Mun laihasta vartalosta tuli ykskaks se kaikkein halveksituin kun tää fitnessbuumi iski päälle :D
Enää en tätä niin huomaa, mutta muutamia vuosia sitten huomasin. Mun vartaloa oli aina kehuttu ja pidetty ihanteellisena ja tsädäm ykskaks mun peppu oli ihmisten mielestä liian pieni, mun reisissä ei ole tarpeeksi muotoa, mun hartiat oli liian kapeat.
Alussa tämä hämmensi, mutta nykyään lähinnä naurattaa koko juttu. Ja olen edelleen pieni peppuinen ja hoikka, enää vain en saa niin paljon kommenttia asiasta.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isot ihmiset saa olla rauhassa isoja, mutta ei saa olla pelkkä hoikka.
Ihme harhaluulo tuokin. Lihavillehan just "saa" huomautella ihan tuntemattomatkin, varsinkin siis lihaville nuorille naisille.
Ai missä todellisuudessa? SItähän katsotaan todella pahalla, jos joku menee lihavalle sanomaan vaikka "oletpas lihava, ei kannattaisi syödä niin paljon hehhehe".
Laihalle taas on ihan ok sanoa "oletpas laiha, kannattaisi hei syödä joskus jotain".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme harhaluulo tuokin. Lihavillehan just "saa" huomautella ihan tuntemattomatkin, varsinkin siis lihaville nuorille naisille.
Ai missä todellisuudessa? SItähän katsotaan todella pahalla, jos joku menee lihavalle sanomaan vaikka "oletpas lihava, ei kannattaisi syödä niin paljon hehhehe".
Laihalle taas on ihan ok sanoa "oletpas laiha, kannattaisi hei syödä joskus jotain".
Ilmeisesti elämme siis eri todellisuuksissa.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin joulun aikaan 90-luvun leffoja, ja huomasi kyllä että siihen aikaan oli muodissa laihat naiset joilla oli ohuet sääret ja siro pieni pylly.
Nykyään pitää olla vänkyrät ja paksut pohkeet ja reidet pullottaa joka suuntaan, ja pakaroiden olla niin isot pallot että selkä vääntyyä notkolle. Ei kovin terveellinen asento, mutta ehkä sitten 10 vuoden päästä huomataan notkoselkien aiheuttamat selkävaivat...
Itse olen enemmän tuota 90-luvun muotia. Pylly on pieni ja piukka :D
Aika monella on luonnostaan vinot ja paksut sääret, muhkeat reidet ja pyöreä pylly, mutta enää ei niitä tarvitse piilotella. Ennen niistä kiusattiin, ihan kiva että nykyään ei.
T. Pallopylly
Tuo fitnesstouhu näkyi siten, että kaikki läskeistä mihin tahansa vartalotyyppiin olivat niin fitnessiä kun pukivat tietynlaiset vaatteet päälle. Harvempi oli oikeasti sen urheilullisempi kuin aiemminkaan, monet esittivät olevansa. Markkinat hyödynsivät tätä hypeä ja joka paikkaan tungettiin ko. aihepiiriä. Nythän hypetys on jo laantunut. Pienen piirin ihanne on lihaksikas nainen, vaikka muuta haluttiin aika pitkään uskotellakin. Nyt on enemmäkin läskihypetys päällä taas.
Niin varmaan. Hoikkuus ei kyllä ikinä mene muodista. Ihme vinkunaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule ihan tässä todellisuudessa. Siitä on jopa tieteellisiä tutkimuksia, että nimenomaan ylipainoinen nainen kohtaa eniten syrjintää. Se, ettet itse ole sitä kohdannut, ei todista mitään. Niinhän miehetkin on kovasti ihmetelleet, että ihanko todella naisia ahdistellaan, ei he ole koskaan huomanneet... Just juu.
Ei tämä kuitenkaan ole mikään kilpailu, kenen vartalotyypillä on huonoin mäihä. Toisen ulkoisen olemuksen arvostelu on aina typerää ja todistaa vain arvostelijan huonoja käytöstapoja.
Ja itsehän olen entinen huippulaiha mutta supertiimalasi. Kyllä, hoikkuudestani huomautettiin joitakin kertoja. En silti ollut siinä luulossa, että ylipainoisella kaverillani olisi ollut helpompaa. Nykyään olen normaalipainoinen, jopa vähän pulska, ja ainoat kommentit ulkonäöstäni on olleet kehuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet kuitenkin hoikka, joten sinun on helppo halutessasi treenata vähän lisää lihaksia. Ei hoikkuus ole epäviehättävää ainakaan minusta. T: ylimääräistä läskiä omistava
En nyt sanoisi, että "helppo halutessasi treenata vähän lihaksia". Näkyvät lihakset ovat aina kovan työn ja tuskan takana.
