abstraktimpi.
Mielestäni minkään kehotyypin ei koskaan tulisi olla mikään trendi. Se ei ole tervettä missään muodossa.
Tuo termi lähinnä kuvaa sitä että vaikka ihmisen koko olisi pieni, voi hänen kehossaan olla epäterveellisen paljon rasvaa, ja siksi kroppakin voi näyttää löysältä ja fyysinen kunto olla heikko. Ennen tuota ei varmaan ajateltu. Ainakin minulla oli näin, varmaan joillain on ilman erityisempää liikuntaakin terve keho.
Vierailija kirjoitti:
Ei tekisi kevyt kuntosaliharjoittelu pahaa sinullekaan 😜
Unohdit olennaisen: "jos vaikka sattuisit tykkäämään".
Mikään ei ole tyhmempää kuin oman ainutkertaisen elämänsä tuhlaaminen vastentahtoiseen puurtamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla muuta kuin että ihan hirveetä väkeä teidän ympärillä pyörii.
Mulle ei ulkonäköä kommentoi läheiset tai kaukaisemmatkaan ja hyvä niin. Missä välissä se edes olisi ajankohtaista?
Jaa, minun ulkonäköä on arvostelleet esim isä, äiti, sisko, kaverit, poikaystävät jne. Siis myös silloin kun olin hoikka ja liikunnallinen, aina on jotain pielessä.
Vierailija kirjoitti:
Missä vaan, julkisessa tai yksityisessä tilassa, jossa on tuntemattomia tai hyvänpäiväntuttuja, jotka kokevat asiakseen olla ilkeitä, ajattelemattomia tai "antavansa neuvoa, kun en ole itse ehkä vielä tajunnut". Ei toki kaikenaikaa kaikkialla, mutta yllättävissä tilanteissa.
Vierailija kirjoitti:
Oikeastaan aika lailla missä vaan. Se alkoi nuorena yhdessä kuvapalvelussa, jossa tuntemattomat haukkui ja arvosteli. Myöhemmin levisi sitten tuonne kaupungeille. "Kattokaa mikä mörssäri lesbo!!!" "Jos ei tolla olis meikkiä niin vois luulla mieheks" yms. Joskus tuttavatkin kommentoi. Nyt sitten niitä positiivisia kommentteja tulee samalla tavalla kaupungilla ja mm. instagramiin :P Salilla kysellään niitä treenivinkkejä. Tietty jotkut edelleen koke tarpeellisiksi sanoa, etteivät viehäty kaltaisestani naisesta.
T. Se urheilijanainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo termi lähinnä kuvaa sitä että vaikka ihmisen koko olisi pieni, voi hänen kehossaan olla epäterveellisen paljon rasvaa, ja siksi kroppakin voi näyttää löysältä ja fyysinen kunto olla heikko. Ennen tuota ei varmaan ajateltu. Ainakin minulla oli näin, varmaan joillain on ilman erityisempää liikuntaakin terve keho.
Ymmärrän, mitä sillä fyysisesti teoriassa tarkoitetaan, mutta sen käytöstä tuli melko mielivaltaista, ja termin synty jo kertoo ajan muutoksesta. Ja onhan se myös hieman alatyylinen, ei mikään neutraali toteamus, vaan halveksiva. Jos ei ole "fitness", ei ole hyvä, olipa mitat mitä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän, mitä sillä fyysisesti teoriassa tarkoitetaan, mutta sen käytöstä tuli melko mielivaltaista, ja termin synty jo kertoo ajan muutoksesta. Ja onhan se myös hieman alatyylinen, ei mikään neutraali toteamus, vaan halveksiva. Jos ei ole "fitness", ei ole hyvä, olipa mitat mitä tahansa.
No ehkä laihuus tulee seuraavaksi muotiin, tämä isopersebuumihan on syntynyt täysin Kim Kardashianin ansiosta.
Koin vähän samaa ja myös tämä "kehopositiivisuus" tuntuu kuuluvan kaikille muille paitsi luonnostaan hoikille.