Itse häpeilin nuoruudessani peppuani, litistelin sitä peilin edessä ja pidin ylisuuria paitoja. Jotenkin niin absurdia, että yhtäkkiä siitä samasta pepusta tulikin just hyvä. Tästä niin yhtäkkisestä takinkäännöstä ymmärtää maailman mielettömyyden sekä ihmisiä (ja minuakin) ohjailevien vahvojen sosiaalisten siteiden olemassaolon. Miten ihmiset voivat antaa niin paljon ajatusta pepulle, että siitä puhutaan jatkuvasti joka paikassa? Se on vain peppu, ruumiinosa, jolla ei ratkaista maailman ongelmia.
Kappas, nainen joka ymmärtää, ettei lihasten kasvattaminen ole helppoa. Menee alkuperäisen aiheen ohi, mutta yleensä kun naiset määrittelevät miehen unelmakropan, niin moni sanoo, ettei tarvitse olla mikään himobodari, sellainen sopivan lihaksikas on hyvä. Nämä naiset eivät ole ymmärtäneet, kuinka paljon vaivaa kuntosalilla tarvitsee nähdä että lihakset erottuvat edes vähäsen.
No, olen hoikka & omistan isot tissit ja nykyään treenatun pyllyn. Miehille on aina kelvannut ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet kuitenkin hoikka, joten sinun on helppo halutessasi treenata vähän lisää lihaksia. Ei hoikkuus ole epäviehättävää ainakaan minusta. T: ylimääräistä läskiä omistava
En nyt sanoisi, että "helppo halutessasi treenata vähän lihaksia". Näkyvät lihakset ovat aina kovan työn ja tuskan takana.
Itse häpeilin nuoruudessani peppuani, litistelin sitä peilin edessä ja pidin ylisuuria paitoja. Jotenkin niin absurdia, että yhtäkkiä siitä samasta pepusta tulikin just hyvä. Tästä niin yhtäkkisestä takinkäännöstä ymmärtää maailman mielettömyyden sekä ihmisiä (ja minuakin) ohjailevien vahvojen sosiaalisten siteiden olemassaolon. Miten ihmiset voivat antaa niin paljon ajatusta pepulle, että siitä puhutaan jatkuvasti joka paikassa? Se on vain peppu, ruumiinosa, jolla ei ratkaista maailman ongelmia.
Kappas, nainen joka ymmärtää, ettei lihasten kasvattaminen ole helppoa. Menee alkuperäisen aiheen ohi, mutta yleensä kun naiset määrittelevät miehen unelmakropan, niin moni sanoo, ettei tarvitse olla mikään himobodari, sellainen sopivan lihaksikas on hyvä. Nämä naiset eivät ole ymmärtäneet, kuinka paljon vaivaa kuntosalilla tarvitsee nähdä että lihakset erottuvat edes vähäsen.
Miehillä tuo nyt ei paljon mitään vaadikaan, naisilla huomattavasti enemmän. Miehillä on luonnostaan alhaisempi rasvaprosentti ja isommat lihakset etenkin yläkropassa.
Kun olin laiha, valitettiin että olen löysä,
nyt en ole, vaan rehevämpi ja kukaan ei ole valittanut.
Ei kaikki mene mukaan noihin hömpötyksiin. Hoikka vartalo on edelleen kaunein.
Enpä tiedä. Kyllähän noi kuninkaallliset ja hollywood-näyttelijät yms. seuratut ja ihaillut kauniit ihmiset edelleen ovat nimenomaan erittäin hoikkavartaloisia. Jotkut white trash -julkkikset sitten fitness-tyrkkyjä.
Vierailija kirjoitti:
Termi "laihaläski" oli mielestäni hyvin kuvaava: kukaan ei voi olla enää täydellinen, kaikissa on jotain vikaa, kun niin halutaan. Täydellisyyden käsite on entistä abstraktimpi.
Mielestäni minkään kehotyypin ei koskaan tulisi olla mikään trendi. Se ei ole tervettä missään muodossa.
Mielestäni laihaläski-termi oli outo, kunnes näin sellaisen. Mutta yleisesti laihat on vain laihoja eikä laihaläskejä. Hoikka on eri asia.
Onneksi kasvoin aikana, jolloin normaalin rajoihin mahtui laihasta lihavaan. Vain tosi ääripäät oli vähän kommentoituja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep! Minulle joku tätimummeli yritti myydä kirppispöydästään tunikaa sanoilla "Kun sinulla on tässä tätä massaa, saisit sen piiloon" ja TAPUTTI MAHAANI. Täysin tuntematon ihminen!
Luoja, olisi pitänyt taputella mummelia luuvitosella takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehillä tuo nyt ei paljon mitään vaadikaan, naisilla huomattavasti enemmän. Miehillä on luonnostaan alhaisempi rasvaprosentti ja isommat lihakset etenkin yläkropassa.
Et ole tod. näk. mies, joten et tiedä, mitä se vaatii ja mitä ei.
Olen hoikka ja xs-kokoa. Lantioni kuitenkin erottuu todella hyvin kapeasta vyötäröstä (en tarkoita tällä lihaksia). Saan kyllä positiivisia kehuja vartalostani. Ihan sama, vaikka vartalo ei olisi valtavirtaa. Syön hyvin ja harrastan arkiliikuntaa, niin keho pysyy terveenä vaikken lihaskimppu olekaan.